کد خبر 1681194
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

راهنمای کامل ثبت شرکت ( مراحل و مدارک مورد نیاز )

ثبت شرکت به معنای فرآیند قانونی کردن یک کسب و کار و اعطای شخصیت حقوقی به آن است که به شما امکان می دهد فعالیت های تجاری خود را به صورت رسمی و قانونی انجام دهید . در حقیقت ثبت شرکت به معنای تاسیس یک واحد حقوقی است که از قوانین مالیاتی و بیمه نیز مستثنی نمی شود .

مزایای ثبت شرکت

  • شرکتی که به صورت رسمی ثبت شده باشد و دارای آدرس محل استقرار، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باشد، از اعتبار بیش تری برای مراجعین برخوردار خواهد بود .
  • با ثبت شرکت به صورت رسمی امکان رسیدگی به اسناد و مدارک مالی وجود دارد .
  • شرکت های ثبت شده دارای سرمایه مشخصی هستند و اختیارات مدیران در آن ها بر اساس شخصیت حقوقی شان مشخص می شود .
  • با تاسیس رسمی یک شرکت، قراردادهای بین شرکاء و سهامداران ثبت می شود و هیچ یک از شرکاء امکان تعدی از وظایف یا تعرض به حقوق دیگران را نخواهند داشت .
  • از اسناد شرکت برای اخذ مجوز، اعتبار و وام استفاده می شود . بسیاری از قراردادهای دولتی تنها با شرکت هایی منعقد می شوند که به طور رسمی ثبت شده باشند .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

مدارک عمومی برای تمام شرکت ها عبارتند از :

  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء
  • شرکت نامه
  • تقاضانامه
  • کد ثناء برای تمامی اعضای هیئت مدیره
  • اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت ( چنانچه حق امضاء برای بیش از یک نفر باشد، باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود . )
  • سمت و سهام هر یک از اعضاء
  • 5 نام حداقل 3 سیلابی به ترتیب اولویت
  • مجوز ( ویژه شرکت هایی که نیاز به مجوز دارند . )
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورت جلسه هیئت مدیره
  • وکالت نامه وکیل ( در صورتی که وکیل نماینده شرکت برای انجام کارها است . )
  • فیش بانکی معادل 35 درصد از سرمایه شرکت، در صورتی که شرکت سهامی خاص است .

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت به شرح زیر می باشد :

  • ورود به سامانه ثبت شرکت ها : متقاضی ثبت شرکت باید وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شود و اطلاعات فرم اولیه را که شامل اطلاعات هویتی متقاضی است، تکمیل کند .
  • انتخاب نام شرکت : متقاضی باید 5 نام پیشنهادی برای نام شرکت خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کند .
  • وارد کردن اطلاعات شرکت : متقاضی باید اطلاعات مربوط به شرکت مورد نظر خود را در مدارک لازم برای ثبت شرکت وارد کند . این اطلاعات شامل مواردی مانند تعیین موضوع فعالیت شرکت، مدت فعالیت شرکت، مقدار سرمایه، تعداد و ارزش هر سهم، نشانی، کدپستی و شماره تلفن شرکت است .
  • وارد کردن اطلاعات اعضای شرکت : اطلاعات هویتی اعضای شرکت باید در سامانه به ثبت برسد . شامل : نام، نشانی، شماره ملی، سمت در شرکت، مدت تصدی سمت مذکور و ... .
  • ثبت شعبه ها ( در صورت لزوم ) : اگر متقاضی نیاز به داشتن شعبه یا شعباتی برای شرکت خود داشته باشد، باید در سامانه، اطلاعات شعب پیشنهادی را نیز ثبت کند .
  • بارگذاری مدارک : متقاضی باید اسناد مورد نیاز نظیر اظهارنامه شرکت، شرکت نامه، اساسنامه شرکت و ... را در سامانه آپلود کرده و ثبت کند تا کد رهگیری ثبت نام اینترنتی را دریافت کند .
  • امضاء و ارسال مدارک : پس از تایید این اسناد توسط سامانه، متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک تایید شده را پرینت بگیرد و خود و اعضای شرکت آن را امضاء کنند .
  • مراجعه به اداره ثبت شرکت ها : پس از تایید شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها، متقاضی باید به این اداره مراجعه کند و یک نسخه از مدارک ارسال شده را از متصدی دریافت کند .
  • آگهی ثبت شرکت : در مرحله آخر، متقاضی باید آگهی ثبت شرکت خود را به همراه اطلاعات اساسی مانند متن شرکت نامه در روزنامه رسمی به چاپ برساند .

جمع بندی

در صورت داشتن هر نوع سوالی در زمینه ثبت شرکت می توانید با کارشناسان متخصص ثبت کیا در تماس بوده و از مشاوره تخصصی کارشناسان بهره ببرید . کارشناسان ثبت کیا در ابتدای مشاوره هزینه ثبت شرکت را به متقاضیان به صورت شفاف اعلام می کنند .

مشاوره رایگان، استعلام هزینه و ثبت درخواست : 02188882588 – 02188888273

آدرس ثبت شرکت کیا : تهران – ولیعصر – بالاتر از ونک – کوچه شریفی – پلاک 55 – واحد 13


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس