ثبت شرکت به معنای فرآیند قانونی کردن یک کسب و کار و اعطای شخصیت حقوقی به آن است که به شما امکان می دهد فعالیت های تجاری خود را به صورت رسمی و قانونی انجام دهید . در حقیقت ثبت شرکت به معنای تاسیس یک واحد حقوقی است که از قوانین مالیاتی و بیمه نیز مستثنی نمی شود .
مزایای ثبت شرکت
- شرکتی که به صورت رسمی ثبت شده باشد و دارای آدرس محل استقرار، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باشد، از اعتبار بیش تری برای مراجعین برخوردار خواهد بود .
- با ثبت شرکت به صورت رسمی امکان رسیدگی به اسناد و مدارک مالی وجود دارد .
- شرکت های ثبت شده دارای سرمایه مشخصی هستند و اختیارات مدیران در آن ها بر اساس شخصیت حقوقی شان مشخص می شود .
- با تاسیس رسمی یک شرکت، قراردادهای بین شرکاء و سهامداران ثبت می شود و هیچ یک از شرکاء امکان تعدی از وظایف یا تعرض به حقوق دیگران را نخواهند داشت .
- از اسناد شرکت برای اخذ مجوز، اعتبار و وام استفاده می شود . بسیاری از قراردادهای دولتی تنها با شرکت هایی منعقد می شوند که به طور رسمی ثبت شده باشند .
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت
مدارک عمومی برای تمام شرکت ها عبارتند از :
- مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء
- شرکت نامه
- تقاضانامه
- کد ثناء برای تمامی اعضای هیئت مدیره
- اساسنامه تکمیل شده شرکت
- تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت
- تعیین حق امضای شرکت ( چنانچه حق امضاء برای بیش از یک نفر باشد، باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود . )
- سمت و سهام هر یک از اعضاء
- 5 نام حداقل 3 سیلابی به ترتیب اولویت
- مجوز ( ویژه شرکت هایی که نیاز به مجوز دارند . )
- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورت جلسه هیئت مدیره
- وکالت نامه وکیل ( در صورتی که وکیل نماینده شرکت برای انجام کارها است . )
- فیش بانکی معادل 35 درصد از سرمایه شرکت، در صورتی که شرکت سهامی خاص است .
مراحل ثبت شرکت
مراحل ثبت شرکت به شرح زیر می باشد :
- ورود به سامانه ثبت شرکت ها : متقاضی ثبت شرکت باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شود و اطلاعات فرم اولیه را که شامل اطلاعات هویتی متقاضی است، تکمیل کند .
- انتخاب نام شرکت : متقاضی باید 5 نام پیشنهادی برای نام شرکت خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کند .
- وارد کردن اطلاعات شرکت : متقاضی باید اطلاعات مربوط به شرکت مورد نظر خود را در مدارک لازم برای ثبت شرکت وارد کند . این اطلاعات شامل مواردی مانند تعیین موضوع فعالیت شرکت، مدت فعالیت شرکت، مقدار سرمایه، تعداد و ارزش هر سهم، نشانی، کدپستی و شماره تلفن شرکت است .
- وارد کردن اطلاعات اعضای شرکت : اطلاعات هویتی اعضای شرکت باید در سامانه به ثبت برسد . شامل : نام، نشانی، شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت مذکور و ... .
- ثبت شعبه ها ( در صورت لزوم ) : اگر متقاضی نیاز به داشتن شعبه یا شعباتی برای شرکت خود داشته باشد، باید در سامانه، اطلاعات شعب پیشنهادی را نیز ثبت کند .
- بارگذاری مدارک : متقاضی باید اسناد مورد نیاز نظیر اظهارنامه شرکت، شرکت نامه، اساسنامه شرکت و ... را در سامانه آپلود کرده و ثبت کند تا کد رهگیری ثبت نام اینترنتی را دریافت کند .
- امضاء و ارسال مدارک : پس از تایید این اسناد توسط سامانه، متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک تایید شده را پرینت بگیرد و خود و اعضای شرکت آن را امضاء کنند .
- مراجعه به اداره ثبت شرکت ها : پس از تایید شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها، متقاضی باید به این اداره مراجعه کند و یک نسخه از مدارک ارسال شده را از متصدی دریافت کند .
- آگهی ثبت شرکت : در مرحله آخر، متقاضی باید آگهی ثبت شرکت خود را به همراه اطلاعات اساسی مانند متن شرکت نامه در روزنامه رسمی به چاپ برساند .
جمع بندی
در صورت داشتن هر نوع سوالی در زمینه ثبت شرکت می توانید با کارشناسان متخصص ثبت کیا در تماس بوده و از مشاوره تخصصی کارشناسان بهره ببرید . کارشناسان ثبت کیا در ابتدای مشاوره هزینه ثبت شرکت را به متقاضیان به صورت شفاف اعلام می کنند .
مشاوره رایگان، استعلام هزینه و ثبت درخواست : 02188882588 – 02188888273
آدرس ثبت شرکت کیا : تهران – ولیعصر – بالاتر از ونک – کوچه شریفی – پلاک 55 – واحد 13
این محتوا تبلیغاتی است