اس ۴۰۰

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا با اشاره به سامانه دفاعی قدرتمند روسیه در منطقه دریای سیاه، به متحدین این کشور توصیه کرد برای تقویت توان دفاعی خود از روشی که روسی بهره ببرند.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است: "جیمز فاگو"، فرمانده نیروهای دریایی ایالات متحده در اروپا معتقد است روشی که روسیه از تسلیحات نظامی استفاده می‌کند، می‌تواند الگویی برای همه کشورهایی باشد که مایلند توان دفاع خود را تقویت کنند.

طبق اطلاعات منتشره در نشریه « Business Insider» در تاریخ 25 ژانویه (5 بهمن ماه)، دریادار فاگو تاکنون بارها هشدارهایی درباره افزایش سطح برتری تسلیحات نظامی روسی از جمله در عرصه زیردریایی‌ها داده، ولی به تازگی خواستار الگو برداری از روش‌های نظامی مورد استفاده روسیه شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا جنگ جهانی سوم از قطب شمال آغاز می‌شود؟/ از شناور خاص آمریکایی تا موشک‌های روسی آماده تسخیر اقلیم بدون پادشاه +عکس

 این مقام بلندپایه نظامی گفته است: «در مورد توان بالقوه دفاعی ، همانطور که من بارها به متحدین و شرکای آمریکایی گفته‌ام، اگر شما از نظر منابع محدود هستید و در عین حال می خواهید از سواحل خود به خوبی محافظت کنید ، در این صورت باید به این فکر کنید که روس‌ها چگونه با استفاده از سیستم‌های مسدود کننده دسترسی منطقه‌ای، و استقرار سیستم‌های دفاعی این کار را انجام می‌دهند.»

دریادار فاگو یادآور شد که متحدین آمریکا باید مین‌های هوشمند، موشک‌های کروز ضد کشتی و رادارهای ساحلی را بدست آورند که در این زمینه کارآمد خواهند بود.به گفته وی ، یک نمونه عالی از توان دفاعی قدرتمند روسیه، در منطقه دریای سیاه مستقر می‌باشد که شامل سیستم‌های دفاع ضد هوایی اس-300 و اس-400 است.

"بن هاجز" فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی در اروپا نیز دیدگاه مشابهی دارد. وی نیز در گفتگو با این نشریه گفته است، به ویژه کشورهایی که ناوگان دریایی قدرتمندی ندارند، باید به عملکرد دفاعی موثر روسیه توجه خاص داشته باشند.

این نظامی معتقد است: «من همچنین سیستم‌های دریایی بدون سرنشین را هم اضافه می کنم. در حال حاضر ناتو یک برنامه جدی را در این زمینه اجرا می کند و به عنوان مثال، رومانی تازه آمادگی خود را برای پیوستن به آن را اعلام کرده است.»

هاجز همچنین توصیه کرد که کشورهای ناتو با یکدیگر تبادل اطلاعات بیشتری داشته باشند تا بتوانند از "شگفتی‌های ناوگان دریایی روسیه" جلوگیری کنند. ضمن اینکه هر دو طرف از توانایی استفاده فعال از هواپیماهای بدون سرنشین دفاعی بهره‌مند هستند.

لازم به یادآوری است که چند روز قبل "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو، از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین جدید Global Hawk خبر داد که می توانند به صدها کیلومتر در عمق خاک روسیه دسترسی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    روس ها هم از ایران بزرگ الگو می گیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس