کد خبر 1040591
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
رئیس‌جمهور آلمان

رئیس‌جمهور آلمان تحت فشار سفیر آمریکا گفته: امسال پیام تبریک به دولت ایران برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌فرستد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ریچارد گرمل سفیر آمریکا که ظرف یکی دو سال اخیر در حکم فرماندار سیاسی مطلق‌العنان در آلمان عمل می‌کند و به دولت آلمان درباره مراودات اقتصادی و سیاسی دیکته می‌کند، اخیرا ضمن تهدید دولت آلمان مدعی شد که ایران حقوق‌بشر از جمله همجنس‌گرایان را نقض می‌کند و بنابراین دولت آلمان نباید پیام تبریک برای جشن سالگرد انقلاب ایران بفرستد.

بیشتر بخوانید:

ادعای روزنامه آلمانی: پیام تبریک به ایران به اشتباه ارسال شد!

وقتی آلمان بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورد!


لاف‌زنی سفیر آمریکا که با تمکین حقارت‌آمیز رئیس‌جمهور آلمان مواجه شده در حالی است که هم آلمان و هم‌ آمریکا، از رژیم دیکتاتوری و متجاوز صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت کردند و اکنون هم مراودات اقتصادی و سیاسی گسترده با رژیم‌های مرتجع و سرکوبگری مانند عربستان دارند.


در پی فشار سفیر آمریکا، رئیس‌جمهوری آلمان: امسال به رهبران ایران پیام تبریک نمی‌فرستم.


فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد با توقف سنت دیپلماتیک خود، امسال به رهبران جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب نمی‌فرستد.


رسانه‌های آلمانی نوشتند: این تصمیم به‌دنبال انتقاد هفته گذشته سفیر آمریکا در آلمان اتخاذ شده است.


البته ملت ایران نیازی به پیام تبریک دولت آلمان ندارد اما باید از اقدام والتر اشتاین استقبال کرد. او همان کسی است که در مذاکرات کلاهبردارانه آمریکا و اروپا با ایران شرکت داشت.


اقدام مقام آلمانی، ثابت می‌کند که برخلاف تصور ۶ سال قبل برخی مقام‌های ایرانی، دولت آلمان کمترین اراده و استقلالی از خود ندارد و صرفا در حد گماشته آمریکا و صهیونیست‌ها عمل می‌کند. این البته میراث شکست تحقیرآمیز هیتلر برای جانشین‌های خود در آلمان است؛ چنان‌که حتی بارها مقامات رژیم صهیونیستی هم به تحقیر دولتمردان آلمانی پرداخته‌اند.


در دولت اوباما نیز ماجرای شنود مرکل از سوی سازمان سیا لو رفت که به تعبیر مشاور مرکل، به افسردگی شدید او منتهی شد اما دولت آلمان نتوانست اعتراض جدی به این خیانت انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 6
    این درست ترین سیاست یک حکومت است....حفظ منافع ملی....رییس جمهور آلمان می داند حفظ منافع ملی کشورش در گرو بودن در کنار آمریکاست و لذا لج بازی نمی کند....ایران هم باید یاد بگیرد
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
      3 1
      با این تفکر شما استقلال ، عدالت و درستکاری را باید در کجا ببینیم ؟ امریکا به اشغل سرزمین فلسطین رای می دهد یا اگر امریکا ویتنام را بمبارن می کند و صده هزار نفر را می کشد باید با ارتش آمریکا همراهی کنیم و مظلومان را بکشیم؟ باید مردم یمن را بمباران کنیم ؟ باید به کره شمالی حمله کنیم ؟ چرا؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    1 1
    چطور بعصی ساده لوحان سیاسی ما به کشوری که بدون اجازه آمریکا اجازه دادن یک پیام تبریک به ایران را ندارد دلخوش کرده اند که در مقابل آمریکا از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کند؟؟؟؟ تنها با قوی شدن است که حرفتان در جهان خریدار دارد ،مذاکره در دنیای کنونی که قانون جنگل حاکم است فقط اتلاف وقت می باشد.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 1
    آلمان بعدجنگ جهانی نمی تونه یک ارتش مستقل ویک فکرمستقل از خودش داشته باشه چون بازنده جنگ بوده این را همیشه یادتون باشه تازه خوداروپا هم امریکا ازادکرد وباسرمایه گذاری شهرهای مخروبه آن را بازسازی کردوالان هم باهدایت امریکا زنده است اروپا تاهمیشه نوکروبدهکارامریکاست چه انتظاربیهوده ایست که جزاین فکرکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس