واترپلو

شیوع ویروس «کرونا» در جهان موجب شد تا برگزاری مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک به میزبانی قزاقستان درهاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قزاقستان دولت این کشور تصمیم به برخی اقدامات حفاظتی گرفت. به این ترتیب از 29 ژانویه سال جاری حرکت اتوبوس‌های مسافربری، از اول فوریه حرکت قطارها و از 3 فوریه ارتباط هوایی منظم بین قزاقستان و چین متوقف می‌شود. علاوه بر این صدور ویزای قزاقستان برای شهروندان چین به حالت تعلیق در آمده است.

بیشتر بخوانید:

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ لغو می‌شود؟

قزاقستان میزبان مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک است؛ مسابقاتی که از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه تا روز یکشنبه 27 بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این دوره از مسابقات تیم‌های ایران، چین، کره‌جنوبی و قزاقستان با هم رقابت خواهند کرد. تیم برتر این دوره از مسابقات جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو را کسب می‌کند.

با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان برگزاری مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. هرچند تا به امروز هیچ موردی از آلوده شدن به ویروس کرونا در قلمرو قزاقستان ثبت نشده است، اما مسئولان این کشور به شدت احساس خطر می‌کنند.

*فتاحیان: اقدامات لازم برای حضور در قزافستان را انجام داده ایم

فرید فتاحیان، دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد احتمال تعویق یا لغو مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک در قزاقستان اظهار داشت: قرار است مسئولان قزاق تا فردا خبر نهایی را به ما بدهند تا بتوانیم در این خصوص برنامه‌ریزی کنیم. خبرهایی که ما داریم این است که پرواز چینی‌ها به قزاقستان ممنوع شده و ویزا برای آنها صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما بلیت‌های خود را هم برای حضور در قزاقستان خریداری کرده‌ایم. از طرفی ملی‌پوشان با قدرت تمرین می‌کنند تا عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشند. اینکه مسابقات بدون حضور چینی‌ها برگزار شود هم موضوعی است که IOC باید درمورد آن تصمیم‌گیری کند. به هر حال کاروان چین در المپیک همیشه جز برترین‌ها بوده و درمورد حضور یا عدم حضور ورزشکارانش هم ارگان‌های بزرگ باید تصمیم بگیرند. ما تمام اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و حالا منتظر هستیم تا ببینیم که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس