رافائل گروسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه مدعی شده ایران بعد از کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» که قرار است به زودی به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب شود امروز چهارشنبه مدعی شده ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است. 

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس: بازرسی‌های ما از ایران بدون اختلال ادامه دارد

گروسی در مصاحبه با روزنامه فایننشال‌تایمز، کاهش اقدامات برجامی ایران را تخطی از محدوده‌های مشخص‌شده در این توافق توصیف کرده اما گفته ایران هنوز تولید مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است. 

او گفت: «ایرانی‌ها گفته‌اند "ما دیگر به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم" اما هیچ اقدام ملموسی برای حرکت در مسیر این اعلانیه انجام نداده‌اند.»

رافائل گروسی با بیان اینکه ایرانی‌ها «غنی‌سازی در سطوح بالاتر را ادامه می‌دهند» و میزان بازدهی غنی‌سازی خودشان را افزایش داده‌اند، اما میزان این افزایش به قدری نیست که هشدار ایجاد کند. 

گروسی که سابقاً دیپلمات آرژانتین بوده گفت که روز سه‌شنبه با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از جمله «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور و «رابرت او براین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرده است. 

مدیر کل آتی آژانس سخنانی در اندیشکده کارنگی هم گفت: «لازم است بدانیم که با وضعیت پیچیده‌ای پیرامون توافق هسته‌ای ایران مواجه هستیم.»

او همچنین مدعی شد آنچه در ایران اتفاق می‌افتد را تحت نظر دارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    4 21
    اشتباه کرده است! اتفاقات اخیر مشخص کرد که ما باید به سمت بازدارندگی هسته ای بریم. نه سلاح هسته ای بلکه بازدارندگی هسته ای
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    87 0
    ببین داش گروسی، ایران اون چند نفری که با شما نشستن و خندیدن و لبخند زدن و بستن و بتن کردن نیست. خودتون هم خب می دنین. ما هر چیزی که لازم بوده و شما هم بهش فک می کنی رو تولید کرده و داریم
  • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    81 0
    آقای رئیس جمهور دقیقا چه چیزی را بعد از گام ۵ افزایش داده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • SE ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    72 0
    دم خروس گامهای ظاهری برای فریب مردم توسط دولت تدبیر از آژانس زد بیرون
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 58
    مشرق رو چه به هسته ای پاچه خواری توبکن
  • CA ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 16
    خود رئیس سازمان انرژی اتمی اعلان رسمی کرده که چه میزان افزایش بوده حالا این وسط این چی میگه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس