کد خبر 1040409
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره راهپیمایی 22 بهمن در ایران به رغم تنش‌های این کشور با آمریکا، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و همچنین تصاویر موشک‌های ایرانی را برجسته کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه بازتاب رسانه‌ای حضور پر شور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خبرگزاری «رویترز» به حضور مردم ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار یک گزارش واکنش نشان داده است.

این رسانه انگلیسی، در گزارش خود درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نوشت: «به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز (سه‌شنبه) در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند».

بیشتر بخوانید:

رویترز در این گزارش راهپیمایی مردم در تهران، مشهد، اهواز، کرمان و برخی دیگر از شهرها اشاره و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و پلاکاردهای آنها را برجسته کرده است.

رویترز همانند خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در بخشی از گزارش خود درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه آمریکایی‌ها و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «بعد از حمله پهپادی سوم ژانویه ایالات متحده در بغداد و کشتن قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران، این کشور ماه گذشته تقریبا به یک جنگ تمام عیار با ایالات متحده نزدیک شده بود و این حمله سبب شد که ایران چند روز بعد، به حملات موشکی علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق دست بزند».

رویترز می‌نویسد: «تنش‌ها (بین آمریکا و ایران) بعد از خارج کردن ایالات متحده از توافق چند جانبه هسته‌ای با ایران توسط دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ و بازگرداندن تحریم‌ها شدت گرفت، اقدامی که به منظور اعمال فشار بر تهران به منظور مذاکره کردن درباره برنامه موشک بالستیک این کشور و همچنین پیوندهایش با گروه‌های نیابتی در منطقه صورت گرفت».

این رسانه غربی در پایان این گزارش، به بخش‌هایی از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمل تصاویر موشک‌های ایران در دستان راهپیمایان اشاره کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس