کد خبر 1037491
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
امیرحسین زارع

قهرمان کشتی جوانان جهان گفت: پیش بینی می کنم در المپیک ۳ مدال در آزاد و ۲ مدال هم در فرنگی می گیریم.

به گزارش مشرق، امیرحسین زارع را پدیده فوق سنگین کشتی ایران می دانند. ستاره ای که با قهرمانی در مسابقات جوانان قهرمانی جهان برای خود نامی دست و پا کرد و پس از آن در لیگ چنان درخشید که مربیان تیم ملی را مجاب کرد او را به تیم ملی دعوت کنند. زارع در تورنمنت رنکینگ ایتالیا خوش درخشید و مزد این اعتماد کادر فنی را به بهترین شکل ممکن داد. زارع به همین بهانه میزبان برنامه «سلام صبح بخیر» بود و صحبتهای جالبی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

زارع نویدبخش ظهور یک ستاره برای کشتی ایران است

*شرایط این روزهای کشتی را چگونه است؟

کشتی چند سالی بود که افت کرده بود و به قول آقاغلام محمدی پوست اندازی کرده و حالا دارد برمی گردد. بعد از المپیک ۲۰۲۰ ایران به دوران شکوفایی کشتی خود برمی گردد. معلوم نیست در المپیک چه اتفاقی رقم بخورد و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

*با توجه به شرایطی که داریم، آیا می توانیم در المپیک ۲۰۲۰ شگفتی ساز شویم؟

بله، این صحبت ها هست. تغییراتی هم به وجود آمده که به نفع کشتی کشور شده، به جوانان بیشتری بها داده شده، با تجربه ها هم حفظ شده اند و ما می توانیم از آنها استفاده کنیم. توکل بر خدا که اتفاقات خوبی بیفتتد.

*تو را پدیده کشتی در وزن ۱۲۰ کیلو می دانند، شرایط تو چطور است و آیا از تو حمایت می شود؟

شکر خدا مدت زیادی است با برنامه ریزی دقیق کادر فنی در تیم بزرگسالان تمرین می کنیم، اردوی خوبی داشتیم، میدان های خوبی دیدیم و احساس می کنم شرایط خوبی دارم و این لطف رییس فدراسیون، شخص سرمربی تیم ملی، مربی و مدیر تیم های فنی است که من جوان را به تیم بزرگسالان دعوت کردند و به من میدان دادند و امیدوارم جواب اعتمادشان را با موفقیت در المپیک بدهم.

*با وجود شیوع کرونا لغو مسابقات انتخابی المپیک در چین حتمی شده...

زارع: بله، صحبت بود که مسابقات در چین لغو شود.

*برخی ها اعتقاد دارند در آسیا کسب مدال در سنگین وزن راحت تر است؟

همیشه سبک وزنان آسیا کشتی گیران خوبی بودند. آخر این ماه تیمی از ایران به مسابقات آسیایی اعزام می شود که رنکینگ جهانی هم هست، بعد از آن به گزینشی المپیک می رویم و شرایط سخت شده است. ما تا جایی که امکانش وجود داشته باشد حداکثر سهمیه را می گیریم و اگر نشد، فرصت دیگری هم در بلغارستان خواهیم داشت.

*اگر نتوانیم سهمیه بگیریم، کار در بلغارستان خیلی سخت می شود؟

المپیک میدانی است که سقف آرزوی همه ورزشکاران است به همین خاطر همیشه گزینشی های المپیک از سطح بالایی برخوردار است.

*اکنون شرایط در فدراسیون چطور است؟ آیا از کشتی حمایت می شود؟

من فکر می کنم یک سری چیزها از سالهای گذشته خیلی بهتر شده و رو به بهبود است و امیدوارم بهتر شود. ما کشتی گیرها منبع مالی نداریم.

*منبع درآمد شما چیست؟ فقط پولی که در لیگ می گیرید را به عنوان درآمد دارید؟

بله، تازه آن هم اگر در لیگ کشتی بگیریم. قراردادمان نسبت به ورزشکاران دیگر خیلی کم است.

*قراردادهای لیگ کشتی چگونه است؟

سقف قراردادها ۱۲۰ میلیون تومان است. من چون امسال اولین سالی بود که در لیگ بزرگسالان کشتی می گرفتم و جوان هستم، قراردادم ۴۵ میلیون تومان بود. بعد از برد مقابل گنو پتریاشویلی گرجستانی مقداری به من پاداش دادند و قراردادم قدری بیشتر شد. کشتی گیران رده اول تیم ملی مثل آقایان یزدانی، عطری و هادی فکر می کنم این سقف را بگیرند که البته برایشان چیزی نیست.

*یعنی مبلغ ۴۵ میلیون تومان را برای یک سال دریافت می کنید؟

یک سال که نه، تقریبا دو ماه طول می کشد. اما کشتی ورزشی است که در طول سال برای مسابقات آسیایی، جهانی و دیگر مسابقه ها وقت می گذاریم و نمی توانیم درگیر لیگ باشیم. برای همین بعد از مسابقات لیگ را برگزار می کنند که برای درآمد کشتی گیران خوب است.

*ماجرای شکستن گوش کشتی گیرها چیست؟ خیلی ها می گویند گوششان را لای در می گذارند که بشکند!

در کشتی ضربات زیادی به سر و گردن وارد می شود و از همین رو گوش خودش می شکند.

*چرا بیشتر گوش راست کشتی گیران می شکند؟

اکثر کشتی گیران راست گارد هستیم و زیرهایی که می گیریم، باعث می شود گوش به استخوانها بخورد و بشکند.

*تا امروز در تمرینات با حسن یزدانی کشتی گرفته ای؟

به ما افتخار نمی دهد. حسن آقا باعث افتخار ایران و اعجوبه کشتی دنیا است و من فکر می کنم یکی از بهترین الگوهای ورزشی برای هر ورزشکاری می تواند باشد.

*رقیب شما در فوق سنگین پرویز هادی است و این سوال برای همه پیش آمده که شما به مسابقات انتخاباتی المپیک و بعد هم المپیک می روید یا هادی؟

فکر می کنم آقا پرویز به مسابقات آسیایی رنکینگ اعزام بشود اما برای مسابقات گزینشی بعد تصمیم نگرفته اند چه کسی اعزام شود. آقای هادی پیشکسوت این وزن است، من خیلی چیزها از او یاد گرفته ام و بزرگ ما است. باعث افتخار است که من در این وزن با آقا هادی هستم. نظر من این است که هر کسی بهتر باشد و بهترین نتیجه را بتواند برای ایران عزیز کسب کند به مسابقات المپیک اعزام شود، مهم نیست چه کسی است.

*پیش بینی تان از المپیک چیست؟ به نظرتان در آزاد و فرنگی چند مدال می آوریم؟

پیش بینی می کنم ۳ مدال در آزاد و ۲ مدال هم در فرنگی می گیریم. فکر می کنم ۲ مدال طلا باشد.

*حرف پایانی؟

از پدر و مادر و مربی عزیزم تشکر ویژه دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس