سردار قاآنی در گرامیداشت شهدای مقاومت

مرکز امنیتی «سوفان» در گزارشی درباره آینده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «قاآنی» را یکی از مؤثرترین فرماندهان نیروی قدس خواند و نوشت عملیات‌های این شاخه از سپاه بدون خلل ادامه دارد.

به گزارش مشرق، مرکز امنیتی «سوفان» مستقر در نیویورک روز پنج‌شنبه در گزارشی در خصوص ترور سردار «قاسم سلیمانی» و آینده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشته است که با وجود این ترور، به نظر می‌رسد که عملیات‌های این نیرو در آینده «بدون خلل» ادامه می‌یابد.

این مرکز که توسط «علی سوفان» از افسران سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) راه‌اندازی شده و مدیریت می‌شود، در تحلیل خود به سابقه شکل‌گیری نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخته و با بیان اینکه اینکه سردار سلیمانی اولین فرمانده این نیرو نبوده، نوشته است که اکنون نیز کسی به فرماندهی این نیرو رسیده است که نزد سردار سلیمانی «مورد اعتمادترین و مؤثرترین» فرمانده نیروی قدس بوده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا، سردار «قاآنی» را به ترور تهدید کرد

این مرکز هرچند کاریزمای شخصی سردار سلیمانی را منحصر به فرد خوانده، اما نوشته است که سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس نیز در بسیاری از موفقیت‌های این نیرو نقشی «کلیدی» داشته است. 

مرکز سوفان نوشته است که در حال حاضر مهمترین مأموریت پیش روی سردار قاآنی و نیروی قدس بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است و اولین مرحله هم خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق است. به نوشته این مرکز، مقام‌های آمریکایی از بیم آنکه خروج این کشور از عراق نفوذ ایران را بیش از پیش گسترش دهد، در تلاش هستند با تهدید تحریم و دیگر تهدیدات، مقام‌های عراقی را به عقب‌نشینی از تصمیم اخراج آمریکایی‌ها وادارند.

سوفان در پایان با اشاره به اعلام آمادگی شمار زیادی از مردم برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی، نوشته است که اکنون فضای بهتری برای گسترش عملیات‌های این نیرو شکل گرفته است و در چنین فضایی «توسعه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نیرو را در موقعیتی قرار می‌دهد تا مجموعه بزرگتری از اهداف بالقوه جهانی را مورد ارزیابی قرار داده و مجموعه گسترده‌تری از عملیات‌ها را برای ممانعت از دسترسی و امنیت نیروهای آمریکایی و متحدانش برای عملیات در منطقه، برنامه‌ریزی کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    4 0
    احسنت
  • رضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    2 0
    چى ميشد اى خدا ، حذف اين پمبئوى حرامزاده و نتانياهوى بى پدر رو هم در راس اهداف شون ميشد ! يعنى ميشه يه روز چشم واكنيم و ببينيم اين دو ننگ بشريت از صفحه روزگار محو شدند !
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    3 0
    مگر قرار بود خلل ایجاد بشود؟! هدف ایران اسلامی محو کردن رژیم صهیونیستی جنایتکار از صحنه روزگار است. سردار به خیل عظیم شهدا پیوست اما راهش هست و از خون پاکش هزاران قاسم سلیمانی و میلیونها پیرو خون پاکش پدید می آید. شهید سلیمانی میلیون ها بار پرقدرت تر از سردار سلیمانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس