ادلب

یک مقام نظامی روس، انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه گویا نیروهای هوا-فضای روسیه به کاروان نظامی ترکیه حمله کرده و مانع از ورود آن به منطقه مسکونی البریه در استان ادلب سوریه شده را جعلی خواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، یک منبع آگاه نظامی روسی، انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه گویا نیروهای هوا-فضای روسیه با حمله به کاروان نظامی ترکیه، آن را متوقف کرده و مانع  از ورود این کاروان به منطقه مسکونی البریه در استان ادلب (سوریه) شده را، جعلی نامیده و چنین مسئله‌ای را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

زخمی شدن شماری از نظامیان ترکیه و عقب نشینی آنها

پیش از این چنین اطلاعاتی در برخی کانال‌های تلگرام ظاهر شده بود.

مقام نظامی روس در باره صحت این داده‌ها گفت: «خیر، این خبر جعلی است.»

در اوایل ماه فوریه، اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب به شدت وخیم شد شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که ارتش روسیه و ترکیه اقدام دیگری برای برقراری آتش بس انجام دادند، ولی گروه‌های تروریستی که در این منطقه حضور دارند، فقط بر شدت حملات خود به سایر مناطق و مواضع نیروهای دولتی افزودند. بعد از آن، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه آمادگی آنکارا برای استفاده از تمام توان نظامی این کشور در صورت عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب را اعلام کرد.

اردغان چند روز قبل گفت که شروع یک عملیات نظامی جدید ترکیه در ادلب "فقط به زمان بستگی دارد" و تمام مقدمات اجرای آن دیگر انجام است. ترکیه برای این منظور نیروها و تجهیزات نظامی مضاعفی به منطقه اعزام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس