مایک پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا از اعزام یکی از مقامات این کشور به ترکیه جهت هماهنگی با آنکارا در خصوص پاسخ به عملیات ارتش سوریه در ادلب خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار توقف عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در شمال این کشور به ویژه استان ادلب شد.

مایک پامیئو سه‌شنبه (۲۲ بهمن) با انتقاد از این عملیات‌ها گفت که حملات رژیم سوریه و روسیه [در ادلب] باید متوقف شود. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از اعزام فرستاده این کشور به ترکیه جهت هماهنگی در خصوص اوضاع شمال سوریه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان تهدیدهای خود علیه سوریه را تکرار کرد

«القاعده» مسئولیت سرنگونی بالگرد ارتش سوریه را پذیرفت

چاووش اوغلو: روسیه و ایران مانع حملات اسد شوند

ارتش سوریه حمله شدید تروریست‌ها در غرب سراقب را دفع کرد

به گزارش الحدث، پامپئو گفت که «جیمز جفری»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در عملیات ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به آنکارا رفته است تا در خصوص پاسخ به «حمله ادلب» هماهنگی شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن در موضوع سوریه در کنار متحد خود در ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) می‌ایستد.

استان ادلب سوریه که طی سال‌های گذشته در اشغال تروریست‌ها بود، طی چند هفته گذشته شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه و متحدان آن در غرب و جنوب این استان بوده است. عملیاتی که طی آن بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده و نیروهای سوریه هم‌اکنون در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر ادلب، مرکز این استان هستند.

این عملیات‌ها بعد از آن آغاز شد که ترکیه به تعهدات خود ذیل توافق‌های آستانه و سوچی که خواهان جداسازی معارضان و گروه‌های تروریست در استان ادلب است، عمل نکرد. طی روزهای گذشته ارتش سوریه برای اولین بار در بیش از هفت سال گذشته، توانسته است بزرگراه بین‌المللی «حلب به دمشق» را آزاد کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    0 1
    بله!
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
    21 5
    پمپئو تو که آبرو اردوغان بردی. این هی میخواد لاپوشانی کنه تو دستشو رو میکنی
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    فکر کنم تا زمانی ما زنده باشیم چیزی جز جنگ نشنویم گریه یک بار شیون یک بار یک بار بزنید یا این ور شود یا ان ور نه اینک هر روز این گفت ان گفت تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس