کد خبر 1038465
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
اتحادیه اروپا نمایه

یک رسانه اسرائیلی گزارش داده است که اعضای اتحادیه اروپا بر سر صدور بیانیه‌ای در محکومیت طرح سازش تحمیلی آمریکا به فلسطینی‌ها به اجماع نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، یک رسانه صهیونیستی روز سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که اتحادیه اروپا قصد داشته طرح سازش موسوم به «معامله قرن» را محکوم کند، اما چند عضو اتحادیه از صدور این بیانیه جلوگیری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: اروپا جایگاهی برای طرح ادعاهای خود در برجام ندارد

تقدیر دولت سعودی از آمریکا برای «معامله قرن»

به نوشته پایگاه خبری «کان»، قرار بوده در این بیانیه «شدیداللحن» طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی محکوم شود. به ادعای این شبکه، اتحادیه اروپا قصد داشته  تل‌آویو را تهدید کند که اگر اراضی اشغالی کرانه باختری را ضمیمه کند، ممکن است با تدابیر تنبیهی مواجه شود.

با این وجود، «دو کشور اروپای مرکزی» از شکل‌گیری اجماع و صدور این بیانیه جلوگیری کرده‌اند. پایگاه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده است که مجارستان و جمهوری چک از جمله کشورهایی بوده‌اند که با صدور این بیانیه مخالفت کرده‌اند. 

صبح امروز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی در بیانیه‌ای طرح معامله قرن را رد کرده و گفت که بروکسل با ضمیمه کردن اراضی کرانه باختری مخالف است و آن را نخواهد پذیرفت. با این وجود، در این بیانیه از احتمال تحریم رژیم صهیونیستی یا محکومیت شدید معامله قرن خودداری شده است.

با این وجود، مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی همین بیانیه را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیانیه بورل را «تأسف‌آور و عجیب» توصیف کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رسما از طرح سازش معامله قرن رونمایی کرد. این طرح پایتختی قدس را به کلی به رژیم صهیونیستی می‌سپارد، حق بازگشت را از آوارگان فلسطینی سلب می‌کند و وعده می‌دهد که در صورت برقرار چندین شرط از جمله خلع سلاح مقاومت، چند سال دیگر تکه‌هایی از کرانه باختری و نوار غزه به عنوان فلسطین به رسمیت شناخته شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس