آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۴۰ درصد مطب‌های کشور

دبیر اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیک کشور گفت: حدود 40 درصد از مطب‌ها در کشور نسخه‌نویسی الکترونیک را آغاز کرده‌اند و کرمان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و زنجان پیشرو هستند.

به گزارش مشرق، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی در 30 درصد شهرهای کشور پیاده‌سازی شده است و یک ماه از برنامه جلوتر هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: حدود 40 درصد از مطب‌ها در کشور نسخه‌نویسی الکترونیک را آغاز کرده‌اند و کرمان، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و زنجان پیشرو هستند.

دبیر اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیک کشور از آغاز نسخه‌نویسی در مراکز درمانی دولتی در دهه فجر خبر داد و ابراز داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی ابزاری برای بهینه‌سازی هزینه‌های بیمه سلامت و ارتقای کیفیت درمان مردم است.

بیشتر بخوانید:

جعفری از جلوگیری از تداخلات دارویی و بدخطی نسخه‌ها به عنوان مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی نام برد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی 25 درصدی منابع بیمه سلامت در حوزه سرپایی برابر با بیش از 300 میلیارد تومان در ماه از دیگر مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: طی سال جاری یک میلیون و 300 هزار نفر نسخه الکترونیک در کشور تولید شده که سهم استان کرمان از این تعداد 300 هزار نسخه است.

جعفری عنوان کرد: بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر مردم استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

وی بیان داشت: ماهانه 52 میلیاد تومان تعهد گردش مالی داریم که به مراکز درمانی پرداخت می‌کنیم و در این زمینه شرایط مناسبی داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: پرداخت مطالبات پزشکان خانواده تا دی‌ماه، داروخانه‌ها تا آبان‌ماه و بیمارستان‌های سراسر استان کرمان تا شهریورماه سال جاری انجام شده است.

جعفری اضافه کرد: با یک هزار و 400 موسسه درمانی طرف قرارداد هستیم و از نظر اجرای پروژه‌های دولت الکترونیک نیز تمام اسناد بیمارستان‌های دولتی به صورت الکترونیک پذیرش می‌شوند که این امر موجب شفافیت بیشتر مالی، افزایش کیفیت درمان  و نظارت روزانه بر روند درمان بیماران شده است.

وی یادآور شد: افزون بر 70 درصد مطب‌های سراسر استان کرمان به نسخه‌نویسی الکترونیکی مجهز شده‌اند و در این زمینه پیشروی کشور هستیم.

جعفری اظهار کرد: استان کرمان در سال 74 فقط 180 هزار نفر بیمه‌شده داشت که کارمند بودند در حالی‌که این جمعیت به 10 برابر افزایش یافته است و ارزیابی وسع هنگام بیمه‌شدن عدالت‌محوری در پرداخت حق بیمه هم به بسته‌های بیمه افزوده شده است.

 وی ابراز داشت: طی دو ماه گذشته 15 هزار نفر در استان کرمان برای طرح سنجش وسع بیمه سلامت ثبت‌نام کردند که بیش از 70 درصد مشمول بیمه رایگان شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: در استان کرمان 220 هزار نفر بیمه کارمندی، 10 هزار نفر بیمه ایرانیان، یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه روستایی، 300 هزار نفر بیمه همگانی، 60 هزار نفر سایر اقشار، 2 هزار و 700 نفر بیمار خاص و 16 هزار نفر بیمه اتباع خارجی هستند.

جعفری عنوان کرد: بیمه سلامت از نظر وسعت همکاری، انواع پوشش‌ها و سهل‌الوصول بودن و زیرپوشش قرار گرفتن به کمک اقشار ضعیف جامعه آمده است و 33 میلیون بیمه‌شده حق بیمه نمی‌پردازند، اما مزایای خدمات درمان را مانند سایر افراد دارند.

وی از غربالگری دیابت، فشار خون و علایم اولیه بدخیمی‌ها در بسته پزشک خانواده خبر داد و بیان داشت: غربالگری‌های پوسیدگی‌های دندان در جامعه دانش‌آموزی نیز پیگیری می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس