کد خبر 1040590
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
رسانه ها  نمایه

حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای یافت.

به گزارش مشرق، اگرچه هرساله راهپیمایی مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری داشته اما امسال به برخی مسایل به این اهمیت افزوده بود. این راهپیمایی پس از تقابل بی‌سابقه نظامی میان ایران و آمریکا برگزار می‌شد، همچنین این راهپیمایی مصادف شده بود با چهلم شهدای مقاومت، یعنی سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان. نکته دیگر اینکه سال ۱۳۹۸ اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران بوده که در حقیقت هدف این تحریم‌ها نه دولت کشورمان بلکه دلسرد کردن مردم ایران از انقلاب‌شان بوده است. همچنین در سال جاری شاهد موج‌سواری سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان غربی، عبری، عربی و عوامل داخلی آنها بر اعتراض‌های مردمی بوده‌ایم و پس از آن حجم انبوه عملیات رسانه‌ای دشمنان و بازی مسخ‌شدگان داخلی آنها در پروژه‌های تعریف شده...

بیشتر بخوانید:

بازتاب گسترده راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه های عربی

واکنش رویترز به برپایی جشن انقلاب اسلامی در ایران

واکنش خبرگزاری آمریکایی به حضور ایرانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن


پخش زنده مراسم  در آسوشیتدپرس و الجزیره


به‌رغم همه اینها اما بار دیگر مردم شریف و عزیز ایران خیل بسیار دشمنان را سرخورده و ناامید کردند و حضوری ستودنی و به یادماندنی در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. این حضور در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت و حتی برخی از این رسانه‌ها مانند آسوشیتدپرس، الجزیره، المیسره و الاتجاه عراق بخش‌هایی از این راهپیمایی را به‌صورت زنده پخش کردند.


رویترز:  شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در ۲۲ بهمن


خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار ایرانی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با حضور در راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی ‌داشتند. صبح امروز (سه‌شنبه ۲۲بهمن) ده‌ها هزار ایرانی به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند تا چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌دارند.


پایگاه العهد ضمن پوشش خبری راهپیمایی‌های چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: مردم ایران در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند. این پایگاه لبنانی همچنین تأکید کرد: ایرانی‌ها با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی بار دیگر از انقلاب خود حمایت کردند.
العهد همچنین حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد.


گزارش زنده شبکه المیادین از مراسم ۲۲ بهمن


خبرنگار شبکه المیادین نیز با حضور در میان راهپیمایان تهران، به ارائه گزارش زنده از این تجمع عظیم پرداخت. این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را چشمگیر توصیف کرد. المیادین اعلام کرد که مردم ایران به‌ویژه در کرمان، زادگاه شهید سردار سلیمانی، پرچم کشورشان را به اهتزاز درآوردند.


المنار: راهپیمایی‌های میلیونی در شهرهای مختلف ایران


شبکه لبنانی المنار نیز به پوشش رسانه‌ای راهپیمایی‌های گسترده مردمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.


بر اساس این گزارش، این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد. المنار اعلام کرد: راهپیمایی‌های میلیونی شهرهای مختلف ایران را فراگرفت.


این شبکه همچنین به پخش تصاویری زنده از راهپیمایی پرشکوه مردم ایران در نقاط مختلف پرداخت.


شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور امروز شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بود که در آن چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند.


این شبکه در گزارش خود این‌گونه آورده است: جشن‌های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این کشور با آمریکا همزمان شده است.


پایگاه مصری الیوم‌السابع نیز به پوشش راهپیمایی گسترده ۲۲ بهمن پرداخت. این پایگاه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گسترده توصیف کرد. این پایگاه مصری در گزارش خود درخصوص راهپیمایی چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: مردم ایران در جریان راهپیمایی‌های خود پلاکاردهای حاوی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در دست داشتند.


چنان‌که مهر گزارش داده؛ شبکه عراقی سومریه‌نیوز نیز با انتشار خبر راهپیمایی چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: شمار زیادی از مردم ایران در این راهپیمایی شرکت کردند.


القدس‌العربی: حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همچنین پایگاه عرب‌زبان


القدس‌العربی نیز به پوشش رسانه‌ای راهپیمایی پرشکوه ایرانیان در چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. این پایگاه عرب‌زبان در مطلب خود در این خصوص اعلام کرد که علی‌رغم سرمای شدید در مناطق مختلف ایران، مردم این کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پررنگی داشتند.


در همین حال، اسپوتنیک نیز در پوشش مراسم بزرگداشت چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران‌ اشاره کرد.


این پایگاه عرب زبان اعلام کرد که سخنان روحانی در جمع راهپیمایان ایرانی حاوی پیام‌هایی برای ایالات متحده آمریکا بود.


خبرگزاری المعلومه عراق هم گزارش داد که امروز در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی گسترده‌ای در سراسر این کشور برگزار شد. این خبرگزاری افزود که میلیون‌ها ایرانی با وجود هوای سرد و بارش برف در برخی استان‌ها، برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خیابان‌ها آمدند.


خبرگزاری‌های عربی گزارش کردند؛ تصاویر شهید سلیمانی در دستان مردم


از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی ‌سوریه (سانا) با پوشش مراسم میلیونی مردم تهران گزارش داد که همزمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، باعث شد تا مردم با در دست داشتن تصاویر این شهید در راهپیمایی‌ها، یاد او فرمانده را گرامی ‌بدارند.


بنابه گزارش فارس؛ وبگاه قطری العربی‌الجدید نیز سخنان دکتر روحانی را برای پوشش خبری خود استفاده کرد و نوشت که ایرانی‌ها صبح امروز در شرایطی که درگیر مشکلات اقتصادی در پی تحریم‌های آمریکا هستند؛ اما در تهران و دیگر شهرها چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را زنده نگه‌ داشتند.


وبگاه الشفق‌نیوز عراق که جهت‌گیری مخالف جبهه مقاومت دارد نیز به مراسم امروز پرداخت و نوشت که شعاردهندگان در یک راهپیمایی گسترده، با حمل پرچم‌های ایران، تصاویر شهید «قاسم سلیمانی» را با خود حمل می‌کردند.


وبگاه اخبارالعراق نیز حضور مردم در راهپیمایی امروز را «بسیار گسترده» توصیف کرد. همچنین خبرگزاری ملی عراق (نینا) نیز حضور مردم در مراسم دیروز را «میلیونی» توصیف کرد و به سخنرانی دکتر روحانی، حجت‌الاسلام رئیسی و محسن رضایی در تهران، مشهد و تبریز اشاره کرد.


وب‌سایت صدی اونلاین مصر نیز با درج ویدئویی از تظاهرات امروز نوشت: «ده‌ها هزار نفر از مردم ایران، صبح امروز چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی ‌داشتند.»


پایگاه خبری روداوو نیز با درج تصویری از خیابان آزادی نوشت که شهرهای مختلف ایران امروز شاهد حضور وسیع مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی همراه شد؛ بود.


حضور گسترده مردم در جشن انقلاب؛ در سرمای شدید هوا  و مشکلات اقتصادی


وبگاه اماراتی ابوظبی‌الاخباریه نیز با اشاره به سرمای شدید هوا و مشکلات اقتصادی در ایران نوشت که مردم ایران به‌طور وسیع در این مراسم حضور یافتند. این وبگاه همچنین به تاریخچه پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.


خبرگزاری راشاتودی نیز نوشت: «برف سنگین، ایرانی‌ها را از گرامی ‌داشتن سالگرد انقلاب اسلامی‌شان باز نمی‌دارد. جمعیت انبوه در مناطق مختلف سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند تا چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی ‌بدارند. مردم در برخی از مناطق به‌رغم ریزش برف سنگین و بدون واهمه از هوای سرد با در دست داشتن چتر (در راهپیمایی) حضور یافتند».


رسانه مطرح و پرنفوذ چینی با انتشار گزارشی درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مردم ایران و گرامی‌ داشتن یاد سپهبد قاسم سلیمانی را برجسته کرده است.


رسانه مطرح و پرنفوذ شینهوای چین نیز با انتشار گزارشی درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مردم ایران و گرامی‌ داشتن یاد سپهبد قاسم سلیمانی را برجسته کرده است.


شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» در گزارشی در مورد راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اذعان کرده است که جمعیت انبوهی از مردم در این مراسم حضور داشتند.


در گزارش این شبکه آمده است: «بعد از آنکه مقام‌های [ایرانی] خواهان آن شدند که برای نمایش اتحاد، حضور گسترده‌ای [در راهپیمایی] صورت گیرد، راهپیمایی‌هایی با جمعیتی انبوه در تهران برگزار شد.»


اما خبرگزاری فرانسه جزو رسانه‌هایی بود که به‌طور گسترده مراسم دیروز را پوشش داد و نوشت: «ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در نمایشی از اتحاد همزمان با تنش‌های اوج‌گرفته با ایالات متحده، برای گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی تجمع کردند.»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Sajad IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    6 0
    تا کور شود هر آنکه نتوان دید....
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    2 0
    مرگ برامریکا - مرگ براسراییل و نوکرانشون و گاوهای شیرده شون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس