آغاز جلسه پارلمان عراق برای بررسی طرح اخراج نیروهای آمریکا

در حالی که گفته می‌شود، نخست‌وزیر عراق، اعضای کابینه را مشخص کرده و بزودی برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان مراجعه می‌کند، ۱۷۰ نماینده عراقی برای حمایت از این کابینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «ندی شاکر جودت» نماینده مستقل پارلمان عراق، از آمادگی ۱۷۰ نماینده برای دادن رأی اعتماد به کابینه «محمد توفیق علاوی» خبر داد و گفت که وی، اعضای کابینه‌ را مشخص کرده و به «هیأت بازخواست و عدالت» ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید:

فشار آمریکا بر بغداد برای فاش نکردن تحقیقات ترور سردار سلیمانی

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، اسامی کلیه وزرای کابینه را مشخص کرده است و به هیأت بازخواست و عدالت ارجاع داده است تا مبادا مشمول قانون بعثی‌زدایی باشند.

جودت توضیح داد که علاوی هیچ وزیر کنونی با سابقه‌ای را در کابینه‌اش جای نداده است و همه آنها را شخصا خود انتخاب کرده است. قرار است اسامی اعضای هیأت دولت جدید، در جلسه یک‌شنبه آینده در پارلمان طرح شود و ۱۷۰ نماینده ملی نیز تاکید کرده‌اند که از علاوی در روند اصلاح امور، حمایت می‌کنند.

پیشتر یک منبع آگاه پارلمان عراق گفته بود که علاوی، هفته آینده اعضای کابینه جدید را اعلام خواهد کرد و این کابینه ناقص است و سه پست وزارتی در آن خالی است و این ساختار با اعتراض «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق مواجه است.

از سوی دیگر، «سلام الشمری» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق نیز امروز گفت: علاوی تقریبا، اسامی وزرای کابینه جدید را مشخص کرده است و کابینه او پیش از پایان مهلت قانونی، رای اعتماد پارلمان را کسب خواهد کرد.

وی طی بیانیه‌ای که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، گفت: ساختار کابینه جدید عراق، متشکل از شخصیت‌های مستقل و تکنوکرات است و بنا به درخواست تظاهرات‌کنندگان و اعتصاب‌گران و توصیه‌های مرجعیت، هیچ وزیر سابقی در آن حضور ندارد. اغلب فراکسیون‌های سیاسی نیز با این رویکرد موافقند و به دولت جدید رای اعتماد خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس