کد خبر 1035729
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
السیلیه

السیلیه این روزها در بحران به سر می‌برد و برای صعود به مرحله گروهی چشم به درخشش مهاجم ایرانی خود در برابر شهر خودرو دارد.

به گزارش مشرق، شهر خودرو بعد از شکست تیم الرفاع بحرین حالا در دور نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید فردا (سه شنبه) به مصاف تیم السیلیه قطر برود. دیداری که در دوحه به میزبانی تیم نه چندان پرقدمت قطری برگزار می‌شود.

السیلیه هم اکنون در لیگ ۱۲ تیمی قطر رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. آنها با با رده سوم فاصله زیادی دارند و در بهترین شرایط می‌توانند رتبه چهارم را به خود اختصاص دهند. السیلیه در جام حذفی قطر نیز به توفیقی نرسید. این تیم هم‌اکنون با ۱۵ گل زده و ۱۷ گل خورده تنها از چهار تیم بیشتر گل زده اما سومین خط دفاع برتر لیگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲ عضو کادر فنی شهرخودرو از سفر جا ماندند

شاگردان مجتبی سرآسیایی به مصاف تیمی می‌روند که در سال ۱۹۹۵ با نام القادسیه تاسیس شد. در سال ۲۰۰۳ به السیلیه تغییر نام داد و بارها به صورت آسانسور راهی لیگ ۲ شد و مجددا به سطح اول برگشت. این تیم در حال حاضر اوضاع خوبی ندارد. در هشت بازی اخیر ۶ بار شکست خورده‌اند و تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند. سه بازی آخر خود را واگذار کرده‌اند و در ۲ دیدار انتهایی موفق به گلزنی نشده‌اند. آنها بعد از شکست خانگی یک بر صفر به الاهلی قطر به دیدار شهر خودرو می‌آیند.

شاید تعجب‌آور باشد اما السیلیه از سال ۲۰۱۳ سرمربی خود را تغییر نداده است. سامی طرابلسی تونسی و ۵۱ ساله که در دوران بازیگری در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز حضور داشت حدود ۷ سال است که هدایت السیلیه را به دست گرفته است. او حدفاصل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سرمربی تیم ملی تونس بود اما به خاطر نتایج ضعیف استعفا داد.

السیلیه سه بازیکن قرضی از الدحیل و السد جذب کرده و بازیکن بومی چندان قابل توجهی ندارد. با این حال چندین مهره خارجی دارند که تنها چهار نفر از آنها می‌توانند در مسابقات آسیایی حاضر باشند. کریم انصاری‌فرد بدون شک خاص‌ترین جهره بازی سه شنبه است. ستاره تیم ملی ایران و اسبق باشگاه‌های سایپا، تراکتور و پرسپولیس که چند سالی در فوتبال اروپا نیز حضور داشت. او باید مقابل مهدی رحمتی پیکار داشته باشد.

مصطفی عبدالحفیظ مصری و ۳۲ ساله در خط دفاعی بازی می‌کند. این بازیکن از سال ۲۰۱۴ برای السیلیه حضور دارد. مبارک بوصوفه با ۳۵ سال سن در میانه میدان برای آبی مشکی‌ها توپ می‌زند. او تا چند ماه پیش در تیم ملی مراکش حضور داشت و در جام جهانی نیز بازی کرد ولی بعد از باخت به بنین در جام ملت‌های ۲۰۱۹ کفش‌هایش را در بازی‌های ملی آویخت. این بازیکن در سال ۲۰۱۰ کفش طلای فوتبال بلژیک را با لباس اندرلخت به دست آورد.

کارا امبوجی ۳۰ سله و سنگالی که سابقه حضور در نانت فرانسه، اندرلخت و خنت بلژیک را دارد دیگر مهره خارجی السیلیه است. او در جام جهانی ۲۰۱۸ جزو ۲۳ مسافر تیم آلیو سیسه بود. محمد مدثر ۳۱ ساله و سودانی احتمالا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را کسب نمی‌کند. با این حال او چند سالی است در فوتبال قطر مشغول است و از سال ۲۰۱۶ برای السیلیه توپ می‌زند. ندیر بلحاج ۳۷ ساله و فرانسوی‌الاصل نیز دیگر مهره سرشناس السیلیه به حساب می‌اید. او تا سال ۲۰۱۲ برای تیم ملی الجزایر بازی کرد. در جام جهانی ۲۰۱۰ حضور داشت و با السد قطر نیز به عناوین مختلفی از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ نائل شد. او برای لیون فرانسه نیز بازی کرده است.

حال باید دید شهر خودرو مقابل این تیم به شدت پیر و در بحران چه نتیجه‌ای را کسب می‌کند. بدون شک همین تیم به مراتب از الرفاع اوضاع بهتری دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس