حمید ابراهیمی

آقای برهانی مرند به من می گوید: "شما در بخش میهمان باش، برای بخش میهمان هم ارزیابی هایی داریم"، اما هیچکس از ستاد جشنواره برای دیدن کار من در این 2 روز که اجرا داشتم نیامد.

به گزارش مشرق،  حمید ابراهیمی نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما تئاتر، و تلویزیون درباره حضورش در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر  گفت: وقتی که چند ماه پیش بارها به نادر برهانی مرند دبیر جشنواره فجر درخواست دادیم که کار ما را ببیند تا در جشنواره فجر شرکت کنیم، من هم که آدم کم سابقه و جوانی در زمینه تئاتر نیستم اما متاسفانه هرقدر خواهش کردیم آقای برهانی مرند به دیدن نمایش ما نیامد، حتی آقای شهرام کرمی رئیس مرکز هنرهای نمایشی به دیدن نمایش پشت دیوار عمارت آمد و از این اثر خوشش آمد، کافی است شما در گوگل سرچ کنید و نظرات اساتیدی که به دیدن این نمایش آمده اند نگاه کنید متوجه می شوید که چه میزان از کار راضی بوده اند و آن را دوست داشته اند و گفته اند که کار خاصی است و برای آن بسیار زحمت کشیده شده است.

وی افزود: از همان موقع به شهرام کرمی گفتم به من یک سالن خوب بدهید، این نمایش را نمی توان در سالنی مانند "سرو" اجرا کرد، یک نمایش پر بازیگر است که 40 نفر عوامل دارد؛ در جشنواره فجر هم بارها خواهش کردیم اما متاسفانه احساس کردم دوستان با این جنس کارها مشکل دارند، با کارهایی که مسائل و تاریخ مذهبی و دینی را عنوان می کند، گویا اصلا با آن میانه خوبی ندارند و دوست دارند جور دیگری باشد.

کارگردان نمایش "پشت دیوار عمارت" اظهار داشت: بعدا آقای محسن سلیمانی رئیس انجمن تئاتر دفاع مقدس از من درخواست کرد حالا که این بچه ها زحمت کشیده اند اجازه بدهم که فیلمی از این نمایش را به جشنواره بدهند، من هم گفتم دوست ندارم با این طرز برخورد به جشنواره بروم، حالا هم نمی دانم این فیلم را به جشنواره دادند یا خیر، چون بعدها شنیدم که این فیلم به جشنواره تحویل داده نشده است.

ابراهیمی اذعان داشت: تا زمانی که آقای برهانی مرند شخصا به من زنگ زد و گفت به بخش میهمان جشنواره بیایم و من گفتم نمی آیم، چرا باید در بخش میهمان شرکت کنم و جشنواره شما را موجه نشان دهم؟ بالاخره پس از کلی خواهش و تمنا از سمت این و آن و با توجه به این که بچه های گروهم زحمت کشیده بودند، همچنین دیدم که برخی ها از جشنواره انصراف داده اند و خواستم به ماهیت تئاتر احترام بگذارم در بخش میهمان جشنواره شرکت کردم.

وی اضافه کرد: نمی دانم مشکل از کجاست؟ آیا با این جنس کارها مشکل دارند و دستی در کار است؟ یا این که دوست دارند کارهای با قدرت حمید ابراهیمی در جشنواره شرکت نکنند تا کارهای دیگر دیده شوند و جایزه بگیرند.

حمید ابراهیمی خاطرنشان کرد: من در پیج آقای اتابک نادری نوشتم دبیرهای جشنواره چه ارتباطاتی با افرادی که در جشنواره جایزه می گیرند، دارند؟ دوست و رفیق هستند یا شاگرد و استاد یا فامیل؟ اگر یک مقدار تحقیق کنیم فکر می کنم با یک حساب سرانگشتی دستمان می آید که چه کسی با چه کسانی در ارتباط است، البته من تمام کسانی که در تئاتر جایزه گرفته اند را مقبول می دانم و همه را استاد می دانم، ولی گلایه من از دبیر و اجرا کنندگان جشنواره تئاتر فجر است.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر یک فیلمنامه به کارگردانی خودم و به تهیه کنندگی حسین مسافر آستانه می خواستیم بسازیم و پروانه ساخت آن را هم گرفتیم و بعد از مدت ها سر و کله زدن و آوردن محمدعلی اسلامی به عنوان مجری طرح پروژه صحبت کردیم، اما بعد از تلاش 5،6 ماهه کار خوابید چون سرمایه گذار جا زد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیان کرد: یکی دیگر از فیلمنامه هایم به تهیه کنندگی محمدعلی اسلامی و کارگردانی آقای قدکچیان به نام "قصیده ای برای کارون" پروانه ساخت گرفت که آن هم متاسفانه ساخته نشد؛ همچنان به دنبال آن هستیم که اگر خداوند متعال کمک کند سرمایه گذار و تهیه کننده ای خوب پیدا کنیم که فیلممان را بسازیم، من قبلا کارهای کوتاهی برای نیروی انتظامی، عقیدتی سیاسی انتظامی ساخته ام و تله فیلم هم با ایفای نقش بازیگرانی به نام برای تلویزیون ساخته ام.

وی اذعان داشت: با هر کسی که صحبت می کنیم اولین چیزی که برایش مهم است گیشه است، می گوید اگر کار تجاری است و می فروشد همکاری می کنیم، من می گویم المان های گیشه حتما نباید فیلم های چیپ و مبتذل باشد، می توانیم فیلمنامه سنگین و هنری داشته باشیم اما با تفکر آن را به فروش برسانیم؛ اما متاسفانه نمی دانم چرا نگاه ها به سینما سطحی شده است، من هم می توانم آن گونه فیلم بسازم، من هم می توانم فیلمنامه هایی بنویسم که بالای 15 میلیارد بفروشد، این نوع فیلم ها را اگر ببینیم چند نکته فرهنگی و هنری در آن ها پیدا می کنیم؟

بیشتر بخوانید:

حمایت گسترده مدیران دولتی از محکومان امنیتی/ در تاریکخانه تئاتر کشور چه می‌گذرد؟ + عکس و سند


حمید ابراهیمی در پایان گفت: همانطور که من معتقدم مسئولین هنری همیشه از وفاق و همدلی صحبت می کنند، خودشان هم رو بازی کنند و دستشان رو باشد، نه این که آقای برهانی مرند به من می گوید: "شما در بخش میهمان باش، برای بخش میهمان هم ارزیابی هایی داریم"، اما هیچکس از ستاد جشنواره برای دیدن کار من در این 2 روز که اجرا داشتم نیامد، این دروغ است. فقط یک فیلمبردار برای دیدن نمایش آمد که آن هم گفت: "کار بسیار خوبی است،چون من تمام نمایش های جشنواره را دیده ام"؛ خب اگر قضیه چیز دیگری است به ما هم بگویید، ما هم بلدیم بازی کنیم و از رفتارهای انسانی و اخلاقی دور شویم و کارهای سطحی بنویسیم، ولی من فکر می کنم هنرمند باید با کارش به مردم خدمت کند؛ یک مقدار از این دوستان دلخور هستم که اتفاقا همه هم داعیه رفاقت و دوستی دارند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس