سفارت

وزارت خارجه آمریکا از دولت بغداد خواست از تاسیسات دیپلماتیک این کشور در عراق محافظت کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای‌نیوز، به دنبال حمله راکتی عصر یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم به تعهداتش در زمینه حفاظت از تاسیسات دیپلماتیک‌مان عمل کند.»

بیشتر بخوانید:

اصابت راکت به غذاخوری سفارت آمریکا

این سخنگو با اشاره به این‌که از سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی( مهر ماه گذشته) کارمندان آمریکایی در عراق ۱۴ بار هدف حملات قرار گرفته‌اند، مدعی شد که این حملات از سوی ایران و شبه‌نظامیان همپیمان آن انجام شده است.

وی همچنین مدعی شد: «وضعیت امنیتی همچنان وخیم است و گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران تهدید باقی مانده‌اند. لذا ما هشیار هستیم.»

در حالی‌که برخی گزارش‌ها از زخمی شدن ۵ کارمند سفارتخانه در حمله راکتی شامگاه یکشنبه به این مقر حکایت دارند ولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره تلفات این حمله خودداری کرده است.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه موشک به داخل محوطه سفارت آمریکا اصابت کرده که یکی از آنها به رستورانی در این سفارت برخورد کرده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌هایی حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    24 4
    کار بسیج مردمی عراق نیست. توطئه مشترک آمریکا با داعشی های پنهان برای توجیه ماندن یانکی ها در عراق است.
  • LB ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    14 2
    غلط کردن. بازی خودشونه. وگرنه حشد و گروه های مقاومت گفتن کار ما نبوده.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    5 0
    کار خود یانکی هاست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    2 0
    باز هم مخفی کردن تلفات ... همیشه زخمی ها اعلان میشه اما کشته ها نه !
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    6 0
    این قدر بخورید تا خسته بشید و از پا دربیاید
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    مگه میشه با این دبدبه آمریکایی ها که مدعی دیدن یک مگس در دل شب هستند باور کرد که راکت زنان را نمی بینند و نمی شناسند. واقعا کار خودشان بی پدرهای آمریکایی است. اگر ایران بخواهد بزند با موشکهای نقطه زن میزند.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    بسیج مردمی عراق باید شفافتر و جامع تر به دنیا اعلام کند که نقشی در افتخار هدف قرار دادن یانکی های پر رو ندارد. بابا نمیخواهند شما را ،چه کاره اید که خاک مردم سرزمینی را به زور اشغال کرده اید که مثلا با داعش بجنگید. گورتان را گم کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس