کد خبر 1034203
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
تروریست

وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر حمله عناصر مسلح به مواضع ارتش سوریه در ادلب، گفت در این حمله حداقل 40 سرباز سوری کشته شده و شبه‌نظامیان دو منطقه مسکونی را تصرف کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) خبر داد در حمله شبه‌نظامیان و عناصر مسلح به مواضع ارتش سوریه در ادلب، حداقل ۴۰ سرباز سوری کشته و حدود ۸۰ نفر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه حدود ۲۰۰ عنصر مسلح به موضع ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب حمله کرده‌اند، توضیح داد که آنها خطوط دفاعی ارتش سوریه را شکسته و دو منطقه مسکونی را تصرف کردند.

بیشتر بخوانید:

درگیری نیروهای آمریکایی و روسی در سوریه

در این بیانیه همچنین ذکر شده که حدود ۵۰ عنصر مسلح نیز در جریان حمله به مواضع ارتش سوریه کشته شده‌اند.

بر این اساس، شبه‌نظامیان شامگاه گذشته شش بار به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که در پی آن نیروهای سوری مجبور به عقب‌نشینی از بخش‌های جنوب شرقی منطقه کاهش تنش ادلب شده‌اند.

 علی رغم گذشت چند روز از برقراری آتش‌بس در استان ادلب در قالب توافق ترکیه و روسیه، اما نقض گسترده این توافق از سوی تروریست‌ها، حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه را در پی داشته است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه چندی پیش، بعد از دیدار با یکدیگر در استانبول طی بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت اجرای توافق‌های به عمل آمده بین طرفین در مورد سوریه و تلاش برای مقابله با تروریسم و مقابله با جدایی‌طلبان در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور عربی تأکید کردند.

استان ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلاف «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. این ائتلاف دیگر وجود ندارد زیرا حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها دچار اختلافات شدید هستند.

با پیروزی‌های تدریجی ارتش سوریه در ماه‌های گذشته در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، بخشی از این استان به کنترل ارتش سوریه در آمده است.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس