کد خبر 1039574
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
اعتبار بالای مدارک دانشگاهی ایران در دنیا

رئیس دانشگاه شریف گفت: اعتبار مدارک دانشگاهی از بهمن 57 تا98 رشد جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد به طوری که اکنون کشورهای خارجی به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاه های ایران هستند.

به گزارش مشرق، محمود فتوحی فیروزآبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به اینکه پیشرفت علم و فناوری در کشور ایران، افزایش چشمگیری داشته است، گفت: از بهمن سال ۵۷ تاکنون طی مدت ۴۱ سال گذشته دانشگاه‌های ایرانی از رویکرد تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه در کشور به حوزه پژوهشی و کارآفرینی رسیده است به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی ما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صاحب ایده و دستاوردهای علمی بسیار زیادی هستند.

بیشتر بخوانید:

مدرک کدام دانشگاه‌های خارج از کشور در ایران اعتبار دارد؟

* ایران دارای نخبه و دانشمندان برتر در دنیا است

وی افزود: در حال حاضر یکی از ویژگی‌های ایران این است که دارای نیروهای انسانی متخصص، نخبه و دانشمند برتری در دنیا است که کشورهای خارجی برای جذب آنها هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی می‌کنند چرا که مدارک دانشگاهی کشور ایران از نظر کیفیت شناخته شده بوده و برای کشورهای خارجی قابل قبول است. 

* دانشگاه‌ها باید به سوی ارزش آفرینی و اثر بخشی حرکت کنند

فتوحی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ما باید به سوی دانشگاه ارزش‌آفرین و اثربخشی اجتماعی حرکت کند به طوری که زیرساخت‌های لازم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد شده تا دانشگاه‌ها بتواند به نسل‌های بعدی دانشگاهی برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    7 39
    یوخ بابا
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 0
    اصولا دانشگاه شریف کارش شده ارسال جوانان ایرانی به خارج از کشور پس از اعطای مدرک کارشناسی مهندسی از دانشگاه صنعتی شریف!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس