کد خبر 1038639
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

در سال‌های اخیر، به گونه‌ای تبلیغ شده است که به نظر تورهای زیارتی به مقصد امکان مقدس و متبرکه، ویژه‌ی خانواده‌های مذهبی و بر خلاف آن، تورهای سیاحتی و تفریحی، ویژه‌ی افرادی‌ست که چندان اعتقادات مذهبی ندارند و اساساً مذهبیون، حق رفتن به سفر با تورهای تفریحی را ندارند.

این تبلیغات، سبب شده که این قشر بزرگ از جامعه ایرانی، به دلایل مختلف، از این تفریح و لذت محروم شود و از آن استفاده نکند. اما ما معتقدیم که اگر مقصد سفر و نوع آن، به درستی انتخاب شود، نه تنها می‌تواند کمک بزرگی به تقویت روحیه خانوادگی و فردی افراد شود، بلکه پیش‌داوری‌ها و سوتعبیرها را به مرور برطرف خواهد کرد. در این‌جا نیز قصد داریم، بهترین تور خارجی نوروز 99، با هدف تفریحی و سیاحتی که برای این بخش بزرگ جامعه مناسب است را واکاوی کنیم.

توقعات و نیازهای افراد مذهبی در سفر خارجی

طبیعتاً مانند بسیاری از اقشار جامعه که برای سفر خود، در هر مقطع سال و به‌خصوص نوروز هر سال، توقعات و نیازمندی‌هایی دارند، مذهبیون هم حتماً باید مواردی را در نظر بگیرند و سپس دست به انتخاب بزنند. در این‌جا تلاش می‌کنیم، تا مهم‌ترین عوامل را برشماریم و بررسی کنیم.

1. سهولت یافتن غذای حلال
طبیعتاً در یک سفر، به‌خصوص آن هم در نوروز که اکثر افراد، سفرهای بلندمدت را ترجیح می‌دهند، یافتن غذای حلال، در هر مکان و هر زمان، یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان مسلمان مذهبی‌ست. اگر چه در اکثر نقاط جهان، امکان یافتن غذای حلال هست، اما دسترسی همیشگی و همه‌جایی آن، ممکن است ساده نباشد و همین پارامتر، می‌بایست از معیارهای تصمیم‌گیری برای خرید تور نوروز 99 باشد.

2. سهولت آداب بهداشت اسلامی
برای اکثریت قشر مذهبی، رعایت مسائل مرتبط به نجاست و پاگیزگی بسیار اهمیت دارد. یکی از مسائل مرتبط با این امر، نوع سرویس‌های بهداشتی موجود در کشور مقصد است. در کشورهایی که جمعیت مسلمان دارند، امکان یافتن سرویس‌های بهداشتی اسلامی، وجود دارد. ما تلاش می‌کنیم تا این پارامتر را نیز، در پیشنهاد خود در نظر بگیریم.

3. راحتی و آزادی با حجاب کامل اسلامی
اگر چه در بسیاری کشورها، مشکلی برای رعایت حجاب اسلامی با هر نوع پوشش، وجود ندارد اما ممکن است به واسطه‌ی کم بودن تعداد افراد مسلمان محجبه در این کشورها یا تبلیغات رسانه‌های آن‌ها، برخورد عمومی و در مواردی قوانین موجود، چندان برای این افراد راحت نباشد و ایشان را معذب کند. انتخاب درست مقصد، می‌تواند کمک کند تا سفر به نقطه‌ای صورت پذیرد که داشتن حجاب اسلامی، از هر نوعی، کاملاً عادی و مورد پذیرش فرهنگ مقصد باشد، تا مسافران نوروزی، صرفاً به گشت و گذار و لذت بردن از سیاحت‌شان بپردازند.

مسیرهای پیشنهادی نوروز ۹۹ برای خانواده‌های مذهبی

برای تأمین ۳ پارامتری که در بخش قبل برشمردیم، مجموع اطلاعاتی که کارشناسان آژانس آویسا داشته‌اند را روی هم گذاشته‌ایم و چند مقصد را برای خانواده‌های مذهبی، دست‌چین کرده‌ایم.

تور استانبول نوروز 99

کشور ترکیه، به عنوان یک کشور مهم در جهان اسلام، از گردشگرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و استانبول در این امر، بزرگ‌ترین نقش را ایفا می‌کند. شاید مهم‌ترین جلوه‌ی استانبول، آن باشد که مسلمانان با انواع پوشش‌های مختلف، در این شهر، در حال تردد هستند و حضور افراد محجبه، بسیار عادی‌ست. از طرفی، اکثر مردم این شهر را مسلمان تشکیل می‌دهند و عمده‌ی غذاهای عرضه شده در سطح شهر، حلال و دارای ذبح اسلامی هستند. در کنار این، سرویس‌های بهداشتی اسلامی، در همه‌ی جای شهر و در عمده‌ی هتل‌ها، یافت می‌شود و این برای مسافران ایرانی، ایجاد راحتی خواهد کرد. نکته‌ی مهم آن‌که تور استانبول نوروز 99، در یکی از فصول بسیار خوش آب و هوای استانبول برگزار می‌شود و همین می‌تواند، برای راحتی افراد محجبه باشد.

استانبول از آن دست شهرهایی‌ست که هیچ مسافری را از خود ناامید نخواهد کرد و سبب لذت آن‌ها خواهد شد. دیدن مساجد باشکوه، می‌تواند برای بسیاری از مسلمانان جذاب و دیدنی باشد. در کنار این آثار مذهبی و فرهنگی، توصیه می‌کنیم تا حتماً به کاخ توپکاپی بروند و در آن‌جا، از مواردی چون عصای حضرت موسی، ردپای پیامبر اسلام (ص)، لباس حضرت فاطمه (س) و شمشیر حضرت علی (ع) دیدن کنند. این بخش، می‌تواند جذاب‌ترین بخش سفر برای شما باشد.

در کنار این‌ها، حضور در مراکز خرید استانبول در جریان تور نوروزی استانبول، می‌تواند یک جذابیت دیگر نیز داشته باشد. باید دقت کنید که در این شهر مسلمانان زیادی، به‌خصوص از کشورهای عربی حضور پیدا می‌کنند و همین سبب شده تا بسیاری از برندهای مشهور تولید لباس، نسبت به تولید لباس‌های پوشیده و بلند که با سبک زندگی اسلامی هماهنگی بیشتری دارند، اقدام کنند.

تقریباً می‌توان گفت برای اکثر اقشار، می‌توان استانبول را به عنوان اولین مقصد پیشنهادی در نظر گرفت. این امر برای پیشنهاد تور نوروز ۹۹ به خانواده‌های مذهبی هم استثناء نیست و می‌توان گفت بهترین مسیر، از تمامی جنبه‌ها خواهد بود.

تور دبی نوروز 99

دبی یکی از ۱۰ کشور گردشگرپذیر جهان است که عمده‌ی جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بیشتر مردان و زنان عرب، بسیار به رعایت آداب شریعت، وفادار هستند و مسئله‌ی حجاب کامل زنان، امری بسیار عادی است. همچنین غذاهای حلال به وفور در همه‌جا یافت می‌شوند. اگر با تور دبی نوروز 99 همراه شدید، از خاطر نبرید که حتماً شاورما که یک نوع کباب ترکی عربی‌ست را امتحان کنید.

دبی اما با مراکز خرید لوکس و بی‌نظیرش شناخته می‌شود. اگر در نوروز، با تور دبی همراه شدید، هرگز فرصت حضور در امارات مال یا دبی مال را از دست ندهید.

تور مالزی نوروز 99

مالزی شاید یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اسلامی باشد. در مالزی اگرچه مالایی‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها در کنار یکدیگر جمع شده‌اند، اما عمده‌ی جمعیت این کشور و به‌خصوص کوالالامپور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. همین امر، سبب می‌شود که در خیابان، بسیاری از ساکنان مالزی را با حجاب اسلامی از انواع مختلف آن، مشاهده کنید. در حقیقت این امر برای ساکنان و همچنین توریست‌ها، بسیار عادی‌ست که زنان محجبه را در کنار خود ببینند. باید دقت کنید که تعداد اعراب مسلمان حاضر در این کشور، به عنوان توریست، بسیار زیاد است و در هر جای گردشگری این کشور که بروید، حتماً آن‌ها را با نوع پوشش خاص‌شان، خواهید دید.

اگر با تور مالزی نوروز 99 همراه شدید، ما حتی پیشنهاد می‌کنیم که صرفاً به کوالالامپور اکتفا نکنید، اگر چه مراکز خرید کوالالامپور به اندازه کافی فریبنده هستند. شاید تعجب کنید، اما شهرهای ساحلی این کشور مانند جزایر پنانگ و لنکاوی، مملو از مسافران عرب مسلمان است! سواحل این کشور، بر خلاف دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا، بسیار خانوادگی‌ست و شما کمتر فرد مجردی را در آن، مشاهده خواهید کرد. جالب‌ست اگر در یک هتل ساحلی اقامت کنید، بسیار عرب مسلمان با پوشیه مشاهده خواهید کرد که در کنار استخر، همسر و کودکان خود را همراهی می‌کنند. همچنین شنا با مایوهای کاملاً پوشیده اسلامی، در استخر هتل‌های این مناطق آزاد است و مشکلی از طرف مسئولان استخر، ایجاد نخواهد شد. اما امکان شنا برای کودکان به‌خصوص وجود دارد که این می‌تواند برای آن‌ها، بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی خواهد بود.

اگر تور مالزی را برای سفر خود در نوروز انتخاب کردید، در انتخاب غذاهای خیابانی بسیار دقت کنید و حتماً در مورد حلال بودن آن پرس و جو کنید. اما خیال‌تان از باب رستوران‌های عربی و بین‌المللی زنجیره‌ای، کاملاً راحت باشد.

تور هند نوروز 99

اگر چه در هند جمعیت مسلمان وجود دارد اما مسلمانان در اکثریت نیستند ولی با این حال، فرهنگ هندی به گونه‌ای‌ست که اساساً عریانی یا بدن‌نمایی به شدت در آن قبیح بوده و کمتر زن هندی مشاهده می‌کنید که با لباس کاملاً پوشیده نباشد. در کنار این، به واسطه‌ی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در این کشور، بسیاری از امکانات، برای تمامی افراد از جمله مسلمانان فراهم شده است. مثلاً در اکثر مراکز خرید معتبر، سرویس‌های بهداشتی اسلامی خواهید یافت. همچنین دسترسی به غذای حلال بسیار آسان است. در حقیقت بخش عمده‌ای از مشکل، به این دلیل که گوشت قرمز در هندوستان سرو نمی‌شود، حل است و بسیاری از غذاهای رستوران‌ها و خیابانی به صورت گیاهی هستند. گوشت مرغ نیز که در اکثر رستوران‌های بین‌المللی سرو می‌شود، به واسطه‌ی حضور مسلمانان، به صورت اسلامی ذبح می‌شوند.

باید دقت کنید که تفریحات هند هم فرهنگی هستند و همین هم سبب می‌شود، تا مشکلی در زمینه‌ی گشت و گذار و تفریح هم وجودنداشته باشد. بازدید از جاذبه‌های تاریخی و معماری‌های بی‌نظیر این کشور، می‌تواند بزرگ‌ترین دلیل انتخاب تور هند نوروز 99 باشد.

اگر شما هم تا به امروز فکر می‌کردید که فقط به سفرهای زیارتی یا سفرهای تفریحی داخل ایران بروید، باید بگوییم که فقط خود را از لذت آشنا شدن با جهان، به‌خصوص کشورهای مهم اسلامی، محروم کرده‌اید. بهتر است در نوروز 99 یک تور خارجی را انتخاب کرده و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس