واعظی: "مکانیزم ماشه" عملیاتی نخواهد شد/سیاست دولت این است که مردم قدرت انتخاب داشته باشند

واعظی با بیان اینکه مردم ایران، دولت و نظام با ترس و فشار تسلیم نمی‌شوند، گفت: آمریکا ۱۲ پیش شرط برای مذاکره گذاشته بود که ما قبول نکردیم اما امروز التماس می‌کنند بدون پیش شرط مذاکره کنید.

به گزارش مشرق، محمود واعظی شامگاه پنج‌شنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال مسئولان تمام شبانه روز به این فکر بودند که وضعیت به وجود آمده از سیل در کشور به شرایط عادی برگردد.

 

وی افزود: مردم گلستان بسیار نجیب و مهربان هستند و حق این استان می‌دانم که به آن توجه شود زیرا استان آرامی است که اقوام مختلف در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.

واعظی تصریح کرد: استان 47گلستان الگو و نمونه در کشور و برای برخی کشورهایی است که اختلافات داخلی دارند.

وی با اشاره به دو سفر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: در سفر نخست رئیس جمهور 421 میلیارد تومان بودجه برای گلستان مصوب شد و به دلیل شرایط خاص استان 893 میلیارد تومان بودجه تخصیص و پرداخت شد.

 بیشتر بخوانید:

واعظی: راهی جز مقاومت نداریم

واعظی: "مکانیزم ماشه" عملیاتی نخواهد شد

واعظی ادامه داد: در سفر دوم، هزار و 512 میلیارد تومان برای استان مصوب شد که کمتر از 500 میلیارد تومان تخصیص و پرداخت شد و بنا است که ادامه آن هم انجام شود.

وی اضافه کرد: زمانی که برای بودجه‌های مصوب قول می‌دادیم فکر این گرفتاری‌ها را نمی‌کردیم.

واعظی خاطرنشان کرد: سال 96 رقم بسیاری از بودجه را برای زلزله کرمانشاه هزینه کردیم و ابتدای امسال هم در استان‌های سیل زده هزینه شد.

وی یادآور شد: در شرایط حال حاضر کشور و فشار اقتصادی که روی ملت، دولت و نظام بوده و این تحریم با سایر تحریم‌ها متفاوت شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه گویا آمریکا و ترامپ کار دیگری جز این ندارند که ایران با چه کشوری مبادله تجاری می‌کند، اظهار داشت: آمریکا می خواهد جلوی ارتباط ایران با سایر کشورها را بگیرد و 400 نفر در وزارت خزانه‌داری آمریکا روی ایران کار می‌کنند که با دیکر کشورها روابط اقتصادی و بانکی نداشته باشد.

واعظی افزود: آمریکا هدف گذاری کرده بود و اواسط سال 97 تحریم حداکثری تحمیل کردند تا طی سه ماه نظام اقتصادی ایران را فلج کنند.

وی ادامه داد: آنها با جنگ روانی مدتی موفق شدند از نظر روانی روی افکار مردم تاثیر بگذارند اما امروز مردم ایران به نظام اعتماد کردند و ثبات در بازار به وجود آمده است.

واعظی تصریح کرد: در هفت ماه گذشته انواع و اقسام تحریم‌ها اعمال شده اما روی بازار، قیمت کالا و روان مردم اثر نگذاشت اما کار سختی برای فروش نفت و روابط بانکی داریم.

وی یادآور شد: باید همه دست به دست هم دهیم تا دشمن مطمئن شود راهی که می‌رود غلط است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران، دولت و نظام با ترس و فشار تسلیم نمی‌شوند، گفت: آمریکا 12 پیش شرط برای مذاکره گذاشته بود که ما قبول نکردیم اما امروز التماس می‌کنند بدون پیش شرط مذاکره کنید و ما قبول نمی‌کنیم.

واعظی اضافه کرد: مردم ممکن است گلایه‌هایی در داخل داشته باشتد اما حرف دشمن که می‌شود مردم حرف رهبر انقلاب اسلامی را می‌زنند و دشمن راهی ندارد که تصمیم اشتباه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: باید مقداری انتظارات را تعدیل کنیم اما پیوسته راه را برای هدف و توسعه کشور ادامه دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در مسائل منطقه‌ای قدرت ایران افزایش پیدا کرده، اظهار داشت: امروز دشمن با آن وضعیت سردار سلیمانی را به شهادت می‌رساند و نشان می‌دهد جایگاه و قدرت ایزان در منطقه افزایش پیدا کرده است.

واعظی افزود: آمریکا فکر می‌کرد با این ترور در ایران مخالفین و موافقین ایجاد کند اما این اتفاق عاملی برای وحدت شد.

وی ادامه داد: شرایط امروز بهتر است و امیدواریم با این مسیر مشکلات آینده را حل کنیم و باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

واعظی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: من می‌دانم حضور گسترده مردم در سراسر کشور چه پیامی به دیگر کشورها می‌دهد و مهم است راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به ترور شهید سلیمانی باشد.

وی افزود: باید از تمام امکانات استفاده کنیم که یک حماسه باشکوه در تمام کشور بیافرینیم.

واعظی تصریح کرد: انتخابات دوم اسفند هم علامتی است که کشور با تمام مشکلات انتخاباتی سالم و مشارکت حوب مردم داشته باشد به نوعی که هر بار انتخابات اینچنینی داشته‌ایم بسیاری از توطئه‌ها خود به خود خنثی خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این دو اتفاق آبرومند نشان دهنده وحدت مردم باشد تا آمریکا و رژیم صهیونیستی در معادلات خود تجدید نظر کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در تلاش هستیم وعده‌های رئیس جمهور در دو سفر به گلستان محقق شود، گفت: جزیره آشوراده اختلافات زیادی بین دو استان ایجاد کرده و تا زمانی که دو صاحب داشته باشد سامان پیدا نمی‌کند

واعظی افزود: این جزیره باید متولی داشته باشد زیرا آماده پروژه گردشگری بوده که به دلیل اختلافات بین دو استان راکد مانده و اگر لازم است ما کاری انجام دهیم حتما اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خلیج گرگان باید پیگیری شود و راه حلی تدوین کنیم تا رئیس جمهور دستور دهد و با تعیین متولی امروز با هزینه کمتر مشکل را حل کنیم.

واعظی اضافه کرد: موضوع زهکشی اراضی استان گلستان را هم پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

وی بیان داشت: اتصال راه آهن به ترکمستان و ترانزیت موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود و دنبال فرصتی هستیم که رئیس جمهور ترکمنستان به ایران بیاید و تفاهم کنیم تا مشکل برق و گاز حل شود.

واعظی خاطرنشان کرد: پرورش میگو و محصولات گلخانه‌ای جزو سیاست‌های دولت است و تولید این محصولات با شیب خوبی افزایش یافته و پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گلستان استانی مستعد است و مردم آن تلاشگر هستند و ما توحه بیشتری به آن خواهیم داشت

وی در پایان گفت: هر 31 استان یک خانواده هستیم و نمونه همبستگی و همکاری را امسال در گلستان شروع کردیم که از تمام استان‌های کشور با افتخار آمدند تا به مردم این استان کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    49 3
    ما با قاتلان سردار دلها مذاکره نمیکنیم...اینقدر زمینه چینی برای ارزوهاتون نکنید جناب واعظی
  • حمید US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    40 1
    نه مرسی
  • محمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    39 2
    اگه مردک، منظورت از آمریکا محمد جواد ظریفه، آره تو درست میگی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    31 2
    نتیجه سیلی هایی که خوردن ... امنیت میخان باید بهاشو بدن
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    27 2
    بعله جناب ظریف چند روز پیش نشون دادن کی التماس میکنه!
  • ایرانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    7 9
    مگه میشه مگه داریم......
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    18 0
    این بابا چقدر ساده میباشدهنوز ترامپ خبیث را نشناخته ،غروب جمعه دعا برای مرگ ترامپ
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    13 0
    استاد توليد اراجيف هستيد
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    17 0
    براي باخت-برد التماس ميكنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس