کد خبر 1042891
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کشتی

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان استان قزوین برای انتخاب نفرات نخست جهت حضور در رقابت‌های کشوری با اتفاقی عجیب در مراسم وزن‌کشی همراه بود.

به گزارش مشرق، در جریان رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد جوانان در قزوین برای انتخاب نفرات نخست جهت حضور در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در کرمان، اتفاقی عجیب در مورد وزن کشی یکی از مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم، باعث شد این کشتی‌گیر ۱۹ ساله از مسابقات کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب و مشکوک کشتی‌گیر ایران +فیلم

محمدرضا قاسمی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم این استان که سال گذشته در رده جوانان در استان قزوین به عنوان نخست و در مسابقات کشوری در رده پنجم قرار گرفته است، همانند سایر کشتی‌گیران اقدام به وزن کشی می‌کند و با گرفتن برگه قرعه مجوز حضور در رقابت‌ها را بدست می‌آورد.

سپس این کشتی‌گیر طبق روال معمول برای بدست آوردن انرژی از دست رفته برای کاهش وزن همانند دیگر کشتی گیران در فاصله ۲ ساعت مانده به مسابقات مشغول به خوردن صبحانه می‌شود، اما ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بعد مسئولان وزن‌کشی بار دیگر او را صدا می‌زنند و در کمال تعجب از این کشتی‌گیر می‌خواهند بار دیگر وزن‌کشی کند، وی نیز اعلام می‌کند برای رفع تشنگی بخاطر کاهش ۴۰۰ گرمی وزن خود پیش از وزن کشی، آب نوشیده و همچنین اقدام به صرف صبحانه کرده است اما با اصرار مسئولان مسابقات به روی باسکول می‌رود و بدلیل داشتن ۱۰۰ گرم اضافه وزن از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود!

اعتراض‌های شدید مربی این کشتی‌گیر نیز به جایی نمی‌رسد و مجوز حضور وی در مسابقات بدلیل داشتن ۱۰۰ گرم اضافه لغو می‌شود. این مسابقات با یک کیلوگرم ارفاق وزن برگزار شده است.

محمدرضا قاسمی در اینباره اظهار کرد: وزن عادی من ۹۹ کیلوگرم است و مسابقات نیز با یک کیلوگرم ارفاق با ۹۸ کیلوگرم برگزار شد. پیش از مراسم رسمی وزن کشی متوجه شدم هنوز ۴۰۰ گرم اضافه وزن دارم. به همین خاطر در مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه با انجام نرمش و دویدن و ... وزنم را کاهش دادم و سر وزن قانونی رسیدم. زمانیکه وزن‌کشی کردم نیز سر وزن بودم و مسئولان به من برگه قرعه‌ را دادند اما وقتی مشغول خوردن صبحانه بودم و در حالیکه برای رفع تشنگی آب نوشیده بودم از من خواستند بار دیگر وزن‌کشی کنم. هر چه به آن‌ها گفتم صبحانه‌ خورده‌ام فایده‌ای نداشت و وقتی روی باسکول رفتم بخاطر ۱۰۰ گرم اضافه وزن از مسابقات کنار گذاشته شدم.

وی افزود: هر چه اعتراض کردیم فایده‌ای نداشت. وقتی به رییس هیات کشتی استان قزوین هم مراجعه کردم گفت برای تو با نفر اول انتخابی می‌گذاریم اما تاکنون هیچ خبری نشده است. انگیزه‌ام را از دست داده‌ام چرا همه زحماتم بخاطر این حق خوری از بین رفت. امیدوارم مسئولان فدراسیون کشتی صدای من را بشنوند و برای من انتخابی بگذارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس