بن زاید - کراپ‌شده

نخست‌وزیر یونان در اولین سفر خود به امارات با ولی‌عهد ابوظبی در مورد تحولات حوزه دریای مدیترانه و لیبی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «میتسو تاکیس»، نخست‌وزیر یونان با «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی و فرمانده کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده در ابوظبی، پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

امارات چگونه اهداف نظامی و سیاسی خود را پیش می‌برد؟

تقدیر دولت سعودی از آمریکا برای «معامله قرن»

بن زاید امروز سه‌شنبه از نخست‌وزیر یونان که اولین سفر او به امارات است، استقبال کرد و گفت که این سفر او در «زمان مهمی» اتفاق می‌افتد و «اهمیت زیادی» دارد.

ولی‌عهد ابوظبی روابط دو کشور یونان و امارات را عمیق و متمایز دانست و گفت که این روابط مبتنی بر سیاست قوی و منافع مشترک بوده و با دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای طرفین منطبق است.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، در این دیدار دو طرف بر سر تشکیل کمیته‌های مشترک همکاری جهت پیشرفت در زمینه همکاری‌ها بین یونان و امارات جهت رسیدن به مشارکت راهبردی جامع در آینده به توافق رسیدند. بن زاید و میتسو تاکیس همچنین در مورد تحولات غرب آسیا، به ویژه  شرق دریای مدیترانه  و لیبی گفت‌وگو و رایزنی کردند و مدعی حمایت از ایجاد راه حل برای بحران لیبی و ممانعت از سرازیر شدن «تروریست‌ها» به خاک این کشور آفریقایی شدند.

به رغم اینکه امارات و یونان اسمی از کشوری در رابطه با موضوعات مورد مناقشه نبرده‌اند، ولی دیدار امروز نخست‌وزیر یونان با ولی‌عهد ابوظبی در راستای تنش‌ها و تحولات اخیر حوزه دریای مدیترانه صورت می‌گیرد.

ترکیه اخیراً بدون توجه به هشدارها و نگرانی‌های یونان، عملیات اکتشاف و استخراج گاز در شرق جزیره قبرس را آغاز کرده و این مسئله باعث نگرانی قبرس جنوبی (یونانی‌نشین) و یونان شده است.

گذشته از این، ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی که سازمان ملل و جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد، حمایت کرده و اقدام به ارسال نیروی نظامی به طرابلس، محل استقرار دولت مذکور کرده است. دولت وفاق ملی لیبی به نخست‌وزیری «فایز السرّاج» از فروردین ماه گذشته هدف شدیدترین حملات نظامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی قرار گرفته است ولی این حملات راه به‌جایی نبرده و طرابلس همچنان دست دولت وفاق ملی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس