بنیامین نتانیاهو نمایه

علی‌رغم تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کسب رأی از طریق رونمایی از معامله قرن، هنوز هم تعداد آراءحزب لیکود در ۳۳ کرسی باقی مانده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدیدی که در حدود یک ماه مانده به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی انجام شده، نشان می‌دهد رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» هم نتوانست برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رأی جمع کند.

طبق نتایج این نظرسنجی که به‌صورت مشترک توسط روزنامه‌های «جروزالم پست» و «معاریو» انجام شده، اگر همین امروز در فلسطین اشغالی انتخابات برگزار شود، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بدون تغییر در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی، ۳۳ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات گسترده در «صنعاء» در محکومیت «معامله قرن»

فیلم/ یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی

عکس/ آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در اردن

کارتر: معامله قرن ضد قوانین بین‌المللی است

معامله قرن آشتی‌کنان کسانی است که با هم قهر نبوده‌اند

به نوشته جروزالم‌پست، رونمایی معامله قرن البته تاثیری بر آراء عمومی حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» نیز نداشته و طبق این نظرسنجی حزب آبی‌وسفید می‌تواند در انتخابات پیش‌رو حائز ۳۶ کرسی شود.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری همراه نتانیاهو از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

بر این اساس، ائتلاف احزاب چپ‌گرا به سردمداری گانتز و ائتلاف احزاب راست‌گرا با هدایت نتانیاهو، هر کدام در انتخابات بعدی دارای ۵۶ کرسی خواهند بود.

طبق این نتایج، در هر صورت باز هم نه ائتلاف راست و نه ائتلاف چپ حائز اکثریت لازم (۶۱ کرسی)‌ برای تشکیل کابینه نخواهند شد و بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از انتخابات سوم نیز ادامه خواهد یافت.

مشکل اصلی بحران و بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی، که باعث کشیده شدن آن به ورطه سومین انتخابات سراسری طی یک سال اخیر شد، عدم موافقت ائتلاف حزب لیبرمن (که تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی او را مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب داده‌اند) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه بود.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس