کد خبر 1023916
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
پنل خورشیدی

رئیس کمیته امداد گفت: برای ایجاد ۲۰ هزار پنل خورشیدی با اولویت روستاهای مناطق محروم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، سیدمرتضی بختیاری عصر امروز در آئین بهره‌برداری از دو هزار واحد مسکونی روستایی استان خراسان‌جنوبی، ساخت مسکن برای نیازمندان را کاری بسیار بزرگی دانست و اظهار داشت: اگر در فکر توانمندسازی هستیم اشتغال و مسکن باید در عرض هم حرکت کنند.

وی از ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد در استان‌های مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار واحد در خراسان‌جنوبی، پنج هزار واحد در کرمان، شش هزار واحد در سیستان و بلوچستان و یک هزار واحد هم طبق تفاهم‌نامه در استان دیگر ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور ژاپن+فیلم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: معادل این تعداد بنیاد مسکن نیز تعهد ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور را دارد که استان‌های بهره‌مند از این تفاهم‌نامه نیز خراسان‌جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان خواهند بود.

بختیاری به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد احداث می‌شود.

وی با اعلام اینکه کار شناسایی افراد و محل یابی افراد واجد شرایط انجام شده است، مطرح کرد: سال گذشته کلنگ احداث مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی به زمین زده شد و امروز دو هزار واحد مسکونی در سراسر استان افتتاح می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۵۰۰ واحد سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه تا دهه فجر امسال نیز یک هزار واحد مسکونی دیگر آماده افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی تعهد مسکن کمیته امداد را هم مطابق وعده زمانی مدنظر محقق خواهیم کرد.

بختیاری با اشاره به اثربخش بودن نیروگاه‌های خرد برای ماندگاری جمعیت در روستاها، مطرح کرد: دو ماه گذشته برای ایجاد ۲۰ هزار پنل خورشیدی با اولویت روستاهای مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد مبادله شد که با اولویت روستاهای مناطق محروم توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال ۲۰ هزار پنل خورشیدی در مناطق روستایی محروم ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: توفیق سفر به اکثر روستاهای این استان را داشتم و استان خراسان‌جنوبی دارای مردمانی، خونگرم، قانع، مقتصد و پرکار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    لطفا به روستای ناحیه نور بخش بلده نور مازندران هم سربزنید با توجه به زمستان سخت آنجا وآفتاب خوب پنل جواب میدهد مردم خودشان هم مشتاق هستند به شرطقیمت منصفانه خواهشمندم کمک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس