کد خبر 1040021
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
1

آمریکایی‌ها به جنگ در مناطق بیابانی عادت کرده‌اند، در حالی‌که درگیری نظامی احتمالی با روسیه در شرق اروپا رخ خواهد داد که پر از رودخانه و پل‌های قدیمی است که تحمل وزن تانک‌های جدید ناتو را ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نشریه آمریکایی «Breaking Defence» می نویسد: در صورت بروز درگیری نظامی بین ایالات متحده و روسیه که احتمالاً در اروپای شرقی صورت خواهد گرفت، "مانع طبیعی" برای پیروزی نیروهای ناتو وجود دارد.

نویسنده این مطالب یادآور شده است که اکثر پل‌های موجود در اروپای شرقی، به ویژه در لهستان، می توانند در برابر وسایل نقلیه ۴۵ تنی (مانند تانک‌های T-۷۲ روسی) مقاومت کنند، اما برای تانک‌های ۶۰ تنی آمریکایی "آبرامز"، تانک "چلنجر۲" انگلیس، تانگ آلمانی "پلنگ" و "لکلرک" فرانسوی در حال حاضر بسیار ناامن هستند.

این نشریه نوشته است: «ایالات متحده بخش اعظم قرن گذشته را در بیابان‌های منطه خاورمیانه جنگیده است، در حالیکه هر جنگی با روسیه در منطقه اروپای شرقی انجام خواهد شد که پر از دشت‌های وسیعی است که رودخانه‌های بسیاری در آنجا جاری است. بسیاری از این رودخانه‌ها ، مانند "ویسلا" از شمال به سمت جنوب جریان دارند ، که نیروهای ناتو را وادار می سازند تا برای مقابله با نیروهای نظامی روسی، از تقویت کننده استفاده کرده یا از روی پل‌ها عبور کنند. و تعداد کمی از پل‌های موجود در شرق اروپا می توانند وزن بیش از ۵۵ تن را تحمل کنند.»

این نشریه یادآور شده است که موقعیت حتی یک پل در مسیر رسیدن به هدف می‌تواند به شکست منجر شود ، بنابراین پل‌های اروپایی را می‌توان یک "مانع طبیعی " جدی بر سر راه نظامیان ناتو در هر درگیری نظامی احتمالی ارزیابی کرد.

در ماه نوامبر سال گذشته نیز، تحلیلگران آمریکایی امکان پیروزی در یک جنگ احتمالی با روسیه را ارزیابی کرده بودند. به نظر آنها، ایالات متحده قادر خواهد بود تا یک عملیات نظامی را بطور مؤثر فقط یا علیه روسیه یا فقط علیه چین انجام دهد و در صورت اقدامات هماهنگ این دو کشور، شانسی برای پیروزی و مقابله با توان بالقوه نظامی روسیه و چین نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    5 1
    مقاله های آبکی یعنی اگه جنگی بخواد بین اینا اتفاق هم بیافته کار به تانک های آمریکایی توی سیبری نمیرسه! با بمب اتم بشریت نابود میشه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 0
    حتی‌الامکان نبرد زمینی رخ نخواهد داد، با استفاده از ابزارها و ادوات نظامی جدید با هدایت ماهواره‌ای سعی در مقابله با دشمن خواهد شد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    تحلیلگرا چند سالشون بوده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس