کد خبر 1036502
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
حکایت مردمان دبه به دست روستای "بشگز سربیشه" برای تهیه آب آشامیدنی/مسئولان مردم را دریابند

۲۵ روز است آبی که از طریق لوله به روستای بشگز شهرستان سربیشه می‌رسد یخ زده و مردم در هوای سرد دبه به دست از قنات مجاور آب بر می‌دارند.

به گزارش مشرق، در حال رصد آرشیو رسانه‌ها هستم که به خبر 25 تیرماه 98 می‌رسم خبری که استاندار خراسان جنوبی  خطاب به مدیر عامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان بیان می‌کند به دلیل کوتاهی آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی آب منزل مدیر عامل قطع شود. هر چند این خبر شاید در حد یک تهدید یا مزاح بود چرا که آبی قطع نشد اما امروز قرار است پا در رکاب جاده گذاریم  و جاده بیرجند- سربیشه را به مقصد روستای بشگز بپیماییم.

روستای بشگز حدود 160 خانوار جمعیت دارد و تا مرکز شهرستان 55 کیلومتر فاصله دارد. در مسیر روستا بانوان و مردانی دبه به دست نظرم را به خود جلب می‌کند. از ماشین پیاده می‌شوم و به سمتشان می‌روم.

بیشتر بخوانید:

هوا سرد است و از سوز سرما دستانش کبود شده ولی مادر است و سرپرست خانواده باید آب بردارد. بیشتر از دو یا سه دبه را نمی‌تواند تا روستا حمل کند اما چاره‌ای نیست 25 روز است که کارشان همین است.

این حال و روز مردم روستای بشگز است. بنا به گفته یکی از اهالی روستا آب لوله کشی روستا 25 روز است که یخ زده و مردم مجبورند از قنات روستا که در خارج از روستا قرار دارد آب تهیه کنند.

یکی از اهالی روستای بشگز در حالی که از مسئولان گلایه دارد گفت: برای برطرف شدن مشکلات آب روستا تاکنون چند بار به آب فاضلاب روستایی سربیشه، فرمانداری و حراست آب فاضلاب روستایی استان مراجعه و تماس داشته‌ایم اما گرهی از کار باز نشده است.

وی اظهار داشت: تا چند وقت پیش آب از طریق لوله گذاری زیر خاک به روستا منتقل می‌شد اما به دلیل رسوب گیری لوله‌ها تصمیم بر آن شد لوله‌ها از زیر خاک بیرون آورده شود.

بیکس بیان کرد: آب و فاضلاب در ماه‌های اخیر قبوض آب اهالی روستا را چند برابر کرده چون مدعی است هزینه زیادی برای درآوردن لوله‌ها از زیر خاک انجام شده حال با بارش برف اخیر آب در لوله‌هایی که در مسیر رسیدن به روستا در روی زمین جا گذاری شده یخ زده و مردم آب آشامیدنی ندارند. 

وی افزود: مردم آنهایی که خودرو و وسیله دارند از آب قنات که فاصله 8 کیلومتری تا روستا دارد استفاده می‌کنند و ما که وسیله نداریم هم باید با پای پیاده این مسیر را طی کنیم، هرچند آب قنات هم پاسخگوی همه اهالی روستا نیست و مردم خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان هستند. 

یکی دیگر از اهالی گفت: در این 25 روز که آب یخ زده و مردم با مشکلاتی مواجه هستند آب فاضلاب روستایی تلاش کرده تا با تانکر آبرسانی کند اما هر از گاهی که یک تانکر می‌آید پاسخگوی همه مردم نیست.

روستای بشگز شاید تنها یکی از روستاهای خراسان جنوبی باشد که با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان باید توجه بیشتری به نقاط مختلف روستایی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 2
    در سال 96 به این روستاها حتی صندوق رای هم ندادند. اینها که سلبریتی تهران نشین نیستند که برای اشراف و نجبا ارزشی داشته باشند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    با تشکر از تلاش های تانکری مسئولین (تامین آب با تانکر ) ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس