کد خبر 1043127
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
بهمن سلطانی

مدیر تیم‌های والیبال پایه سایپا گفت: با اتفاقاتی که رخ داده احساس می‌کنم وکیلی می‌خواهد فدراسیون را در عمل انجام شده قرار دهد.

به گزارش مشرق، بهمن سلطانی درمورد رقابت‌های والیبال نوجوانان و جوانان ایران که با قهرمانی سایپا خاتمه پیدا کرد، اظهار داشت: برای اولین‌ بار تیم‌های نوجوانان و جوانان سایپا توانستند عنوان قهرمانی را با رکوردی عالی کسب کنند. در رده نوجوانان عرفان اصغرپور از سایپا به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد و در رده جوانان هم امیرحسین صداقت از سایپا توانست عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

تمجید پاسور تیم ملی برزیل از کاپیتان ایران

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای کادر فنی تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان ایران هم از این مسابقات دیدن کردند یا خیر، تصریح کرد: وکیلی در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا و از بازی‌ها دیدن کرد، اما سوالی که در این بین وجود دارد این است که مگر وکیلی همچنان سرمربی تیم ملی نوجوانان است؟ او حکمی ندارد و به صورت خودجوش در محل برگزاری مسابقات حاضر شد که این اقدامش موجب بروز استرس بین بازیکنان شد.

مدیر تیم‌های والیبال پایه سایپا با بیان اینکه احساس می‌کنم وکیلی می‌خواهد فدراسیون را در عمل انجام شده قرار دهد، تصریح کرد: وکیلی با یکی از بهترین تیم‌های نوجوانان ایران عنوان پنجم جهان را کسب کرد و قاعدتاً باید از سمت خود برکنار شود و نباید حکم جدیدی برای وی صادر شود. نکته جالب اینجاست که من در هنگام برگزاری مسابقات رده‌های پایه از عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان که عنوان قهرمانی جهان را هم کسب کرد دعوت کردم، اما وی با وجود اینکه به احتمال فراوان در پستش ابقا خواهد شد، اعلام کرد که هنوز حکمی نگرفته و بهتر است این دعوت را نپذیرد.

سلطانی با انتقاد از اقدام وکیلی، اظهار داشت: بسیاری از مربیان گله کردند که چرا وکیلی به محل برگزاری مسابقات آمده است؟ من هم با فدراسیون تماس گرفتم و این موضوع را جویا شدم که فهمیدم او بدون حکم و خودجوش این کار را کرده است. حضور او باعث شده بود تا بازیکنان نوجوانان بخواهند خودی نشان دهند و از فرم واقعی خود خارج شوند. 

وی با بیان اینکه از فدراسیون می‌خواهم که در انتخاب مربیان تیم‌های ملی بیشتر دقت کند، گفت: سوال من این است که چرا از مربیانی که در رده‌های پایه تخصص دارند در تیم‌های ملی استفاده نمی‌شود؟ وکیلی سال‌ها در تیم ملی نوجوانان بود و تمام تجربیات خود را هم منتقل کرد، اما او در آخرین تجربه‌اش یکی از بهترین تیم‌های نوجوانان را به عنوان پنجم جهان رساند. تیم او بازیکنانی به نام‌های جلوه، فیض امام‌دوست، کمال‌آبادی و توخته از تیم جوانان در ترکیب خود داشت، اما نتوانست عنوانی بهتر از پنجمی کسب کند. 

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد: به نظر من عملکرد سرمربی تیم جوانان بسیار خوب بود. عطایی فراتر از آسیا بوده و کارنامه وی هم مخشص است. چرا از اکبری و عطایی در تیم ملی بزرگسالان استفاده نمی‌شود؟ کولاکوویچ چه چیزی به والیبال ایران اضافه کرده است؟ او هیچ دستاوردی نداشته و ما با مربیان ایرانی هم همین نتایج را کسب می‌کنیم؛ به این ترتیب کولاکوویچ به چه حقی به خودش اجازه می‌دهد که به مربیان ایرانی و منتقدان هیس نشان دهد؟ اگر او روی سکوی المپیک رفت می‌تواند این حرکت را انجام دهد. ما با کسی مشکلی نداریم و اگر حرف می‌زنیم به این دلیل است که دلمان می‌سوزد. چرا کسی به ولاسکو انتقاد نمی‌کرد؟ کولاکوویچ تا المپیک می‌ماند و پولش را می‌گیرد و می‌رود. آن وقت بازهم والیبال می‌ماند و مربیان ایرانی که به نظرم توانایی بالایی دارند. 

مدیر تیم‌های والیبال پایه سایپا با انتقاد از مسئولان برگزار کننده مسابقات رده‌های پایه، گفت: متاسفانه نظارت خوبی به مسابقات رده‌های پایه نمی‌شود. تیم نوجوانان ورامین به جمع 4 تیم برتر صعود کرد، اما به دلیل استفاده از بازیکن صغرسنی از دور مسابقات کنار گذاشته شد. نمی‌دانم چرا افرادی که کارت بازی برای بازیکنان صادر می‌کنند، شرایط بازیکنان را بررسی نمی‌کنند. من بازیکنی سراغ دارم که شب‌ها در پارک می‌خوابد تا بتواند در تیمی بازی کرده و خودی نشان دهد. پولی یک هفته وعده غذایی تیم‌های بزرگسالان با کل بودجه یک تیم پایه برابری می کند و ای کاش مدیران کمی بهتر در این خصوص برنامه‌ریزی کنند، نه اینکه مسابقات رده‌های پایه فقط برای پر کردن تقویم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس