غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد خودش یک کاندیداهای رد صلاحیت شده دوره قبل بود

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیستمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال دیگری درباره کلاهبرداری از کاندیداها در بحث احراز صلاحیت‌ها گفت: اینکه اینها ادعا می‌کنند ذی نفوذ هستند با اینمه واقعا ذی نفوذ باشند مسئله جداست. تا الان به ادعای نفوذ رسیدیم اما به صاحب نفوذ بودن نرسیدیم. کما اینکه این موضوع ارتشا نیست و کلاهبرداری است و در هر حال جرم است.

بیشتر بخوانید:

صدور کیفرخواست برای بازداشتی‌های پرونده "روح‌الله زم"

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تا الان حدود 20 نفر شناسایی و دستگیر شدند و برخی با قرار تامین مناسب آزاد شدند و چهار یا 5 نفر هنوز در بازداشت هستند. آنچه که بررسی کردیم به ارتباط با نهاد نظارتی انتخابات به هیچ عنوان نرسیدیم و تحقیقات ما چنین نتیجه‌ای را حکایت نمی‌کند. مدعیان دروغین خیلی قشنگ بلد هستند صحنه‌سازی برای نفوذ کنند. یکی از افرادی که در این پرونده دستگیر شد، ادعا می‌کرد پسر یکی از مقامات است اما به او گفتند این ادعا خیلی بد است و خیلی‌ها می‌دانند فلانی پسر ندارد اما آمد گفت من برادرزاده آن مقام هستم و معلوم شد برادرزاده هم نیست. یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد خودش یک کاندیداهای رد صلاحیت شده دوره قبل بود؛ اگر عرضه می‌داشت مشکل خود را حل می‌کرد اما آمده و ادعا کرده بود که من نفوذ دارم و می‌توانم مشکل شما را حل کنم.

اسماعیلی افزود: در این بین از استانداری تهران کسی بازداشت شد و جزو متهمان قرار گرفت و آنها نیز در دستگاه‌های اجرایی هستند و ربطی به نهادهای نظارتی ندارند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مجموعه بدهی یک ابربدهکار بانکی که پیش از این از او نام برده شده بود گفت: این فرد که اشاره کرده بودم مجموعه بدهی وی حدود 4 هزار میلیارد تومان است و ما حدد 3 هزار میلیارد تومان را در همان فرایند تحقیقات اولیه با مذاکراتی که انجام دادیم با استفاده از اموال و دارایی‌هایی که در اختیار دارد، بازگرداندیم. پرونده مراحل تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند و سعی می‌کنیم مابقی بدهی قبل از صدور کیفرخواست بازگردانده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    9 12
    مشرق جان بااین تیترت بنظرت میشه کلاهبردار بودن یک ردصلاحیت شده رو به همه رد صلاحیت شده ها تعمیم داد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    21 1
    تاجگردان رو هم با رد مال دنبال کنید و دستگیرش کنید بدجوری ثروت به هم زده با ماشین BMW مدل بالا میره وسط مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس