کد خبر 1039810
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
مراجع

جمعی از مراجع تقلید خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شدند.

به گزارش مشرق، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: مردم ایران اسلامی در ۲۲ بهمن امسال هم همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب اسلامی و وحدت و اتحاد خود را به جهانیان اعلام خواهند کرد عظمت اسلام را به نمایش خواهند گذاشت.

دعوت مراجع عظام تقلید به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

این مرجع تقلید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است و نظام اسلامی ما یک نظام ولایی و قرآنی است که روز به روز در حال پیشرفت است.

او گفت: درست است که از لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی هستند، اما حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی وحدت فکر و اندیشه ما است.

دعوت مراجع عظام تقلید به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

آیت الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان هم صبح امروز در درس خارج فقه گفت: همه ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنیم و این را حق خود می‌دانیم.

او با بیان اینکه در راهپیمایی امسال شعارها به دو بخش تقسیم می‌شود افزود: بخشی از شعارها در این راهپیمایی همان شعارهای اوایل انقلاب یعنی خداباوری و دین باوری است.

این مرجع تقلید به وجود برخی مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: بخش دیگر شعارهای ۲۲ بهمن معطوف به فساد ستیزی است که باید در مردم و مسئولان نهادینه شود.

او دیانت مردم را در کنار معیشت آنان دانست و افزود: اگر خواهان حکومت اسلامی هستیم باید به اقتصاد مردم رسیدگی و معیشت آنان درست شود.

آیت الله جوادی آملی همچنین مطالبات مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را برپایی حکومت اسلامی و مقابله با غارتگران بیت المال دانست و گفت: در این راهپیمایی باید به مسئولان متذکر شد که در خدمت مردم و رونق تولید در کشور باشند.

او افزود: در نظام اسلامی ما افراد صالح و درستکار بسیاری وجود دارد، اما باید با همان عده معدودی که فساد می‌کنند برخورد شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم حرم مطهر برگزار شد با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز 22 بهمن اظهار داشت: باید همه مردم حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات را وظیفه دینی و شرعی خود بدانند و در آن شرکت کنند.

وی با تأکید دوباره بر وجوب حضور در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن افزود: باید با حضور باشکوه در این دو فریضه دینی ملی دشمنان انقلاب و نظام را ناامید کرده و به همه جهانیان نشان دهیم نظام و انقلاب مورد تأیید مردم و مسئولان است.

مرجع تقلید شیعیان مردم را به شناخت  وظایف خود در برابر انقلاب و نظام دعوت و تصریح کرد: حضور گسترده مردم مهم‌ترین عامل ناامیدی و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و اقتصاد ناکارآمد خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات پیش رو زمان انتقام از مشکلات جامعه نبوده و باید راه عاقلانه را در پیش گرفته و اجازه شادمانی به دشمن را نداد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از توطئه‌های دشمنان برای انقلاب و نظام خبر داد و گفت: من عدم حضور در پای صندوق‌های رأی و راهپیمایی 22 بهمن را جایز ندانسته و امروز زمان قهر مردم نیست زیرا عدم حضور عامل تضعیف نظام و کشور می‌شود.

وی عدم‌حمایت مردم را عامل تشدید تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: دشمنان برنامه‌هایی برای مردم و کشور داشته که با حضور پرشور مردم در میدان ناامید شده  و توطئه‌هایش به واقعیت نخواهد پیوست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: 41 سال توطئه‌های دشمنان با حضور مردم خنثی‌شده و ان‌شاالله باهمت مردم و مسئولان مشکلات اقتصادی مردم نیز برطرف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس