وزیر دفاع

وزیر دفاع گفت: ابعاد حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی با دستورات اکید فرمانده معظم کل قوا و سایر روسای قوا رسیدگی و نتیجه به استحضار ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، نخستین همایش استاندارد کیفیت نیروهای مسلح و آئین رونمایی از تندیس و جایزه سال کیفیت نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، امیردره باغی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح، مدیران عامل و مدیران ارشد سازمان های وزارت دفاع به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی در سالن شهدای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد.

امیر حاتمی در این مراسم با بیان اینکه موضوع کیفیت و استاندارد امروزه یک مقوله اساسی در تمامی جنبه ها و حوزه های انسانی قلمداد می شود اظهار داشت: موضوع استاندارد امروزه فقط به محصول و خدمات بسنده نمی شود و بلکه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به سقوط هواپیمای خطوط هوایی اکراین در اثر خطای انسانی، نقش بازنگری در فرایندها، استانداردها، چارچوب ساختارها، اموزش و تمرین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: موضوعات پیش آمده رابطه تنگاتنگی با مقوله رعایت استانداردها دارد و انشالله ابعاد این حادثه تلخ با دستورات اکید فرمانده معظم کل قوا و سایر روسای قوا رسیدگی و نتیجه به استحضار ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه در وزارت دفاع همواره بر رعایت الزامات استاندارد ها تأکید داشته ایم و سعی کردیم متناسب با استاندارهای تدوین شده بومی و مورد نیاز نیروهای مسلح تسلیحات دفاعی و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی، تولید و ارائه کنیم گفت: سیلی سخت نیروهای مسلح در هدف قرار دادن پایگاه امریکایی ها در بالاترین سطح استانداردها به لحاظ زمانی، کیفیت و دقت نقطه زنی موشک ها انجام شد و اثر این سیلی ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وزیر دفاع با بیان اینکه پاسخ به اقدامات امریکا مطالبه و درخواست عمومی ملت ایران بود و چنانچه به این اقدام وقیحانه پاسخ داده نمی شد، دشمن اقدام جنایتکارانه خود را تکرار می کرد اظهار داشت: پاسخ به موقع مستلزم داشتن قدرت است؛ بحمدالله امروز جمهوری اسلامی تمام مولفه های قدرت و اراده لازم جهت پاسخ به هر متجاوزی را دارا است و هر تهدیدی را در هر سطح با تسلیحات دفاعی با کیفیت پاسخ خواهد داد.

امیر سرتیپ آشتیانی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهداء محور مقاومت وسردار شهید سپهبد سلیمانی اظهار داشت: انسجام ملی، وحدت و اقتدار در صحنه های بین المللی ره آورد وجود حاج قاسم سلیمانی برای نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به عملکرد نیروهای مسلح در خصوص استاندارد سازی و به کار گیری الزامات و تدوین فرایندها و قوانین "استاندارد" در نیروها ی مسلح گفت: در بحث نظارت بر استاندارد ها باید اهتمام بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره خود را برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی آماده نموده است همه جانبه روبرو است گفت: با رعایت هر چه بیشتر الزامات استانداردی و بهبود کیفیت در همه زمینه ها باید از سطح آمادگی قابل قبول برخوردار باشیم.

امیر سرتیپ آشتیانی لزوم بهره گیری از نیروهای متخصص نیروهای مسلح را یکی از موارد ضروری ارتقای استاندارد سازی در وزارت دفاع برشمرد و خدا محوری و تکلیف گرایی، دانایی و شناخت، قابلیت پذیری و توانمندی، کفایت و کاردانی، تعالی و پیشرفت، هدفمندی، استواری و استقامت، آموزش و مهارت اندوزی، ابتکار، اراده، ایثار، از خودگذشتگی، اتحاد سازی، اعتدال پذیری، انضباط و انطباق، مطلوبیت، هم افزایی و اولویت و آینده نگری را از مهم ترین شاخصه های «ارتقای استاندارد و کیفیت» بر شمرد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور نیز در این مراسم با ابراز تاسف از اتفاقات و حوادث اخیر ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این ضایعه تلخ نقش آموزش و تغییر نگرش و دیدگاه در رعایت الزامات استانداردها را درپیشگیری از این رخدادها حائز اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه ما دائماً با جهان در حال تغیر رو برو و مواجه هستیم گفت: بسیاری از پاردایم ها تغییر کرده و در حال تغییر هستند و بر همین اساس ما نیازمند ایجاد یک نظام متمرکز استانداردی در بخش های مختلف هستیم.

پیروزبخت با بیان اینکه دنیا در حوزه اقتصاد و تجارت و همچنین وضع مقررات جدید و فناوری های نوین هوشمند بسیار متحول شده است گفت: این تغییرات در حوزه بین المللی اثر گذار است و ما نیز باید از طریق بازتعریف چارچوب های استانداردی بومی، مبتنی بر پیشرفت ها و دگرگوگونی های جهانی خود را به روز کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استانداردها فقط مختص کالا ها نبوده و حقوق شهروندی و مسئولیت های اجتماعی را نیز در بر میگیرد با اشاره به اهداف سازمان بین المللی استاندارد گفت: منافع استانداردها باید به مردم نشان داده شود و همه صداها باید شنیده شود و رعایت استانداردها باید در جهت تأمین نیازهای مردم جهان و حل مشکلات حرکت کند.

وی با بیان اینکه حوزه مراکز دفاعی با استفاده از ظرفیت های داخلی و بومی خود موفق به تدوین استانداردهای مجموعه خود شده است تأکید کرد: این اقدام در سایر دستگاه ها نیز کلید خورده و انشاءالله سایر سازمان ها نیز در این راستا با شتاب بیشتری حرکت نمایند.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد در راستای افزایش همکاری‌ها در خصوص استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت به امضا رسید.

همچنین وزیر دفاع از نفرات برجسته حوزه استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح با اهداء لوح، تقدیر به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    22 5
    پاینده ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس