کد خبر 1041513
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
کردهای سوری

پایگاه خبری وابسته به معارضان سوری از نشست محرمانه شبه‌نظامیان کُرد با افسران ارتش سوریه در فرودگاه نظامی الطبقه به منظور درخواست برای تقویت حضور در برابر نیروهای ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، شورای نظامی شهر الطبقه در غرب استان الرقه، وابسته به گروه نیروهای دموکراتیک سوریه گفت فرماندهانی از این گروه با افسرانی از ارتش سوریه در فرودگاه نظامی الطبقه به منظور بررسی تازه‌ترین تحولات منطقه دیداری محرمانه داشتند.

بیشتر بخوانید:

پیچیده‌شدن طومار تفکیری‌های مورد حمایت آنکارا در غرب استان حلب + نقشه میدانی و عکس

پایگاه خبری «استپ نیوز» متعلق به گروه‌های معارض سوری نوشت: «فرماندهان شورای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه از افسران ارتش سوریه خواستند حضور  خود را در مناطق خط تماس با ارتش ترکیه و گروهک مسلح موسوم به ارتش [آزاد] و گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در شمال استان رقه و به خصوص پیرامون منطقه عین عیسی و جاده بین المللی تقویت کنند».

به گفته فرماندهان شورای نظامی الطبقه، افسران ارتش سوریه به آنها گفتند سعی خواهند کردند در مقطع پیش رو نیروها و تجهیزات نظامی بیش‌تری به مناطق شمالی الرقه ارسال کنند.

پایگاه خبری استپ نیوز به نقل از خبرنگار خود در استان الرقه هم گزارش داد:« شورای نظامی الرقه روز پنجشنبه تجهیزاتی نظامی به پیرامون منطقه عین عیسی در شمال الرقه فرستاده است و آسمان شهر تل ابیض و منطقه سلوک شاهد پرواز گسترده هواپیماهای شناسایی ارتش ترکیه است».

ارتش سوریه به منظور مقابله با تجاوز نظامی ترکیه در شمال سوریه در ۲۴ مهر ماه گذشته وارد شهر «الطبقه» و فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر هستند.

ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و نیروهای دموکراتیک سریه (قسد) وارد الطبقه و فرودگاه نظامی آن شد که در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای سوریه واقع شده است.

ارتش سوریه این فرودگاه را در اگوست سال ۲۰۱۴  در نبرد با گروهک تروریستی داعش از دست داد.

ترکیه در ۱۷ مهر ماه  از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    18 53
    همکاری با کردها مساوی تجزیه سوریه است کردها از الان میدونند که سوریه بعد از ادلب به سراغ اونها خواهد امد
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    44 13
    ساده نباش . اگر این نظام آسیب ببیند همه چیز حتی ایران و اسلام هم نابود خواهد شد. این آمریکاصهویها اگر مسلط شوند بیچاره اید ایرانی های عزیز .
    • DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      8 3
      تو توی آلبانی بشین مقرری تو بگیر موزدور
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    17 7
    اشتباهه.کردها ثابت کردن که بعد از کمک های جبهه مقاوت از پشت خنجر میزنن.نمونش بارزانی(که خدا لعنتش کنه) که بعد از اینهمه کمک های ایران و جبهه مقاومت عراق از پشت خنجر زد.اردوغان لعنتی هم خودش مدیون ایرانه وگرنه تو اون کودتا کلکش کنده شده بود اگر ایران نبود
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    9 12
    دیگر هیچ برگ برنده ای ندارند چون ترکها دیگر امانشان را بریده
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    18 3
    کردها چرا از همکاری با آمریکاییها دست برنمی دارند ؟ مگر مزش رو نچشیدند ؟
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      4 7
      کدوم همکاری مگر همین چن روز پیش ماشین های آمریکایی را سنگباران نکردن
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      8 1
      سنگباران ؟ چاههای نفت سوریه در شرق فرات با همکاری چه کسایی آمریکاییها سرقت می کنند ؟
    • رامین IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      7 0
      این گروه های تروریستی منطقه همشون باید پاکسازی بشن حتی اگه از دولت مرکزی سوریه کمکم بخوان، پکک، ی پ گ، کوموله....
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    اگه ترکیه به شمال سوریه لشکر کشی میکنه میخواد با تروریستهای کرد موسوم به شبه نظامیان ی پ گ مبارزه کنه که این تروریستها هم برای دولت سوریه دردسر سازند زیرا به فکر تجزیه و استقلال هستند و هم برای ترکیه که دائما امنیت این کشور و حتی کشورهای همجوار را به خطر می اندازند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس