شیخ‌الاسلام: معامله قرن، اعلان جنگ به فلسطینی‌ها و همه آزاده‌های جهان است

سفیر پیشین ایران در سوریه طرح معامله قرن را اعلان جنگ به فلسطینی‌ها، اعراب و همه مسلمانان و آزاده‌های جهان خواند و آن را اجرایی ندانست.

به گزارش مشرق، «حسین شیخ‌الاسلام» سفیر پیشین ایران در سوریه  درباره طرح موسوم به معامله قرن که شب گذشته (سه‌شنبه) توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی شد، گفت: این طرح اعلان جنگ به فلسطینی‌ها، اعراب، مسلمانان و همه آزاده‌های جهان است.

وی با بیان اینکه همه حقوق فلسطینی‌ها در این طرح پایمال شده، خاطرنشان کرد: آمریکا بر خلاف قواعد بین‌المللی و انسانی با قلدری و زورمداری می‌خواهد این طرح را تحمیل کند، ولی نمی‌تواند.

بیشتر بخوانید:

شیخ‌الاسلام در بیان چرایی عدم توانایی آمریکا در تحمیل این طرح، توضیح داد: زیرا ملت‌های اسلامی به حرکت درآمده اند، مقاومت وجود دارد و موثر است و این مقاومت علاوه بر اینکه به ایمان به خدا، اراده ملت‌ها، حق طلبی و آمادگی برای شهادت استوار بوده، در حال حاضر نیز از نظر فناوری نظامی از استکبار جلو افتاده است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه گنبد آهنین دیگر موثر نیست و پهپاد عقاب جهانی ساقط می‌شود و آنها قادر به رهیابی موشک‌های یمنی‌ به آرامکو و همچنین موشک‌های شلیک شده به سمت عین الاسد نیستند، اظهار داشت: در حال حاضر توازن قوا به نفع مقاومت است.

* بحرین کشوری اشغال شده که از خود اختیاری ندارد

وی درباره حضور سفرای سه کشور عمان، بحرین و امارات متحده عربی در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن خاطرنشان کرد: مشکل برخی از کشورهای عربی این است که اراده مردم در حکومت‌ها متجلی نیست، یک شاهی می‌میرد، یک شاه دیگر می‌آید و ولیعهدش می‌خواهد شاه شود و جنایت یمن را می‌آفریند.

سفیر پیشین ایران در دمشق با بیان اینکه اراده مردم در این شیخ نشین‌ها متجلی نیست، عنوان کرد: بحرین یک کشور اشغال شده توسط سعودی‌هاست که از خود اختیاری ندارد و نماینده مردم بحرین نیست، یک عده هم مثل گاو شیرده نه تنها پول و ثروت بلکه آبرو و شرفشان را داده‌اند.

*طرف اصلی معامله قرن، فلسطینی‌ها هستند و آنها هم قبول ندارند

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه طرف اصلی این طرح معامله قرن، فلسطینی‌ها هستند، گفت: هیچ فلسطینی آن را قبول ندارد، پس اجرایی نیست.

وی پرسید آیا ترامپ می‌تواند به زور این طرح را تحمیل کند؟ پاسخ داد: این بستگی به قدرت مقاومت و رژیم صهیونیستی دارد، شاید قدرت رژیم صهیونیستی تا قبل از سال ۲۰۰۰ قابل توجه بود، ولی بعد از آن، ارتشی که شکست نخورده بود در ۲۰۰۶ و ... شکست خورد.

شیخ‌الاسلام همچنین گفت: در حال حاضر شرایط منطقه تغییر کرده است، ملت عراق همانطور که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد شعار مرگ بر اسرائیل هم سر می‌دهد. این قضیه تا چند سال پیش اینگونه نبود، به خصوص با توجه به این توطئه که می‌خواهند برخی از فلسطینی‌ها را به عراق بفرستند و ملت عراق متوجه شده استکبار در حال تضعیف کردن آنها است.

وی به اوضاع سوریه و لبنان، فلسطین و یمن نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دولت در لبنان مستقر شده، فلسطینی‌ها با هم متحد شده‌اند و یمنی‌ها نیز روحیه ضد اسرائیلی‌شان افزایش یافته است.

*خیزش مردمی، رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد

به گفته این تحلیلگر مسائل غرب آسیا، آنچه رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد، قدرت نظامی نخواهد بود، بلکه خیزش مردمی است که هر هفته در راهپیمایی بازگشت تحت شعار منطقی و انسانی و مردم پسند اینکه «می‌خواهیم به خانه خود برگردیم»، متجلی می‌شود.

وی افزود: فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در کرانه باختری، سوریه، اردن و ... هستند، اگر بخواهند به خانه خود بازگردند، آیا رژیم صهیونیستی قادر به جلوگیری از ورود آنهاست؟ قطعا نمی‌تواند جلوی این خیزش را بگیرد.

 شب گذشته (سه‌شنبه) هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. رئیس جمهور آمریکا این طرح ۱۸۱ صفحه‌ای را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    شاه بحرین درمانده از دست انقلابیون بحرین ، باید امریکا را بالای سر خود داسته باشد ولی ما نفهمیدیم چرا وزیر خاجه عمان دائما در ایران است و روز موعود در جلسه ترامپ ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس