غلامرضا محمدی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: بعد از مصدومیت کریمی، محمدیان جایگزین او شد که با عملکرد خوبش در ایتالیا نشان داد، انتخاب ما اشتباه نبوده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا محمدی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد آزادکاران در تورنمنت کشتی آزاد ایتالیا اظهار داشت: در مجموع با توجه به اینکه حضور در این تورنمنت از قبل در برنامه فنی تیم ملی قرار داشت برای ما قابل قبول بود به طوری که هم از نظر کیفی و هم کمی قابل مقایسه با مسابقات سال گذشته در ساری نبود.

بیشتر بخوانید:

یزدانی در صدر برترین آزادکاران جهان

وی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها با چیزی حدود 30 کشتی‌گیر آمده بودند و حدود 40 کشور جهان در این رقابت‌ها نماینده داشتند. میدان خوبی برای محک جدی نفرات ما و شناخت بهتر و بیشتر کادر فنی از نقاط ضعف و قوت حریفان بود که کمک زیادی به ما کرد.

* به اهدافمان در ایتالیا رسیدیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد:‌ تا حدود زیادی به اهداف‌مان از حضور در این تورنمنت دست پیدا کردیم. مهمتر از هر چیزی این بود که بچه‌ها روی تشک فارغ از نتیجه و رنگ مدال عملکرد خوبی داشتند و برنامه‌های فنی کادر فنی را به خوبی اجرا کردند. به طوری که در تمام مبارزات تا آخرین ثانیه‌ها می‌جنگیدند و حریف را دنبال می‌کردند. هدف ما هم همین بود؛ خوب جنگیدن و خوب مبارزه کردن، در کنار پیاده کردن دستورات تاکتیکی.

محمدی افزود: از عملکرد تمام ملی‌پوشان نسبتا راضی بودم. این تورنمنت‌ها می‌تواند به کادر فنی در شناخت نفرات کمک زیادی کند و از طرفی به کشتی‌گیران اعتماد به نفس بدهد. البته باید این موضوع را هم یادآور شوم که ما در فشار تمرینات به ایتالیا رفتیم و چاره‌ای هم نداشتیم. خوشبختانه بچه‌ها هم این موضوع را درک کردند و همراهی کردند و از نظر روحی و فنی هم هماهنگی خوبی به وجود آمد.

* احسان‌پور و امامی نیازمند زمان هستند 

وی درباره ارزیابی‌اش از حضور احسان‌پور و امامی در این تورنمنت در یک وزن بالاتر گفت: قطعا از قبل هم می‌دانستیم با توجه به اینکه این دو کشتی‌گیر تغییر وزن داده‌اند نیازمند زمان هستند و با تمرینات بیشتر در اردوهای تیم ملی و حضور در تورنمنت‌های مختلف می‌توانند خودشان را در اوزان‌ جدید زودتر و بهتر پیدا کنند. این 2 نفر نیز در کنار سایر مدعیان، گزینه‌های ما برای ملی‌پوش شدن هستند که همه به اردو دعوت شدند. در مسیری که می‌رویم همانطور که اعلام کردیم بعد از جام تختی و تورنمنت ایتالیا در پایان اردوی فعلی تیم ملی ترکیب نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا اعلام خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: در ادامه این مسیر شرایط برای ما فرق می‌کند چرا که مسابقات گزینشی و کسب سهمیه را داریم که باید کار سهمیه‌های باقیمانده را تمام کنیم، از طرفی تورنمنت لهستان را که نیز سال آینده برگزار می‌شود به عنوان آخرین میدان تدارکاتی پیش از اعزام به المپیک در نظر گرفته‌ایم.

* کادر فنی برای هر کشتی‌گیر برنامه‌ای دارد

محمدی درباره بازگشت درخشان و قدرتمندانه محمدحسین محمدیان بعد از پایان دوران محرومیت 4 ساله‌اش عنوان کرد: کادر فنی از مدت‌ها قبل از پایان محرومیت این کشتی‌گیر با او در ارتباط بود؛ به طوری‌که قبل از مسابقات جهانی قزاقستان نام او را برای حضور در المپیک ارتش‌های جهان اعلام کرده بودیم تا از تمام موجودیت کشتی استفاده کنیم. قبل از رقابت‌های جهانی نیز او را به اردو دعوت کردیم که خوشبختانه با عملکرد درخشانش در ارتش‌های جهان نشان داد که در شرایط مطلوبی قرار دارد تا ثابت شود کادر فنی برای هر کشتی‌گیر برنامه‌ای دارد.

وی افزود: بعد از مصدومیت کریمی، محمدیان جایگزین او شد که با عملکردش در ایتالیا نشان داد که انتخاب ما اشتباه نبوده است. کادر فنی به صورت هدفمند برای تمام نفرات برنامه دارد؛ محمدیان 5 دور در ایتالیا کشتی گرفت و مهمتر از کسب مدال طلای ارزشمندش، عملکرد بی‌نقصش در این مسابقات بود. او بدون اشتباه و جسورانه کشتی گرفت و کاملا در چارچوب برنامه‌های تاکتیکی عمل کرد. در خیلی از مسابقات پیروز شدن، خارج از مسابقه و پیش از رفتن روی تشک اتفاق می‌افتد. جایی که اعتماد به نفس از سوی کادر فنی به کشتی‌گیران منتقل می‌شود. محمدیان از سرمایه های کشتی است که باید حفظش کنیم.

* تنور رقابت در سنگین‌وزن داغ‌تر از گذشته شده

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره ظهور پدیده‌ای به اسم امیرحسین زارع در این رقابت‌ها گفت: سال‌ها قبل که با ابراهیم مهربان در رده نوجوانان بودیم از زارع به عنوان یکی از پدیده‌های کشتی نام بردیم و حالا نشان داده که روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کند و در مسیر خوبی قرار گرفته است. زارع با وجود سن و سال پایین اکثر کشتی‌گیران صاحب نام و مدعی سنگین‌وزن را به زانو درآورده که نویدبخش ظهور یک ستاره برای کشتی ایران است.

محمدی خاطرنشان کرد: چنین نفراتی در کشتی ایران کم نیستند، اما باید به آنها میدان داد تا دیده شوند. او واقعا در ایتالیا خوب کشتی گرفت و نکته بارزش این بود که از هیچ حریفی با وجود داشتن نام و عنوان ترسی نداشت و هیچ کسی نتوانست مقابل دلاوری‌اش بایستد. بیشتر از هر چیزی حرف گوش کن بودن زارع است و خوشحالیم که در کنار سایر مدعیان، یک سنگین وزن خوب دیگر نیز ظهور کرد تا تنور رقابت در این وزن داغ‌تر از گذشته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس