کد خبر 1038231
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
وزارت خارجه آمریکا

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به طور کامل از ترکیه برای حمله نظامی به مواضع دولت سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا با ترکیه برای حملات نظامی اخیر به سوریه ابراز همبستگی کرد و کشته شدن چند نظامی این کشور در درگیری‌ها در استان ادلب را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به خبرگزاری آناتولی گفت: ما در مقابل این اقدامات در کنار ترکیه متحد ناتوی خود هستیم و به دولت ترکیه بابت کشته شدن نیروهایش تسلیت می‌گوییم و به طور کامل از اقدامات توجیه شده دفاعی ترکیه در واکنش به این حملات حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

انهدام پهپاد ناشناس از سمت دریای مدیترانه در آسمان سوریه

کشف مقر زیرزمینی تروریست‌ها در سوریه +عکس

تدارک «کلاه سفیدها» برای حمله ساختگی شیمیایی در شمال سوریه

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت در حال مشورت با دولت ترکیه در این خصوص هستیم.

دیروز خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد در حملات مرگبار در استان ادلب هفت نظامی ترکیه و یک پیمانکار غیرنظامی ارتش ترکیه، کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند. وزیر دفاع ترکیه مدعی شد آنکارا در این حملات ۵۰ نقطه از مواضع دولت دمشق را هدف قرار داده، که در اثر آن ۷۶ سرباز سوری کشته شدند.

این ادعا در حالی مطرح شد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه حملات هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه انجام نداد. بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، ارتش ترکیه هنگامی که از سوی نیروهای سوری مورد هدف قرار گرفت به روسیه درباره تحرکات خود خبر نداد و یگان‌های ارتش ترکیه بدون هشدار دادن به روسیه در منطقه کاهش تنش در ادلب حرکت کردند به همین خاطر هنگام هدف قرار دادن تروریست‌ها، مورد گلوله‌باران ارتش سوریه قرار گرفتند.

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بارها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، از چندی پیش عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب از چنگ تروریست‌ها آغاز کرده‎ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    9 1
    شما خیلی بیجا میکنید ترکیه با سوریه جنگ نخواهد کرد در ضمن چطور بود ترکیه به کردها حمله میکرد متحد ناتوی شما نبود؟
    • بهزاد AZ ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      6 2
      حرفت حقه وجدانا
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 3
    ٧٦ نفر؟؟؟؟واقعا؟؟چهار نفر رو با ٧٦ نفر تلافي كرده!!!!اگه واقعيت داشته باشه خيلي افتضاحه.
    • مهدی GB ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      6 7
      اگر اطرافیان اردوغان گفته بودن یه ذره در تعداد شک می کردم ولی وزیر دفاعش قبلا رئیس ستاد مشترک بوده و یک ژنرال ۴ ستاره است امکان نداره دروغ بگه چون تو سلسله مراتب ارتش اگر یکبار دروغ گفته بشه دیگه حرف اون فرمانده خریدار نداره. با قضیه سیاستمدارها فرق میکنه.
  • علی خدایی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    19 11
    باید ترکیه را یک گوشمالی خوبی داد که زیادی پر روی نکند و اگر هم کرد با آمریکا و اسرائیل و غرب و که بر علیه جبهه مقاومت در سوریه یاوه گویی کردند باید با قاطعیت مقابله شود اردوغان غلط کرده آشکارا از تروریستها حمایت می کند و ارتش خودش را می‌فرستد که جلوی تروریستها سپر باشد با این نوع ذهن خیال کردند که می توانند ارتش سوریه را بگیرند برای پاکسازی تروریستها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس