کد خبر 1036052
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
وزیر صنعت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است

وزیر صمت با بیان اینکه دولت برای تامین اقلام و وسایل مورد نیاز شب عید مردم برنامه ریزی کرده است،گفت:یک تولید کننده داخلی برای تولید یک میلیون دستگاه لوازم خانگی از نوع مختلف اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتهارد یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و اکثر واحدهایی که در این شهرک مشاهده کردیم خوشبختانه فعال هستند.

وی افزود: در شهرک صنعتی اشتهارد حدود 80 درصد ظرفیت‌ها را مشاهده کردیم که براثر گزارشات مدیران فعالیت میکنند.

بیشتر بخوانید:

وزیر صمت با بیان اینکه خطوط توسعه دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد امروز به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: در یکی از واحدهای تولیدی که رادیاتور تولید می‌کنند از گذشته تاکنون این کالا وارد می‌شد.

رحمانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این واحد از واردات رادیاتور بی‌نیاز شدیم و این قابلیت وجود دارد که این رادیاتورها به چند کشور صادر شود، ادامه داد: کیفیت کالاهای تولیدی در این شرکت تولید کننده رادیاتور به اندازه‌ای است که می‌تواند در بازارهای صادراتی دنیا با رقبای خارجی رقابت کند.

وزیر صمت با بیان اینکه استان البرز واحدهای صنعتی زیادی را در خود جای داده است، تصریح کرد: به طور طبیعی مشکلاتی در حوزه تولید وجود دارد که در استان البرز میانگین این مشکلات کمتر است و تولید به خوبی در جریان است.

رحمانی افزود:  تولید کنندگان از حیث تهیه مواد اولیه واحدها مشکلاتی دارند و برخی مشکلاتی دارند که در همه جای کشور دیده می‌شود، یکی از این مشکلات دسترسی صنعتگران و تولید کنندگان به نقدینگی است که از سوی مدیران این واحدها مطرح شد، در این زمینه وزارت صمت درحال پیگیری است و همه باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات این حوزه مرتفع شوند.

رحمانی به جلسه با یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و گفت: این تولیدکننده اعلام کرده است آمادگی دارد تا چند ماه اینده یک میلیون انواع دستگاه  لوازم خانگی را تولید و روانه بازار کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین کالای مورد نیاز مردم در شب عید اظهار داشت:  تأمین اقلام مورد نیاز مردم در شب عید  از اهمیت بالایی برخوردار است و در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

وزیر صمت با اشاره به  اهمیت سازمان دهی نظام صنفی عنوان کرد: بیش از 600 هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در کشور وجود دارد که هر کدام چند صدنفر اشتغال زایی دارند، توجه به این صنوف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جزو اولویت‌های وزارت صمت است.

رحمانی با اشاره به اینکه نسبت به صنوف کم توجهی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم منابعی توسط نظام بانکی برای صنوف مدنظر قرار گیرد زیرا فعالیت اصناف با سرمایه‌گذاری کمتر از نظر سرانه می‌توانند اشتغال بیشتری ایجاد کنند.

وی با اشاره به وجود خوشه‌های تولیدی و صنعتی در کشور در بخش‌های مختلف،گفت: بیش از 400 خوشه  در کشور شناسایی شده است که حمایت  از آنها در بخش صنایع کوچک، متوسط و خرد انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس