کد خبر 1039926
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
ارسلان مطهری - دربی استقلال و پرسپولیس

تیم فوتبال استقلال تاکنون ۷ بار با تیم‌های عراقی دیدار داشته و بازی با الشرطه هشتمین دیدار این تیم با تیم‌های عراقی است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال که در اولین مرحله از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا میهمان الشرطه عراق است، تاکنون ۷ بار با تیم‌های عراقی دیدار داشته است. آبی پوشان این ۷ دیدار را مقابل ۴ تیم عراقی تجربه کرده‌اند که کمتر پیش آمده در این بازی‌ها پیروز شده باشند.

قدمت تقابل استقلال با تیم‌های عراقی به سال ۱۳۳۳ باز می‌گردد. اما استقلال در این ۶۵ سال تنها با ۴ تیم؛ «منتخب آشوری‌های بغداد»، «الزورا»، «نیرو هوایی» و «پلیس» عراق دیدار داشته که الشرطه پنجمین تیم عراقی است که باید با آبی‌های تهران دیدار کند.

۳ دیدار از ۷ دیدار گذشته دوستانه بوده و ۴ بار هم استقلال با تیم‌های عراقی در جام باشگاه‌های آسیا دیدار کرده است. آخرین دیدار با عراقی‌ها هم به سال ۷۷ و دیدار رفت و برگشت با نیروی هوایی عراق باز می‌گردد.

دیدار شماره یک؛ اولین بار استقلال در بهمن ماه سال ۱۳۳۳ و در قالب یک دیدار دوستانه در بغداد با تیم منتخب آشوری‌های بغداد دیدار داشت که این بازی با ۲ گل به سود تیم عراقی به پایان رسید.

دیدار شماره ۲؛ استقلالی‌ها یکبار دیگر در اردیبهشت سال ۱۳۳۵ با همین تیم در بغداد دیدار کردند که این بازی پر گل نیمه کاره ماند. در حالی که بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به سود تیم عراقی در جریان بود، آنها یکبار دیگر دروازه استقلال را باز کردند که این گل مورد اعتراض بازیکنان قرار گرفت و آن را حاصل اشتباه فاحش داوری دانستند و در حالی که بازیکنان استقلال در حال اعتراض به این گل بودند، بازی از سوی داور نیمه تمام اعلام شد.

دیدار شماره ۳؛ سومین دیدار استقلال با تیم‌های عراقی، اولین دیدار رسمی و غیر دوستانه نیز بود. آبی پوشان در اولین روز فروردین سال ۱۳۵۰ مقابل پلیس عراق به میدان رفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند. این بازی در مرحله گروهی مسابقات انجام شد و هر دو گل تیم ایرانی را غلامحسین مظلومی به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید:

طلسم عجیب حریف استقلال

دیدار شماره ۴؛ دو تیم یکبار دیگر و به فاصله ۱۱ روز بعد در مرحله نیمه نهایی مسابقات به مصاف هم رفتند که باز هم این تیم عراقی بود که به پیروزی رسید. در این بازی پلیس عراق با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید.

دیدار شماره ۵؛ پنجمین دیدار استقلال و تیم‌های عراقی هم یک دیدار دوستانه بود. آبی‌های تهران در ۲۰ فروردین سال ۱۳۵۴ و طی دیداری دوستانه مقابل الزورا عراق که در آن سال‌ها با نام «حمل و نقل عراق» فعالیت می‌کرد به میدان رفتند که به تساوی یک-یک رسیدند. در آن بازی هم غلامحسین مظلومی برای استقلال گلزنی کرد.

دیدار شماره ۶؛ استقلال در مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا فصل ۹۹-۹۸ در تاریخ ۱۷ مهر سال ۱۳۷۷ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نیروی هوایی عراق بود که با ۲ گلی که علیرضا اکبرپور و محمد مؤمنی در نیمه اول به ثمر رساندند با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شدند که این تنها پیروزی استقلال بر یک تیم عراقی در تاریخ دیدار با باشگاه عراقی است.

دیدار شماره ۷؛ آبی پوشان در بازی برگشت یکبار دیگر مقابل نیروی هوایی عراق به میدان رفتند که این بازی در روز اول آبان سال ۱۳۷۷ در بغداد انجام شد و در نهایت با نتیجه یک-یک مساوی به پایان رسید که این نتیجه منجر به صعود استقلال به مرحله بعدی مسابقات شد. زننده تک گل استقلال در آن بازی هم محمد مؤمنی بود.

دیدار شماره ۸؛ الشرطه پنجمین تیم عراقی است که در هشتمین دیدار و پنجمین دیدار رسمی به عنوان یک تیم عراقی به مصاف استقلال می‌رود و باید دید آبی پوشان در این دیدار چه نتیجه‌ای رقم خواهند زد.

استقلال در مقابل تیم‌های عراقی ۹ بار موفق به گلزنی شده که زنده یاد غلامحسین مظلومی با ۳ گل و محمد مؤمنی با ۲ گل بهترین گلزنان این تیم به عراقی هستند.

دیدار استقلال و الشرطه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۱ بهمن به میزبانی تیم عراقی در شهر اربیل آغاز می‌شود که این اولین بازی دو تیم در این مرحله می‌باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس