قالیباف

از نظر این حلقه‌ گناه «باقر» نه پل صدر و اتوبان امام علی(ع) و مدیریت سخت‌افزاری، که نقش آفرینی او در شکل گرفتن یکی از دستاوردهای بزرگ معنوی انقلاب اسلامی، فرهنگ پیاده‌ روی اربعین در محور مقاومت است.

سرویس سیاست مشرق- یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تهدیدات چهل ساله انقلاب اسلامی، بحث «نفوذ» است که در چند سال اخیر، به یکی از شاه‌بیت‌های بیانات رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است. از همان روزی که در ۷ تیر ۶۰ ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد و ۷۲ تن از فرزندان پاک انقلاب و از رئوس آن به شهادت رسیدند، و از همان روز ۸ شهریور ۶۰ که دبیر شورایعالی امنیت ملی کشور، کیف حاوی بمب را زیر پای رجایی و باهنر منفجر کرد، غده سرطانی «نفوذ»، وجود خود را به رخ کشید. و امروز ه در طلیعه چهل و یکمین سالگرد حیات مبارک انقلاب اسلامی هستیم، همان‌طور که درخت انقلاب تناور شده، آن غده سرطانی هم رشد کرده و تبدیل به یک تومور بدخیم شده است.

اگر آن روز، دستگاه‌ها و نهادهای کشور، روند رخنه‌ی یک عنصر اطلاعاتی سازمان نفاق، مسعود کشمیری، را به درون سیستم امنیتی کشور بررسی دقیق می کردند که چه کسانی یک منافق را تا سطح دبیری شورایعالی امنیت ملی کشور ارتقاء دادند و بعدا همان «کسان» در چه جایگاه‌هایی قرار گرفتند، آن‌گاه شاید می شد جلوی تبدیل غده به تومور بدخیم را تا حد زیادی گرفت.

طراحی دقیق اتحادیه‌ی سرویس‌های جاسوسی متخاصم با انقلاب، که از پیش از پیروزی انقلاب و در زمان رژیم سابق، شبکه‌های اطلاعات-عملیات خود را در کشور ساخته بودند، در کنار غفلت‌ها، خامی‌ها و بی‌تجربگی‌ها و البته هنر و مهارت دشمن در «ظاهرسازی» و «همرنگ جماعت کردن» نیروهای نفوذی خود، موجب شد که از کنار بسیاری از مسایل به راحتی عبور شود. یکی از این نقشه‌های دقیق برای رخنه عناصر نفوذی، در ماجرای تشکیل، فعالیت و انحلال یکی از سازمان‌های انقلابی رقم خورد که قرار بود نیروی موازنه‌کننده در برابر سازمان مجاهدین خلق(منافقین) باشد. روزی باید کارشناسان اهل فن این معما را بررسی کنند که چگونه برخی از اعضای سازمانی که قرار بود در نقطه مقابل سازمان نفاق باشند، خود موجب رخنه، نفوذ و صعود یکی از زبده‌ترین نیروهای اطلاعاتی منافقین، مسعود کشمیری، درون سیستم امنیتی انقلاب شدند، تا جایی که بنا بر یک روایت متواتر، کشمیری همان کیفی را که در نخست‌وزیری منفجر کرد، پیش از آن در مناسبتی تا در بیت حضرت امام(ره) برده بود و تنها در یک معجزه، با سرسختی یکی از پاسداران بیت برای وارسی این کیف، جلوی فاجعه ی عظمای انقلاب در همان یکی دو سال اول عمر آن گرفته شد.

به عنوان نمونه، «حسین قاسمی»، مورخ پرونده‌های امنیتی انقلاب، در یکی از یادداشت‌های خود، به مطلب مهم و قابل تاملی اشاره می کند. او در این یادداشت با عنوان «حلقه اطلاعاتی دوستان کشمیری پس از ۸شهریور» ، به نقش «مرتضی الویری»، نایب رییس کنوی شورای شهر تهران، در ماجرای برکشیده شدن کشمیری می پردازد:

" ۱-  براساس آن‌چه اقای مرتضی الویری درمصاحبه ها و نوشته های مختلف بیان نموده، اولین ومهم ترین تیم اطلاعاتی پس از انقلاب را ایشان چیدمان کرده است.

برخی از اعضای این تیم (مسعود کشمیری) عامل انفجار نخست وزیری و شهادت رییس جمهور و نخست وزیر وقت بودند و بعضی (حبیب الله داداشی) دارای سابقه همکاری باساواک درمتلاشی کردن گروه مهدویون و...

سعید حجاریان، محمد رضوی و جواد قدیری (نفوذی سازمان منافقین درکمیته اداره دوم) از دیگر اعضای حلقه امنیتی الویری بوده اند. چرا به این تیم حلقه امنیتی الویری گفته می شود؟

مرتضی الویری درگفتگویی(منتشرنشده) به صراحت به انتصاب دوستان خود در کمیته اداره دوم ارتش از ۲۴یا ۲۵بهمن اشاره کرده است:

«آنچه که یادم می‌آید این است که آقای رضوی را بنده وقتی در شورای فرماندهی کمیته بودم به رکن دو ارتش بردم، مسئولیت آنجا را به او واگذار کردم ...»

۲- حداقل یکی از اعضای این حلقه امنیتی از عوامل  انفجار ۸ شهریور بوده است و جواد قدیری عضو دیگر این حلقه، نفوذی سازمان منافقین بوده است. برخی دیگر از اعضای ان نیز در رشد و ارتقا مسعود کشمیری و پس از انفجار در بحث جنازه سازی و شهید سازی از مسعود کشمیری نقش اصلی داشته اند.

لذا بعد از انجار ۸شهریور حلقه دوستان کشمیری، سوژه و متهم اصلی دستگاههای مختلف درخصوص انفجار بوده اند. "(منبع: کانال تلگرامی حسین قاسمی)

مرتضی الویری، اهل شهر دماوند، پیش از انقلاب در رابطه با پرونده‌ی «وحید افراخته» (نیروی عملیاتی اصلی مرکزیت مارکسیست شده سازمان مجاهدین خلق) به زندان افتاد. او بعد از پیروزی انقلاب، از معدود افرادی بود که هم در شورای مرکزی کمیته انقلاب اسلامی و هم شورای فرماندهی سپاه پاسداران عضویت یافت و ازاین لحاظ جایگاه او در تشکیلات تازه تاسیس امنیتی-نظامی انقلاب اسلامی بسیار حساس و مهم بوده است.

او که قبل از انقلاب عضو گروه مسلح «فلاح» بود، از موسسان «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» بود که همین سازمان شاکله‌ی ساختار امنیتی جمهوری اسلامی را در سال‌های بعد شکل داد.

الویری، بهزاد نبوی، سعید حجاریان، ابوالفضل قدیانی، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن آرمین، محمد سلامتی،   محسن سازگارا، محسن مخملباف، مصطفی تاجزاده، صادق نوروزی و چند تن دیگر، اعضای جناح چپ این سازمان بودند که شاکله‌ی دفتر اطلاعات نخست‌وزیری را تشکیل دادند. جناح چپ سازمان به واسطه‌ی دیدگاه‌های به شدت چپ‌گرایانه‌ی خود و مخالفت با نظرات نماینده حضرت امام در سازمان، مرحوم آیت الله راستی کاشانی، در نهایت از سازمان انشعاب کردند و بسیاری از آن‌ها وارد دستگاه اطلاعاتی تازه تاسیس نظام، یعنی وزارت اطلاعات شدند.

مرتضی الویری

این افراد همزمان با فعالیت‌ها و پست‌های خود در جایگاه‌های رسمی نظام، به تدریج شاکله‌ی «حلقه امنیتی» جناح چپ را تشکیل دادند که عقل منفصل این جریان سیاسی تبدیل شد و رد پای آن در بسیاری از رویدادهای پس از انقلاب دیده می شود. اوج فعالیت این «حلقه امنیتی» در دوران اصلاحات رقم خورد که با یک نقشه راه دقیقا طراحی شده با عنوان «فتح سنگر به سنگر» اعضای آن راسا وارد قوه مجریه و قوه مجریه شدند تا پروژه ی استحاله جمهوری اسلامی از یک نظام دینی به یک نظام سکولار را از طریق حذف یا خنثی‌سازی جایگاه ولایت فقیه، ایدئولوژی زدایی از نظام، حذف نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران و شورای نگهبان و...به پیش ببرند.

بهزاد نبوی

در طول چهار دهه انقلاب پای هر فتنه‌ی ضدامنیتی، به نوعی پای این حلقه در میان بوده است. از فتنه‌ی قتل های زنجیره‌ای تا کوی دانشگاه ۷۸ تا فتنه سال ۸۸ تا فتنه‌های مجلس ششم و...شاید یادآوری این نکته تاریخی خالی از فایده نباشد که همین حلقه دل مرد پولادین انقلاب، شهید اسدالله لاجوردی، را خون کردند و به واسطه‌ی پایداری این دادستان بصیر انقلاب در پیگیری پرونده  انفجار دفتر نخست‌وزیری از هیچ روشی برای کنار زدن، منزوی کردن و ترور شخصیت او خودداری نکردند.

شهید لاجوردی در وصیت‌نامه معروف خود، وقتی از خطر «نفاق جدید» می گفت، به احتمال قوی همین حلقه را مد نظر داشت. نقش اعضای این حلقه، به ویژه محسن سازگارا، در جنازه‌سازی از «مسعود کشمیری» بعد از انفجار نخست وزیری که با هدف ایجاد انحراف در رسیدگی به پرونده صورت گرفت، جزو نقاط ابهام بزرگ تاریخ انقلاب است.

محسن سازگارا امروز در آمریکا با پول دست‌راست‌ترین و صهیونیستی‌ترین اندیشکده‌های آمریکایی روزگار می‌گذراند، چنان که دیگر عضو این حلقه، محسن مخملباف، امروز دوربین به دست می گیرد تا در سرزمین‌های اشغالی در تقدیس فرقه بهاییت مستند بسازد.

شهید اسدالله لاجوردی، دادستان پولادین انقلاب، در همان دهه ۶۰ درباره خطر «نفاق جدید» هشدار می داد

کینه و عداوت اعضای این حلقه با «ولایت» و وابستگان ولایت تا همین امروز ادامه دارد، چنان که مصطفی تاجزاده، از اعضای اصلی حلقه، تمام هم و غم خود را حمله و تهاجم به ارزش‌های انقلاب و عقده‌گشایی با ولایت و وابستگان ولایت، قرار داده است.

الغرض، مرتضی الویری که در سال ۱۳۷۴، جزو تشکیل‌دهندگان حزب کارگزاران سازندگی بود و رسما جامه‌ی «تکنوکراتی» بر تن کرد، در سال ۱۳۸۰ به شهرداری تهران رسید. او در سال ۸۸، به واسطه‌ی اقدامات ضدامنیتی خود، به ویژه نقش‌آفرینی در ماجرای «کمیته صیانت از آراء» (که در طراحی عملیات فتنه به عنوانی یکی از ابزارهای تهمت‌زنی به نظام تاسیس شده بود) به زندان افتاد، در سال ۹۶ به شورای شهر تهران راه یافت و امروز نایب رییس این شورا است.

اما در خرداد ماه سال ۹۸، مرتضی الویری بار دیگر ماهیت تشکیلاتی خود را، عیان کرد. او در جلسه‌ای که در تشکیلات موسوم به «سرای قلم»، وابسته به عنصر معلوم الحال به نام «مهدی خزعلی»، تشکیل شد، تلویحا اظهارت این فرد را در اتهام‌زنی به سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و خانواده مکرم ایشان تایید کرد و خوراک چربی برای کینه‌ورزی و عقده‌گشایی در سفره‌ی رسانه‌های سعودی-صهیونیستی با فرمانده محور مقاومت گذاشت.

کینه‌ این حلقه از محمدباقر قالیباف، به عنوان نمونه‌ عینی مفهوم «مدیریت جهادی»، از مدیرانی که در حوزه اجرایی اعتقاد و کاردانی را در هم آمیخت و دستاوردهای «عینی» و «ملموس» از خود به یادگار گذاشت، کینه‌ورزی نسبت به یک خط و به یک راه است. این حلقه و وابستگان آن در بیشتر عمر ۴ دهه‌ای انقلاب، پیدا و پنهان دستگاه‌های اجرایی را در هژمونی و سلطه‌ی خود داشتند و دست‌کم سه دهه است که در تلاشند بگویند تخصص با «تعهد» جمع نمی شوند و عصر «انقلاب» به پایان رسیده و مفاهیمی چون «مدیریت جهادی» چیزی جز یک توهم نیست، از این رو تحمل حضور شخصیتی انقلابی، با یک کارنامه‌ی مشخص و ملموس از تخصص و کارآمدی را در هیچ حوزه‌ای برنمی تابند و از هیچ اقدامی برای ترور همه‌جانبه‌ی شخصیت او خودداری نمی‌کنند. هدف این است که نه تنها قالیباف مصدر هیچ مسوولیتی نباشد، که هیچ «قالیباف» دیگری در حوزه مدیریت کشور شکل نگیرد.

گناه اصلی قالیباف تنها به یادگار گذاشتن اتوبان امام علی، شبکه بزرگراهی پایتخت، پل طبقاتی صدر، مجموعه‌ی بوستان‌ها و مراکز فرهنگی، باغ‌موزه‌ها، سامانه اتوبوس تندرو، تونل توحید، پل‌ها، خطوط مترو، پردیس‌های سینمایی، زیرگذرها و ...نیست، گناه اصلی قالیباف از نظر این طیف همان قطعه فیلم کوتاهی است که سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، در سوگ دوست و همرزم و برادر شهیدش، احمد کاظمی، از شدت بیقراری در جای خود بند نیست و جایی بهتر از شانه‌های «باقر» برای گریه کردن نمی یابد.

گناه اصلی قالیباف آن است که سهم مهمی در شکل دادن به یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، یعنی فرهنگ پیاده روی اربعین ایفاء کرد. گناه بزرگ آن است که بر عکس امثال الویری و میرلوحی، یقه‌ی سفید دیپلماتی بر تن نکرد تا در کنج عافیت دفاتر لوکس بنشیند و از روی کارتابل امور را اداره کند، یا به «تجارت» های شخصی بپردازد. مشکل از باورمندی باقر و همرزمان باقر است، وگرنه امثال الویری و همگنان «تکنوکرات» او که سال‌های سال مدیریت اجرایی کشور را در قبضه دارند، هیچ‌گاه خود را موظف نمی بینند درباره خسارات عظیمی که با مدیریت خود به بار آوردند و ده‌ها میلیارد دلار به کشور ضرر زدند(کرسنت یک نمونه آن بود) و هیچ دستاورد ملموس و عیانی هم به بار نیاوردند، و هیچ‌گاه نگران حقوق ملت نبوده و نیستند، بلکه تنها به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی و انحصارطلبی‌های خویش هستند.

از راست: قالیباف، شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی(سال ۸۲، کرمان)

فرد دیگری که ظاهرا به هر قیمت و به هر مناسبت به دنبال تخریب قالیباف و مدیریت اوست، «محمود میرلوحی»، عضو شورای شهر است. میرلوحی، استاندار دوران اصلاحات و از نزدیکان خاتمی، زمانی در دهه ۶۰، وقتی که التهابات امنیتی اوایل آن دهه گذشته بود، از طریق سراج‌الدین موسوی(گرداننده کنونی امور دفتر سید حسن خمینی)، مسوول عملیات کمیته انقلاب اسلامی بود. از طرح‌های به یاد ماندنی دوران او، راه انداختن تورهای منکراتی بود. محمدطاها عبدخدایی، معاون وزارت ارشاد در دوران وزارت خاتمی در دهه ۶۰ روایت کرده که امثال میرلوحی و سراج موسوی در کمیته‌ها، تاجزاده و ابطحی در وزارت ارشاد و مجید انصاری در سازمان زندان‌ها، با سخت‌گیری‌های بی‌مورد شبه کمونیستی برای مردم، خاطرات بدی را برای اقشاری از مردم از انقلاب رقم زدند و امروز در قامت «روشنفکر» و «آزادی‌خواه» از آن سوی بام افتاده‌اند. عبدخدایی درباره دوران مدیریت میرلوحی در کمیته چنین گفته است:

" همین آقای میرلوحی که دانشجوی هند بود، بعد می­‌آید رئیس کمیتۀ تهران می‌­شود و می‌­رود پیست اسکی دیزین و شمشک دستور می‌­دهد تمام عینک­‌های دودی را جمع کنند! چون این مظهر غرب است! همین آقا امروز روشنفکر می‌­شود! اگر یادتان نرفته بیایید از مردم عذرخواهی کنید.

مگر نه این بود که شماها بین دانشجویان چادر و حصار کشیدید و امام خمینی به‌محض اینکه فهمید که این اتفاق افتاده است دستور داد که سریعاً به موضوع رسیدگی شود. چرا امروز آقایان به‌دنبال گم کردن آثار اقدامات افراطی خود هستند؟ "[۱]

محمود میرلوحی جوآبادی

آقای میرلوحی البته بعد از این که لباس «پاسداری» کمیته را از تن درآوردند، مانند بخش عمده‌ی همگنان خود وارد تجارت هم شده‌اند...

در صحنه پیچیده‌ی سیاست امروز ایران، بررسی برخی‌ ائتلاف‌های عجیب و ظاهرا باورنکردنی، اهل نظر را راحت‌تر به ریشه‌ها و اتاق فکرهای فعال در پشت جریانات می رساند. در حال حاضر، در یک ائتلاف ظاهرا عجیب هم «محفل امنیتی» اصلاحات، هم جریان بهاری و اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و هم برخی چهره‌های ظاهرا تندرو منسوب به جریان اصولگرایی، در حمله‌ به قالیباف و رزومه و پروژه او، به اتحاد رسیده‌اند، چنان که بر اساس اخبار متواتر، جلسات دیدار جریان انحراف با دیگران، به نحو معناداری افزایش پیدا کرده است. ریشه‌یابی و مطالعه دقیق سرنخ‌ها و سرخط‌های این نوع ائتلاف‌ها و اتحادها می تواند به خوبی ابعاد و پیچیدگی‌های پروژه‌ی «بی‌آینده‌سازی مدیریت جهادی» را آشکار کند.

 

[۱] http://ana.ir/i/۲۸۲۷۳۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    69 42
    مدیر جهادی هرگز خسارت محضی به اسم برجام را موفقیت بزرگ ملی و امر اجتناب ناپذیر نمی داند.
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      79 12
      قالیباف مدیری بود که عملکردش گویای شناسنامه اوست او که از عنفوان جوانی چیزی به نام خستگی نشناخته و همواره در تمام صحنه هایی که نیاز به کار و تلاش بوده حاضر بوده نیاز امروز مجلس ماست.. الحق مدیریت جهادی با قالیباف عجین شده..
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      48 7
      اگر تمام اقدامات مثبت قالیباف رو در یک کفه ترازو و تمام اقدامات اشتباه قالیباف رو در کفه دیگر ترازو قرار بدیم کفه اقدامات مثبت قالیباف به مراتب سنگین تر هست ضمنا برجام بخاطر دروغگویی های تیم آقای روحانی و افراد عاشق مذاکره با غرب متاسفانه به مطالبه بخشی از مردم تبدیل شد که تصور می کردند مذاکره راه چاره مشکلات آنهاست که حتی انذارهای رهبری هم به گوش بعضی فرو نرفت و شد آنچه نباید می شد که البته تقصیر من و امثال شما کمتر از تیم مذاکره کننده نیست چرا که ما مردم رو از عاقبت مذاکره آگاه نکردیم تجربیات گذشته رو به مردم یادآوری نکردیم پس اگر قرار بر توبیخ کسی هست من و شما هم که می دونستیم مذاکره به اینجا ختم خواهد شد باید توبیخ بشیم چراکه ما هم در آگاه کردن مردم قصور و کوتاهی کردیم
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      36 8
      به کوری چشم افساد طلبان به لیست دکتر قالیباف رای می دهیم.
    • به 19.20 IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      8 4
      فرضاحرف شما درست هم باشد تا آب هست تیمم حرام است و تا افراد بصیری هستند که از اول به رهبری اقتدا کرده و برجام را خسارت محض می دانستند، به آنها رای خواهیم داد.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    58 11
    هر کاری هم که بکنه و کرده باشه دلیل بر سهم خواهی نیست
    • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      69 4
      هرجا سخن از خیانت است، نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!
    • محمد رضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      65 4
      هیچ وقت سهم نخواسته ...او شایسته ترین فرد است...
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      54 1
      هرجا سخن از خیانت است، نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!
    • مانی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      29 2
      قالیباف رئیس مجلسه تا چشم بی شرفها دربیاد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    66 2
    امروز هم که یکیشون مسئول رده بالای ما شده متاسفانه!! از سر نا اگاهی بیش از حد امثال من. اما امروز مردم بیش از اون چیزی که فک کنین اگاه شدن، لطفا مدارا رو بذارید کنار و برای گام دوم نظام رو پاکسازی کنین. قول می دم اعتماد مردم بسیار بیشتر از این چیزی که الان هست می شه. خواهش می کنم رافت اسلامی رو بذارید کنار. بزنید آقا، بزنید. ما از پاکسازی نظام حمایت می کنیم.
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      3 17
      بگو کجاست می سوزد
  • NZ ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    59 0
    دشمن تر از اینها دشمنی داریم؟ تمام دشمن های ما در غرب و صهیونیسم چشم به راه ابتکارات اینها ضربه زدند... چرا با این همه سوابق اینچنینی با اینها برخورد اساسی نمیشه!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    20 3
    خوب واقعا اگر اینها درسته همشون و بگیرین اعدام کنید و همه چیز رو یک دست کنید به نظرتون اوضاع بهتر میشه !؟بسم ا... همینهایی که اسم بردین حذفشون کنید
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      13 0
      واقعا فکر کردید به همین راحتی هست که گفتید؟ چرا امام علی باید بعضی از امثال این افراد رو در دوره خودشون مثل استخوان در گلو تحمل می کردند ؟
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    79 7
    درود خدا برآقای قالیباف.
    • جهاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      0 1
      اخه میترسیم مثل دفعه های قبل اولین نفر باشه ک انصراف بده در صورتی ک رای میاورد
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    56 2
    ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین.
  • علی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    24 3
    بسیار عالی بود
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    23 1
    مشرق نیوز باید از نیروهای انقلابی ضمانت بگیرد بابت 1.شفافیت رای نمایندگان و نظارت جامع بر نمایندگان2.قانون مالیات بر عایدی سرمایه 3. مبارزه گسترده با فساد اقتصادی 4. توسعه و رشد اقتصادی و توسعه اشتغال و رفع فقر 5. طرح اصلاح شده مسکن مهر برای خانه دار کردن افراد متوسط به پایین جامعه
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      11 0
      صحیح است... این واقعا درخواست همه ماست
    • کوروش IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      8 0
      چه عجب یک نظر منطقی دیدیم... مشرق در این زمینه مقاله منتشر کن
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    11 7
    تا حالا ندیدم اقای قالیباف و احمدی نژاد نصبت بهم موضع بگیرم برعکس خیلی وقتا عکساشونو تو مصلحت نظام کنار هم دیدم و جفتشون هم از نظر احرایی قوی بودن واز نظر ولایی تو خط انقلاب بودن ...نظرمه
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      8 4
      اگرچه دوست داشتم این صحبت واقعیت می داشت اما احمدی نژاد در دوره ای که رئیس جهمور شد اجازه حضور شهردار تهران در هیئت دولت رو نمی داد و اینکه یک ضلع تخریب قالیباف متاسفانه بهاری ها هستند که ظاهرا پیمان نانوشته ای با بعضی از مخالفان سابق خود احمدی نژاد در تخریب قالیباف دارند
  • سامی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    28 2
    باید از این کثافت ها و باقیمانده های منافقین در ایران شروع کرد درود خدا بر سردار بزرگ قالیباف خدا حفظت کنه نگران نباش و مکرو و مکرالله ان الله خیر الماکرین خدا مکر خودشون را به خودشون برمیگردونه لعنت خدا بر امثال این تفاله های بی خاصیت
  • مهدی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    13 1
    حیف که در دومین دوره ی ریاست جمهوری کنار کشید البته به تشخیص... حالا هم شده قصه ی این چهار سال دوم روحانی، ضرر به تمام معنا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    7 5
    فقط اینها قالیبافو ترور نمیکنن اصولگراها بسشترین لطمه رو به قالیباف زدن و همیشه کنار کشیدنش پشتشو خالی کردین سنشو بالا بردین و مردمو محروم امثال عادل
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    13 1
    انشاالله دعایش هرچه زودتر مستجاب شود آمین .
  • جهاد ادامه دارد... IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    21 2
    نمی توانند دوستان و همراهان حاج قاسم را به حاشیه ببرند، خدا با ماست. مدیریت جهادی
  • مجتبی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    13 2
    امروز دیگر مردم فریب این تخریب ها را نمی خورند و به رزومه افراد نگاه می کنند دکتر قالیباف با کارنامه درخشان و مدیریت جهادی خود بر همگان ثابت شده است و تخریب های یقه سفیدان علیه او تاثیر معکوس می دهد.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    16 3
    درود بر قالیباف مدیر جهادی
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    9 1
    خط رسانه ایی آقای قالیباف بسیار ضعیف عمل می کند دستاوردها به درستی بیان نمی شود گزارشات مبسوط نیست و بسیاری از افراد از روی کم توجه و کم اطلاعی حرف ها دروغ را باور می کنند!! نکته جالب این جا است که به سبب تبلیغات همین جریانات شهردار موفق تهران را کرباسچی معرفی می کنند نه آقای قالیباف !!! به نظر من آقای قالیباف نون بسیاری از همین افراد را سنگ کرد طرح مترو که از دیدگاه این اشخاص باید صد سال طول می کشید در عرض ده سال به اتمام رسید!! شهر تهران که پایتخت بود باید به صورت کاملا طبقاتی فقط شمال تهران رسیدگی می شد و مناطق دیگر هیچ امکاناتی نداشته باشند تا از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه و طعنه وارد کنند!!! تهران از نظر آنها باید شهری عقب مانده و بسیار کثیف می شد تا محل نان آوری بسیاری از دوستانشان باشد!! الان آن چه عیان است هر کدام از شهردارهای تهران روی همان ریل قالیباف یعنی خدمت رساندن به مردم بایستی حرکت کند که سبب آزردگی آن ها شده است. حتی یک دهم آن را هم نمی توانند اجراء کنند فقط کلاس می گذارند!! یک کلمه جناب سردار به جنگ رسانه ایی باخت اگر چند کلیپ درست از کارنامه خود حتی در دوران کاندیداتوری ریاست جمهوری پخش میکرد تاثیر آن بیشتر از هر چیز دیگری بود. تصویری قبل از اجرای پروژه و بعد از اجرای آن!!
    • سید حسین IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      7 0
      حرف دل خیلی از ما رو گفتی آفرین
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    8 2
    کاندید شده؟
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      6 2
      بله کاندیدا شده.!!!
    • محمدعلی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      2 6
      ساعت خواب
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    6 1
    این آقای الویری که با تکرار ممد تکرار لبست امید وارد شورا شده همان کسی است که سابقه دستگیری در فتنه و کسی است که رفت تو خانه بسیار مجلل اقدسبه شهرداری سکونت و تازه با پول بیست واندی سال پیش بیست میایون خرج کردن واستخر وپرده ودارکوسیون عوض کردند اینها روی طاغوت ودربار را سفید کردند آقای قالیباف باید فاکتورهای این خرج گزاف را منتشر میکرد تا مردم ببینند اینها چه جماعت شوتی هستند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    12 1
    نفوذی ها و بهایی ها و یهودی های انوسی مثل موریانه در کشور نفوذ کردن و پست و مقام دارن و به صورت عمدی در کشور مشکلات اقتصادی ایجاد می کنند تا ایران را مجبور به تسلیم کنند باید این نفوذی ها را پاکسازی کرد
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    18 3
    قالیباف مرد عمل است
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    16 1
    سپاه و ارتش و بسیج و گروه های جهادی و مردم همه با هم جمع بشیم و در یک شب همه این نفوذی ها حرامی را بازداشت کنید و مردم ایران را از شر این ها خلاص کنید یک بسم الله بگویید و شروع کنید این نفوذی ها نمی توانن کاری بکنن همه را یک شبه بازداشت کنید و نظام و کشور را پاک کنید تا کی می خواهید به این ها فرصت بدید ؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    1 13
    یک سوال!! چرا در انتخابات ریاست جمهوری اکثر طرفداران قالیباف اصلاح طلب بودند آیا باید یک چشممان را ببندیم و رای بدهیم؟
  • نوالههی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    1 0
    این نوشتار مرا راضی کرد خواهشم این است پرونده های سایر نفوذ ی ها در مراکز قدرت و ثروت و تصمیم گیری را افشاء کنید. این جماعت هیچ وقت ملاحظه اسلام و نظام و ملت را نکرده ا ند. چنین افرادی اهداف بلند مدتی برای ضربه زدن به نظام را در سر می پرورانند. هرچه هم از اسلام و نظام حرف می زنند. حفظ پوشش و عادی سازی و فریب مردم است.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    4 2
    فقط قالیباف ،بقیه برند کشکشون بسابند.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    15 3
    خدا اصلاح طلب های امریکایی رو لعنت کند قالیباف رییس مجلس باید بشود
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    12 1
    خدا این انقلاب را از دست این خیانت کاران نجات دهد. روباه صفتان نان به نرخ روز خور کثیف
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    11 2
    انشاالله تیر سه شعبه بطرف خود افساد طلبان.!!!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    1 2
    مثلث شوم افسادطلبان غربگرای88تا تدبیر وامید و انحراف مشائی و پایداریها دشمنان مقابل حاج باقر قالیبافند....
  • ناراضی وضع موجود IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    4 3
    مشرق بی فکر !اگر مدیریت جهادی هم باشد به نام محمود احمدی نژاد توی کشور برند شد چرت نگو قالیباف به گرد پای او هم نمیرسد
  • ناراضی وضع موجود IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    4 5
    بله نظرات چپر چولاغ قالیباف و تو مشرق دقیقا یعنی مدیریت جهادی !!!!! درود بر احمدی نژاد
  • M. N IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    5 2
    اگه قالیباف رئیس جمهور میشد الان حال و روزمون این نبود.
  • حمزه IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    7 2
    به هرلیستی رای بدهم رای اولم قالیباف است
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    3 8
    سگ زرد برادر شغاله
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      3 5
      از کی گوسفندان گوشی دستشان می گیرند!!؟؟
  • باران IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    9 4
    مشرق نیوز دمت گرم ماکه قالیباف رو میشناختیم اما واقعا دمت گرم که اینجوری این کفتارهای گرگ صفت رو رسوا میکنی شما که رسانه دارید لطف کنید بیشتر ازایشون دفاع کنید
  • Dorsara IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    4 2
    فضای کشور هوای تازه می‌خواهد.مدیر جهادی می خواهد. ببینید شهدایی که صداقتشان مهر تایید خورد وبعد از رفتنشان فهمیدیم که بودند طرف چه کسی بودند روحانی یا قالیباف؟ حرکت جهادی یا مذاکره؟ قالیباف تونل ساخت دوستان بر آن عوارض بستند تا فقرا از آن عبور نکنند.
  • علی اکبری US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    1 2
    أطيعوا الله ورسوله ولا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ريحكم اصول گرایان دنیاپرست دوتا لیست دادند با دو سه نفر مشترک. ای کاش شورای نگهبان بیشتر اصولگراها را بجای اصلاح طلبان رد میکرد. اونها یک لیست میدهند و با مظلوم نمایی از الان برنده انتخاباتند. به خاطر همدلی احترام به بزرگانشون و استواری در راهشون حتی اگه باطل باشه واقعا حقشون هست. تو این دو لیست اصول گرا کلا بیست تا آدم به درد بخور نیست که نتونستند به لیست واحد برسند. نه شورای بی خاصیت و تنبل و نه پایداریهای سست خرد و دگم و بی تدبیر. من که فقط به قالیباف رای میدم و بس. اینجاست که امام علی سر در چاه میکرد و به یارانش میگفت وفاداری را از لشکر معاویه بیاموزید.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      0 0
      از آمریکا داری تملق میدی چه نقشه ای داری داعش وطنی ؟
  • امان الله محمدزاده (خلخالی) IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    1 2
    افشارگری ورسواکردن عوامل نفوذکاری عمارگونه است ولازم اما کافی نیست درآغاز گام دوم انقلاب لازم نظام بخ پاس خون شهدا مخصوصا سیدشهدای مقاومت سرداردلخا شهیدوالامقام حاج قاسم که مماداقتدار وغرور وعزت ملی است نظام پوست اندازی کندوبدون مماشات عوامل شناخته شده نفوذ راکه همچون سزطانی نظام ومام میهن رارنجور وآسیب پذیرمیکنندوعامل اصلی شهادت سردارندبرخوردشود،،، تنهاچیزی که 41سال برای دلسوزان نظام وولایت مداران مبهم است عذم برخورد بااین خائنین ومیدان دادن به اینهابرای حضور درصحنه های سیاسی وپست های کلیدی کشورتاعلی ترین مقامات اجرایی چیست چراهیچ اقدامی نمیشودتاکی بایدنظام وانقلاب ورهبری متحمل هزینه های مادی ومعنوی و،،، بشوند،واقعاشده عقده ای در دل مومنین انقلابیون ولایتمدار،،،
  • TR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    3 4
    زکی به تحلیل ابکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس