کد خبر 1037276
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
نشست اتحادیه عرب

یک مقام ارشد آمریکایی از حمایت چند کشور عربی از طرح سازش تحمیلی آمریکا در نشست اتحادیه عرب در قاهره سپاسگزاری کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی تصمیم امروز اتحادیه عرب در نشست قاهره را تنها با هدف آرام کردن مقامات فلسطینی توصیف کرد.

وی که با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی مصاحبه می‌کرد، گفت: «قطعنامه‌های سابق اتحادیه عرب با هدف آرام کردن مقامات فلسطینی بوده و به صلح یا پیشرفتی منجر نشده (اما) تلاش برای یک روند جدید مهم است در غیر این صورت سرنوشت مردم فلسطین تغییری نخواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

معامله قرن؛ عبرت قرن

نتانیاهو به دنبال «الحاق کوچک» دره اردن

این مقام ارشد آمریکایی که شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اشاره‌ای به نام وی نکرده، در ادامه گفت: «آمریکا از اظهارات مثبت بسیاری از کشورهای عربی که امروز در نشست اتحادیه عرب در قاهره درباره دیدگاه ما در خصوص صلح مطرح کردند، سپاس‌گزار است.»

وی اضافه کرد: «تنها وجود تمایل برای یک رویکرد جدید، باعث شد برون‌رفتی برای این نزاع ایجاد کنیم که باعث شده مردم فلسطین برای چندین دهه رنج ببرند.»

 نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه، امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه به منظور بررسی طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن»  برگزار و در بیانیه پایانی این نشست اعلام شد که اتحادیه عرب طرح ظالمانه صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را قبول ندارد و بر عدم همکاری با واشنگتن برای اجرای این طرح، تأکید شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه هشتم بهمن ماه جاری، در نشست خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به طور کامل به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار می‌شود و رهبران فلسطین نیز باید در شهرکی به نام «ابودیس» در شرق قدس، پایتخت خود را تشکیل دهند.

این در حالی است که کارشناسان صهیونیست اخیرا اعلام کردند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مأمور شده است تا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور کند که معامله قرن را بپذیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عیوضی IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    کشورهای عرب حمایت کننده ازجنایت قرن (معامله قرن) همان کسانی هستند به کمک آمریکا واسرائیل برکشور حکومت می کنند مردم این کشورها باید مثل مردم عراق قیام کنند تا این ظالمان خیانتکار را نابود کنند,همین سرسپردگان های اعراب بخاطر چندروز حکومت حاضر شدند حقوق ملت مظلو م فلسطین رابفروشند.البته آمریکا اسرائیل و این حکام های خائن هرگز به اهداف خود نخواهند رسید خداوند با حق است ظالم رفتنی است ..
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    دیگ به دیگه میگه ته دیگ
  • DE ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    تشکر آمریکا از حمایت معامله عربی قرن
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 1
    تودهني به مشرقيان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس