کد خبر 1035149
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
واکسن خوراکی

به تازگی واکسنی خوراکی برای آنفلونزا ابداع شده که از نسخه تزریقی آن نیز کارآمدتر است. این واکسن خوراکی به شکل یک قرص است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می کنند یک  واکسن جدید آنفلونزا به شکل قرص ساخته اند که نسبت به نمونه های تزریقی کارآمدتر است.

محققان ادعا می کنند در آزمایش کپسول VXA-A۱.۱، میان افرادی که این واکسن خوراکی را دریافت کردند، عده کمتری بیمار شدند.

شرکت Vaxart.Inc این واکسن را ابداع کرده است. در آزمایش ها قرص مذکور در مقایسه با دارونما و همین طور واکسن تزریقی آنفلونزا عملکرد بهتری داشت.

محققان ادعا می کنند تولید نسخه قرصی این واکسن سریع تر و ارزانتر است و دسترسی به درمان را در کشورهای در حال توسعه گسترش می دهد.

برای بررسی این واکسن خوراکی، ۱۷۹ نفر بین سنین ۱۸تا ۴۹ سال  از آگوست ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ میلادی در یک آزمایش شرکت کردند.  به طور تصادفی از برخی شرکت کنندگان خواسته شد قرص، واکسن تزریقی یا دارونما را مصرف کنند. در فاصله زمانی گفته شده شرکت کنندگان در معرض آنفلونزا A/H۱N۱ قرار گرفتند که یکی از شایع ترین انواع این بیماری است.

آزمایش ها نشان داد، در بدن ۲۹ درصد افرادی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند، ۳۵ درصد افرادی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند و ۴۸ درصد افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، ویروس آنفلونزا وجود دارد.

علاوه برآن خطر ابتلا به ویروس  آنفلونزا نیز در گروهی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه دارونما۳۹ درصد و در مقایسه با گروهی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس