کد خبر 1037454
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
مسکن نمایه

برای پرداخت شارژ ساختمان همواره میان مستأجر و مالک بحث وجود دارد که برای پرداخت آن باید توافق حاصل شود.

به گزارش مشرق، مطابق با عرف و قانون آپارتمان‌ها هر یک از اعضای ساختمان باید شارژ ماهیانه که همان هزینه‌های خدماتی و تعمیراتی یک ماه ساختمان است را پرداخت کنند، اما گاهی اوقات میان مالک ساختمان و مستأجر این دعوا به وجود می‌آید که چه کسی باید شارژ آپارتمان را پرداخت کند.

اولین نکته‌ای که در پرداخت شارژ باید به آن توجه داشت این است که پرداخت این مبلغ موضوعی کاملا توافقی میان مستأجر و مالک است، یعنی دو طرف هنگام عقد قرارداد اجاره باید به توافق برسند که چه کسی باید شارژ ساختمان را بپردازد.

اگر به موجب قرارداد پرداخت شارژ ساختمان بر عهده مالک باشد و مالک از پرداخت شارژ خودداری کند، مستأجر می‌تواند این هزینه را از اجاره‌ای که به موجر می‌پردازد کسر کند.

اگر در زمان تنظیم قرارداد توافق بر سر این موضوع انجام نشود، نتیجه این می‌شود که چون شارژ جزء هزینه‌هایی است که برای استفاده از محل سکونت پرداخت می‌شود، پس طبیعتا مستأجر باید این هزینه‌ها را بپردازد.

اگر مستأجر یک ساختمان از پرداخت شارژ شانه خالی کند، مدیر ساختمان می‌تواند برای دریافت آن هم به مستأجر و هم به مالک مراجعه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    فعلا با تصویب قانون داوری در این زمینه دادگستری اقدام به خلوت کردن سر خودش و اوارگی مستاجر و مالک شده
    • سروش IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      1 1
      وقتی خانه ای خالی از سکنه باشد صاحبخانه باید هزینه شارز را پرداخت نماید و زمانی که در اختیار مستأجر قرار میگیرد چه لزومی دارد که مستأجر آنرا پرداخت نماید و هزینه ای مضاعف به مستأجران تحمیل گردد باید در این مورد هم قانون جدیدی تدوین یا اصلاح شود کرایه خانه ها بالای هشتصد تومن باید شارز را هم خود صاحب ملک پرداخت کند ولزومی ندارد این هزینه به مستأجر تحمیل شود متعصفانه قوانین آپارتمان نشینی در ایران زیادی خاک خورده و به روز نشده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس