محمد اشتیه

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» به زودی به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با انتقاد از طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن پرداخت و گفت که این طرح «به زودی به خاک سپرده خواهد شد.»

وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، گفت: «طرح آمریکا چیزی بیشتر از یک یادداشت تفاهم میان "بنیامین نتانیاهو" (نخست وزیر اسرائیل) و "دونالد ترامپ" (رئیس جمهور آمریکا) نبوده است.»

بیشتر بخوانید:

همکاری تشکیلات خودگردان با تل‌آویو ادامه‌دار است؟

اشتیه افزود: «واقعیت این است که این طرح کشور آتی فلسطینی را تکه تکه و بدون حق حاکمیت کرده و به اسرائیل اجازه می‌دهد تا بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را الحاق کند.»

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد که فلسطینیان به دنبال افزایش فشار بر اسرائیل از طریق سازمان‌های بین‌المللی هستند. وی به اقدام اخیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد که طی آن نام ۱۰۰ شرکتی که در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری فعالیت دارند را منتشر کرد.

وی با اشاره به انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی که روز ۲ مارس (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود، گفت: «تفاوت میان نتانیاهو و "بنی گانتز" (رهبر ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی) همانند تفاوت میان پپسی کولا و کوکا کولا می‌باشد.»

رئیس جمهور آمریکا روز ۸ بهمن ماه در نشستی در  به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و با حضور سفرای امارات، بحرین و عمان از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. 

بر اساس این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها مناطقی در شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس