کد خبر 1042828
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
نصیرزاده

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: فوتبال ما به آدمی احتیاج دارد که به بدنه حاکمیت متصل باشد و بتواند مشکلات را حل کند و پول بیاورد.

به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من فکر می‌کنم عده‌ای نواب رئیس را خوب نچیده‌اند و عده‌ای ارزیابی خوبی نداشته‌اند. یکی از مشکلات، همین گرفتن تعداد امضاهاست. به دلیل اینکه رئیس فدراسیون باید دوسوم از 75 نفر را به دست بیاورد، به افراد گفته می‌شود آیا می‌توانند نظر 10 نفر را جلب کنند تا وقت مجمع تلف نشود. 

نصیرزاده ادامه داد: اگر دیده باشید برای انتخابات ریاست جمهوری چون هر کسی می‌تواند ثبت نام کند، یک سی‌دی منتشر شد که اسباب خنده و شوخی بود، چرا که همه برای ثبت‌نام آمده بودند. اگر این اتفاق برای فدراسیون فوتبال می‌افتاد و این موانع نبود، خیلی‌ها برای ثبت‌نام می‌آمدند، چون می‌خواستند برای خودشان اعتبار بگیرند و مدتی خودشان را در اذهان عمومی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال جا بزنند ولی الان با توجه به قید و بندی که وجود دارد، باید نظر 10 نفر را جلب کنند. 

وی افزود: رسانه‌ها و همه افرادی که در این مورد صحبت می‌کنند مرتکب اشتباه می‌شوند که این موضوع در اساسنامه آمده، در حالی که اساسنامه تا ماده 84 تمام می‌شود. این آئین‌نامه اجرایی اساسنامه است که به آخر اساسنامه چسبیده و مصوب هیأت رئیسه است. همه خیال می‌کنند که در اساسنامه آمده، در صورتی که در اساسنامه نیست که شما 10 امضا جمع کنید. ایرادی که به این شرایط می‌گیرند، این است که اگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون باشید، سابقه کار در ورزش تلقی نمی‌شود که این خنده‌دار است. 

بیشتر بخوانید:

تمام تخلفات اساسنامه‌ای و قانونی فدراسیون فوتبال در ۴ سال گذشته +اسناد

نصیرزاده افزود: به عنوان مثال، شما ممکن است یک مرغداری بزنید و بگویید من ده سال مرغداری کردم، از شما می‌پرسند آیا شرکت شما به ثبت رسیده؟ شما می‌گویید بله و می‌گویند بیا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کن. این موضوع هوشمندانه قید نشده بود. ارتباطی به اساسنامه ندارد و مصوبه هیأت رئیسه است. اساسنامه در تاریخ 4 دی ماه 90 مصوب شد و 8 روز بعد (12 دی) هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این شرایط را گذاشت و این شرایط را می‌توانستند در این مدت تغییر بدهند. 

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز در خصوص حضور فوتبالیست‌های مشهور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: گاهی مواقع گفته می‌شود چرا آقای ایکس و فلان فوتبالیست مشهور رئیس فدراسیون فوتبال نشد. توانمندی جسمی، توانمندی ذهنی نمی‌آورد. من اگر وزنه‌های زیادی بلند کرده‌ام و طلا گرفته‌ام، به مفهوم این نیست که می توانم رئیس فدراسیون باشم. یک بخشدار خوب یک فرماندار خوب نیست، یک فرماندار خوب استاندار خوبی نیست و یا استاندار خوب وزیر کشور خوب نیست. نباید این را بگوییم چون اساساً مهارت‌های جداگانه افراد است. مانند مهارتی که در گلزنی استفاده می‌شود یا مهارتی که من در تحلیل موضوعات فوتبال دارم. 

نصیرزاده ادامه داد: اینها همه مهارت‌های جداگانه‌ است. به زعم اینکه کسی  این کار را خوب انجام می‌دهد، نمی‌توانیم بگوییم بیا و رئیس فدراسیون بشو، مدیریت یعنی اداره تشکیلات جایی که انسان‌ها در آن کار می‌کنند. باید آن مجموعه را گردانده باشیم و این مدیریت منابع انسانی است. پس این استدلال‌ها برای من درست نیست. 

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند چرا عزیزی خادم از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کنار کشید، اظهار داشت: او دوست جوان و پرانرژی من است و از جزئیات اینکه به چه دلیل کنار کشید خبر ندارم. بعضی اعتقاداتی دارند و می‌گویند استخاره کردم و نشد یا موضوعات دیگری که من نمی‌دانم، اما هر چه طیف جوان و پرانرژی روی کار بیاید خوب است و می‌تواند به فوتبال کمک کند. فوتبال ما به پول احتیاج دارد. ما چندین تیم ملی داریم که اعزام می‌خواهند. فوتبال ما به آدمی احتیاج دارد که به بدنه حاکمیت متصل باشد و بتواند مشکلات را حل کند، بتواند پول بیاورد و بتواند پول‌های بلاکه شده در فیفا را به حساب ثالث بگیرد و بیاورد و از این قبیل کارها.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی اضافه کرد: انسان‌هایی که قرار است به عنوان رئیس به کسی رأی بدهند، باید سرتر از خودشان یا حداقل هم‌سطح خودشان باشد. اگر شما سرتان را پایین بیندازید بیایید و ثبت‌نام کنید، خود به  خود ممکن است مجمع به شما رأی ندهد. بنابراین باید تحلیل و ارزیابی داشته باشیم که چه کار کنیم. من هم منتظرم ببینم 25 اسفند چه می‌شود و همچنین سرنوشت برخی‌ها 26 اسفند چه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس