کد خبر 1035156
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
دیاباته

شیخ دیاباته ستاره این روزهای استقلال در مدت حضورش در این تیم آمار و ارقام جالبی را به ثبت رسانده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته(شنبه) موفق شد با حساب سه بر صفر از سد الکویت کویت بگذرد و به مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. ستاره اصلی این مسابقه حداقل روی کاغذ کسی نبود جز شیخ دیاباته.

ستاره مالیایی استقلال با ۲ گلی که وارد دروازه الکویت کرد نقش غیر قابل انکاری در به ثبت رسیدن این برد داشت. این مهاجم ۱۹۴ سانتی‌متری تعداد گل‌های خود را در استقلال به عدد ۱۰ رساند و حالا تا رسیدن به رکورد مامه‌بابا تیام تنها سه گل فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

قربانی: دیاباته واقعاً بازیکن خوبی است

دیاباته هشت گل در لیگ و ۲ گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است. ۴ گل در نیمه نخست و ۶ گل در ۴۵ دقیقه دوم. اگر دقایق بازی را به ۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم کنیم خطرناک‌ترین شیخ دیاباته به اواسط نیمه‌های اول و دوم مربوط می‌شود. جایی که او در ۱۵ دقیقه دوم و پنجم یعنی حدفاصل دقایق ۱۶تا۳۰ و ۶۱تا۷۵ توانسته هفت گل به ثمر برساند. دیاباته ۲ گل در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه‌های اول و دوم زده و یک گل نیز حدفاصل دقیقه ۴۶تا۶۰.

۶ گل از ۱۰ گل ستاره مالیایی استقلال در خارج از ورزشگاه آزادی زده شده و چهار گل در استادیوم خانگی آبی‌پوشان به ثمر رسیده است. او سه بار به تراکتور، ۲ بار به الکویت و یک بار به شهر خودرو، سپاهان، شاهین، ماشین‌سازی و صنعت نفت گل زده است. در این هفت مسابقه پنج پیروزی، یک تساوی و یک باخت برای استقلال به دست آمده است.

اما ۱۰ گل دیاباته به چه طریقی زده شده است. جالب است که این مهاجم ۱۹۴ سانتی تنها ۲ گل خود را روی ضربه سر به ثمر رسانده و هشت گل دیگر توسط پاهای بلندش وارد دروازه رقبا شده است. سپاهان و صنعت نفت تنها تیم‌هایی بودند که قدبلند دیاباته و ضربات سر او برایشان دردسر ساز شد. او هفت گل از هشت گل خود را با پای راست و یک گل را با پای چپ به ثمر رساند. گل پای چپ او به تراکتور بود که به نوعی اولین گل رسمی‌اش برای استقلال نیز بود.

مهدی قائدی نقش موثری روی گل‌های شیخ داشته است. ۴ گل از ۱۰ گل دیاباته روی پاس گل‌های ستاره ریز نقش استقلال زده شده است. علی کریمی و وریا غفوری نیز هرکدام ۲ پاس گل برای این مهاجم تنومند ارسال کرده‌اند. یک گل نیز روی پاس محمد دانشگر زده شده و تنها یک گل دیاباته به تراکتور بود که پاس گل دهنده‌ای نداشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس