کد خبر 1042783
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
عمر چلیک

سخنگوی حزب حاکم ترکیه با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس در استان ادلب، مدعی شد این ترکیه نیست که توافق سوچی حول استان ادلب را نقض کرده است.

به گزارش مشرق، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه، «عدالت و توسعه»، با رفع اتهام کردن از آنکارا حول نقض توافق سوچی، دولت سوریه را به نقض آتش‌بس در ادلب متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چلیک طی نشست خبری در آنکارا مدعی شد ترکیه بر عکس دولت سوریه، به هیچ وقت توافق با روسیه موسوم به توافق سوچی حول استان ادلب را نقض نکرده است.

بیشتر بخوانید:

۲ موضع شفاف تهران در مورد تحولات ادلب

راز تحرکات تروریست‌های تحت‌الحمایه ترکیه در «ادلب»

وی در ادامه اتهام‌زنی‌های اخیر مسئولان دولتی ترکیه به ارتش سوریه در پی عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب، ادعا کرد دمشق تا کنون بیش از ۲۰ هزار بار آتش‌بس در این منطقه را نقض کرده است.

به نوشته آناتولی، این مقام حزب عدالت و توسعه همچنین افزود که دولت سوریه نه تنها توافق سوچی بلکه قول‌های روسیه در خصوص استان ادلب را نقض کرده است.

چلیک با اشاره به اعزام هزاران نظامی ترکیه‌ای به پست‌های دیدبانی این کشور در استان ادلب، مدعی شد این نیروها با هدف اصلی برقراری مجدد آتش‌بس در این منطقه و همچنین مبارزه با گروه‌های افراطی مستقر شدند.

وی در تلاش برای تخریب چهره عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در استان ادلب، با بزرگنمایی در آمار، مدعی شد تاکنون ۶۹۰ هزار غیرنظامی ساکن استان ادلب از خانه خود آواره شده و در مرز ترکیه سکونت یافته‌اند.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مداخله این کشور در بحران لیبی نیز اشاره کرده و گفت برخی کشورها در حال تبدیل کردن لیبی به سوریه‌ی دیگری هستند و ترکیه باید به این منطقه دقت کند.

ارتش ترکیه روز گذشته برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، کاروان زرهی شامل ۱۵۰ دستگاه تانک و توپخانه خودکششی هویتزر به ادلب اعزام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    29 4
    اخییی ۱۰۰۰ کیلومتر در داخل خاک کشور همسایه تورچیه خواهان اتش بست شده اذیتش نکنید. دیگه...خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس