مهدی علی نژاد

سرپرست ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: 12 میزبانی را گرفتیم و 2 مورد را از دست دادیم.

به گزارش مشرق، مهدی علی نژاد در پایان انتخابات فدراسیون ورزش های رزمی اظهار داشت: به بهتری تبریک می گویم و برایش آرزوی توفیق دارم. او از دوستان من است و سال ها با هم رفاقت داریم. من از خانواده رزمی هستم. این فدراسیون از چند جهت مهم است و بحث اول موضوع همگانی است. این رشته باید به سمت قهرمانی هم قدم های بردارد. همگانی باید در خدمت قهرمانی قرار بگیرد و فدراسیون باید سر و شکل جدیدی به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید:

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی انتخاب شد

وی افزود: ما در ورزش های رزمی موفق هستیم چون به مردم واگذار شده و ما دولتی ها کمتر در آن دخالت کرده ایم. نظم مالی و سایر موارد هم باید وجود داشته باشد. سبک هایی که محتوای خاصی هم ندارد باید بازنگری شوند. 

این انتخابات نشان دهنده یک ائتلاف بزرگ در فدراسیون ورزش های رزمی بود. اعضای مجمع باهوش هستند که یک بار به رئیس فدراسیون تفویض اختیار کردند. از مدیران و روسای قبلی تشکر می کنم و امیدوارم بهتری بتواند برنامه هایش را به خوبی اجرا کند.

مهدی علی نژاد پس از مجمع فدراسیون ورزش‌های رزمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 8 ماه بود که این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و حضورم در وزارت ورزش جزو اولین برنامه‌هایم بود که انتخابات این فدراسیون برگزار شود، البته به خاطر برخی نامه‌های دستگاه نظارتی یک بار به تعویق افتاده بود. در مجموع مجمع خوبی برگزار شد و نشان‌دهنده اجماع اعضای آن در مورد بهتری بود که با 36 رأی از 41 رأی به عنوان رئیس انتخاب شد. امیدوارم در دوره جدید این فدراسیون شرایط بهتری داشته باشد. از رسولی رئیس سابق و عظیمی سرپرست فدراسیون هم تشکر می‌کنم.

وی در مورد اینکه قبل از برگزاری مجمع حواشی وجود داشت و برخی از نامزدها خواستار تعویق دوباره انتخابات بودند،‌گفت: رأیی که بهتری آورد کاملاً روشن بود که اکثریت اعضای مجمع با او هستند. کسانی هم که علاقه‌مند نبودند، رأی سفید یا مخدوش دادند. برگزاری مجمع قواعدی دارد، اینکه بگویند مجمع برگزار شود یا نشود، این طور نیست. مجمع امروز روال قانونی داشت و خواسته اعضای آن این بود که بهتری رئیس شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما گفتید امیدوارید ورزش‌های رزمی جدا شده به این فدراسیون باز گردند، گفت:‌ من دیدگاه خودم را گفتم. این فدراسیون تخصصی است و طبیعی است که جداشده‌ها باید همین جا باشند.

معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد لیگ قهرمانان آسیا و اینکه گفته شده بود، دستاورد بزرگی پس از مذاکره با AFC داشتیم، عنوان کرد: ما در 17 ژانویه نامه‌ای را از AFC مبنی بر اینکه در مسابقات پلی‌اف و گروهی نمی‌توانیم در ایران میزبان باشیم، دریافت کردیم که آن هم به خاطر مسائل امنیتی صورت گرفته بود که مورد تأیید ما نبود. مکاتبات در این زمینه صورت گرفت و باشگاه‌های ما هم قاطعانه گفتند شرکت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه اجماع همگانی صورت گرفت و ما می‌خواستیم از موضع خودمان که امنیت کامل ایران بود، دفاع کنیم. اگر قرار بود به خاطر ناامنی در ایران میزبان نباشیم، این مشکل دامنگیر تیم ملی هم می‌شد. در عین ایستادگی که انجام دادیم، لابی‌های پشت پرده‌ای هم صورت گرفته که از لاریجانی رئیس مجلس و وزارت امور خارجه که کمک کردند، تشکر می‌کنم.

علی نژاد عنوان کرد:‌ نهایتاً‌ تدبیر این بود که با دبیرکل AFC در مالزی صحبت کردیم و در این مذاکره اتفاق بزرگی افتاد و موضوع ناامنی را از مکاتبات برداشتیم. نهایتاً نتیجه این شد که کلیه مسابقات گروهی در داخل کشور میزبانی شود. در عین حال پذیرفتیم که پلی‌اف خارج از ایران باشد.

وی تأکید کرد: ما از اصل حق میزبانی دفاع کردیم، 12 میزبانی را گرفتیم و 2 مورد را از دست دادیم در مذاکرات این شرایط به وجود می‌آید. اگر نمی‌پذیرفتیم، باید 3 سال محروم می‌شدیم و جریمه مالی هم شامل‌مان می‌شد. این اولین بار است که AFC از تصمیم کمیته اجرایی عدول کرده و بیانیه‌ای صادر می‌کند و ظرف یکساعت آن را اصلاح می‌کند. ما در فرآیند مذارکات در درجه اول مقاومت و تهاجم، در درجه دوم مذاکره و در درجه سوم تعامل کردیم.

وی در مورد اینکه تا یک ساعت قبل از مسابقات حق پخش نداشتیم و چرا بازی در قطر برگزار نشد،‌گفت: قبل از رفتن ما به مالزی این میزبانی تعیین شده بود و بازی باید در دوبی برگزار می‌شد. ابتدا ما گفته بودیم که خارج از ایران بازی نمی‌کنیم و دلیلی نداشت در مورد کشور ثالث صحبت کنیم. استقلال حق پخش خوبی گرفت. صداوسیما با یک شرکت کویتی قرارداد بسته بود اما اصلا پخش تلویزیونی به آنها مربوط نمی‌شد و اشتباهی در این زمینه صورت گرفته بود. صداوسیما بعد از آن گفت چون دیر شده فرصتی برای پخش نداریم. نهایتا با همکاری خوبی که داشتیم خود استقلالی‌ها از  حق پخشی که دریافت کرده بودند، پول شرکت اماراتی را پرداخت کردند و بازی پخش شد.

علی نژاد در مورد اینکه سرمربی تیم ملی فوتبال چه زمانی انتخاب خواهد شد، گفت:‌ من سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش هستم نه فدراسیون فوتبال، قرار نیست من در این زمینه صحبت کنم. فدراسیون و بهاروند جمع‌بندی می‌کنند و اعلام می‌کنند البته علوی روز گذشته گفته بود که مربی تیم ملی ایرانی است.

وی در مورد اینکه خود شما زبان بین‌المللی می‌دانید و به مسائل حقوقی هم آشنا هستید، توصیه‌تان به باشگاه‌ها چیست؟ گفت: اصولاً در مسائل بین‌المللی باید مشاور حقوقی بین‌المللی داشته باشیم. برای کارهای خارجی هم توصیه ما به باشگاه‌ها همین است البته فدراسیون فوتبال خودش افراد خبره‌ای را در این زمینه دارد. بعضاً‌ برخی بی‌دقتی‌ها می‌شود باید با دقت عمل کنیم تا مشکلات کمتری ایجاد شود.

وی ادامه داد: فوتبال هم جنبه ملی داشته و وزارت ورزش هم پای کار آمد، کمک کرد که این کمک هم مؤثر بود. برخی اوقات می‌گویند چرا دولت دخالت می‌کند اما اگر دولت نباشد، ورزش پیش نمی‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس