ازغدی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشییع سردار سلیمانی را نشان دهنده یک‌ معنی عنوان کرد و گفت: این مراسم باشکوه نشان داد مردم دنبال عزت هستند و نه ذلت.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در مراسم فجر فاطمی در مهدیه امام خامنه‌ای مشهد مقدس اظهار داشت: نگاه به مذهب و تاریخ سیاسی کشور گاهی نگاه پراکنده و بی‌ربط است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سه موضوع مناسبتی یعنی فجر انقلاب، دعای ندبه و ایام دهه فاطمیه، گفت: این سه مسئله به ظاهر ارتباطی با یکدیگر ندارند و به گمان برخی‌ها دعای ندبه و ایام فاطمه موضوع مذهبی است و فجر انقلاب نیز یک مسئله سیاسی است لذا نمی‌توانند با هم باشند.

وی اظهار داشت: دو نوع نگاه میان شیعیان نسبت به حضرت فاطمه(س) وجود دارد، یک بخشی از شیعه مرید حضرت فاطمه(س) هستند و تحت این عنوان که اگر محب اهل بیت(ع) باشید به بهشت می روید برای اهل بیت(ع) عزاداری می‌کردند.

ازغدی با بیان اینکه اگر چه عزاداری برای ائمه در آخرت ما دخالت دارد؛ گفت: اما این نگاه به تنهایی کافی نیست.

وی بیان کرد: این دسته از شیعیان تنها یک نگاه شخصی به حضرت فاطمه(س) دارند و فکر می‌کنند کل وظیفه آنها فقط برپایی دهه فاطمیه است در حالی که این نگاه آسان‌ترین نوع تشیع است و به این معنا همه شیعه هستیم.به این‌معنا در زمان حیات حضرت زهرا(س) بسیاری شیعه بودند ولی هنگامی که باید از حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) حمایت می کردند به دلیل حب دنیا شانه خالی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این دسته از تشیع هیچ گاه از جان، مال، آبرو و آسایش خود برای حضرت زهرا(س) نگذشتند و بعد هم گفتند مسئله را سیاسی نکنیم، شهادت حضرت فاطمه (س) قضیه‌ای بوده که اتفاق افتاده و کاش نمی‌افتاد، این نگاه، عشق به اهل بیت (ع) دارد اما ائمه را امام خود نمی‌داند.

وی با بیان اینکه این سطح از تشیع، تشیع مفت خوری است؛ افزود: اگر می خواهیم پای اهل بیت(ع) بایستیم مانند قاسم سلیمانی ها و شهدا باید از جان و مال و آسایش خود بگذریم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به نوع دوم شیعه گفت: یک نگاه هم نگاه شیعی است، از حضرت فاطمه(س) پرسیدند چه کسانی را شیعه می دانید فرمودند: فقط آنهایی که به سبک‌ ما زندگی می‌کنند.

ازغدی منظور از سبک زندگی اهل ببتی را سبک زندگی در همه جا از جمله بازار، اقتصاد، خانواده سیاست و ... عنوان کرد و افزود: تنها مذهبی که همه رهبرانش شهید شده‌اند شیعه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) افرادی که سبک زندگیشان مانند اهل بیت  نیست را شیعه اهل بیت (ع) ندانسته اند؛ اظهار داشت: شیعه باید در راه اهل بیت هزینه بدهد و از مال حرام و پول مفت بگذرد. ما شیعه هستیم، شیعه ترسو نیست، شیعه اهل دنیا نیست.

ازغدی با بیان اینکه حکومت پهلوی بعد از روی کار آمدن قانون علیه حجاب و عزاداری گذاشتند؛ اظهار داشت: حکومت پهلوی در ادامه حتی عزاداری در منازل برای اهل بیت را ممنوع کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند دین از سیاست جداست و نباید ایام فاطمیه، عاشورا و نیمه شعبان سیاسی شود؛ عنوان کرد: اصل شهادت حضرت فاطمه (س)، حادثه عاشورا سیاسی بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشییع سردار  سلیمانی را نشان دهنده یک‌ معنی عنوان کرد و گفت: این مراسم باشکوه نشان داد مردم دنبال عزت هستند و نه ذلت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دعای ندبه بیان کرد: دعای ندبه یکی از انقلابی‌ترین دعاهای جهان است که حداقل ۶ فراز آن انسان را به انقلاب و مقاومت، جهاد و مقاومت دعوت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    6 7
    الهم عجل لولیک الفرج
  • چکامه ادیب IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 6
    سلام پروردگار عالم بر استاد معظم حسن رحیم پور ازغدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس