کد خبر 1040970
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
1

روحانی بهتر از هر کس می داند با کارنامه ای که ائتلاف منسوب به وی در دولت و مجلس بر جای گذاشته اند، ناکامی در انتخابات و تغییر ریل مدیریت حتمی است.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

از مزیت های فصل انتخابات این است که آقای روحانی احساس ضرورت می کند نشست خبری برگزار کند و حال آن که تا همین چند ماه پیش، به مدت بیست ماه، هیچ نشست خبری برگزار نکرد.

او یکشنبه به جمع خبرنگاران می آید و این را باید به بقیه عملیات روانی روحانی در چند ماه اخیر اضافه کرد. عملیاتی که مبتنی بر مخدوش کردن چهره انتخابات است و می کوشد آن را از فضای عقلانی مبتنی بر پرسش از برنامه و کارنامه، به سمت بی اعتمادی به اصل انتخابات یا نیروها و نهادهای انقلابی منحرف کند.

روحانی بهتر از هر کس می داند با کارنامه ای که ائتلاف منسوب به وی در دولت و مجلس بر جای گذاشته اند، ناکامی در انتخابات و تغییر ریل مدیریت حتمی است. نظرسنجی ها از سقوط محبوبیت وی به هفت درصد حکایت می کنند.

بنابراین در پوشش دفاع از انتخابات، در واقع ضد انتخابات عملیات می کند تا پاسخگو نباشد و مجال انتخاب مبتنی بر تجارب را از مردم سلب کند. می کوشد انباشته عبرت و تجربه در ذهن مردم طی شش سال گذشته را به نقطه صفر برگرداند و "دیگر هراسی" راه بیندازد.

سعی می کند انتخابات را بکوبد و ویران کند، شاید با خرابه ای که می سازد، خودش بماند؛ ولو با انحلال طلبان و ویرانی طلبان هم آهنگ شود و خسارتی سنگین روی دست مردم و نظام بگذارد.

این نقشه ای است که برخی مشاوران رادیکال دولت (امثال قوچانی و عبدی و برخی تندروهای کارگزاران و مشارکت) برای روحانی کشیده اند و او را به سمت رفتارهای انتحاری سوق می دهند. اما یک امید بزرگ هست: این که مردم پس از شنیدن بارها و بارها دروغ، ماهیت ماجرا دست شان آمده باشد.

حسین دهباشی سازنده فیلم تبلیغاتی سال 92 گفته بود "متن‌های سخنرانی روحانی را در سال 92 من نوشتم.  27-28 جمله طراحی شده بود که روحانی بگوید. مثلاً جمله‌ "هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم" را من طراحی کرده بودم. در گفت‌وگوی ویژه شبکه دو بنایمان این بود که هرچه مجری می‌گوید را رها کنیم و به تلویزیون حمله کنیم... روز به روز و با سیطره رسانه‌ها، آدمهایی انتخاب می‌شوند که به #شومن و بازیگر نزدیکترند تا سیاستمدار"!

اگر دهباشی تصریح کرد تیم تبلیغاتی دنبال شومن ساختن از روحانی بوده اند، اکنون به نظر می رسد غلظت آن شومن بازی به حد اشباع و انزجار نزد افکار عمومی رسیده و همین می تواند موجب پیدایش کمپین و پویش ملی نه به شومنیسم در انتخابات دوم اسفند شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس