کد خبر 1033987
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سهراب مرادی

کیانوش رستمی با درخشش در تورنمنت قطرکاپ و ثبت یک مجموع خوب فاصله چشمگیری را با سهراب مرادی دیگر امید کاروان وزنه‌برداری ایران در این وزن برای کسب مجوز ورود و حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، رنکینگ جدید المپیکی وزنه‌برداری در حالی اعلام شد که در یک اتفاق عجیب و البته جالب توجه برای دریافت مجوز ورود به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شرایط دو ملی‌پوش عنوان دار جهانی و المپیکی کشورمان در دسته ۹۶ کیلوگرم، یعنی کیانوش رستمی و سهراب مرادی از نظر امتیازی تا حدود زیادی نسبت به گذشته تغییر کرد!

بیشتر بخوانید:

اعلام جدیدترین رنکینگ المپیکی وزنه برداران

در رتبه‌بندی امتیازی جدید که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم‌اکنون بارگزاری شده است، کیانوش رستمی با درخشش در تورنمنت قطرکاپ و ثبت یک مجموع خوب فاصله چشمگیری را با سهراب مرادی دیگر امید کاروان وزنه‌برداری ایران در این وزن برای کسب مجوز ورود و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایجاد کرده است.

فدراسیون جهانی بعد از گذشت یک ماه از مسابقات گزینشی المپیک قطر، با لحاظ کردن امتیازات این مسابقه، رنکینگ و رتبه‌بندی جدید وزنه‌برداران را به روز کرد. در تورنمنت قطر کاپ تیم ملی وزنه‌برداری ایران، سه وزنه‌بردار در بخش مردان یعنی علی میری، ایوب موسوی و کیانوش رستمی در اوزان ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم و ۲ وزنه‌بردار در بخش بانوان یعنی سیده الهام حسینی و پریسا جهانفکریان در اوزان ۷۶ و ۸۷ کیلوگرم را به دوحه اعزام کرده بود. در هر دو بخش اگرچه وزنه‌برداران کشورمان نتایج نسبتاً خوب و قابل قبولی را برای خود ثبت کرده بودند، به جز کیانوش رستمی، باقی ملی‌پوشان خیلی وضعیتشان در جدول امتیازی و رتبه‌بندی المپیکی تغییری نداشت.

کیانوش رستمی با کسب ۱۰۶۷ امتیازی که از قطر کاپ گرفت توانست صعودی عجیب، جالب توجه و امیدوار کننده‌ نسبت به قبل داشته و شتاب بیشتری برای قرار گرفتن در جدول برترین‌های دسته ۹۶ کیلوگرم به جهت کسب مجوز حضور در المپیک و رقابت در این وزن بگیرد. کیانوش رستمی با کسب این امتیاز قابل توجه از تورنمنت قطر کاپ موفق شد با صعود به رده ۲۶ رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم فاصله امتیازی و رتبه‌ای خود را نسبت به همتای صاحبنام و عنواندارش یعنی سهراب مرادی دیگر ستاره ۹۶ کیلویی کشورمان برای پوشیدن دوبنده المپیکی و تصاحب یکی از دو سهمیه اختصاصی به تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو ارتقا ببخشد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حال حاضر و قبل از برگزاری تورنمنت‌های گزینشی باقیمانده برای صدور مجوز ورود وزنه‌برداران به المپیک ۲۰۲۰، در دسته ۹۶ کیلوگرم، رضا بیرالوند با ۳۴۰۱ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد. سیدایوب موسوی با ۳۳۳۵ امتیاز (او ۶۵۵  امتیاز از قطر کاپ گرفت) در جایگاه سیزدهم جا گرفته است. علی میری با ۲۷۰۶ امتیاز (۸۱۰ امتیاز از قطر کاپ دریافت کرده است) در رتبه بیست ونهم قرار دارد و نهایتاً سهراب مرادی با همان ۱۳۳۳ امتیاز در رتبه هفتاد و هشتم دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد.

اما در دسته وزنی ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم علی هاشمی و علی داودی به ترتیب با امتیاز ۲۷۷۸ و ۲۶۷۸ فعلاً بدون در نظر گرفتن مسابقات آتی در رتبه‌های هجدهم و پانزدهم رنکینگ المپیکی و امتیازی برای کسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو جا گرفته‌اند. وزنه‌برداری ایران دارای دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ است و نمایندگان ایران برای گرفتن سهمیه باید جزو هشت نفر اول اوزان خود باشند و یا بهترین وزنه‌بردار قاره آسیا شوند. در بخش بانوان نیز به واسطه عقب‌افتادگی امتیازی زیادی که داریم قطعاً ملی‌پوشان ایران هیچ شانسی برای گرفتن سهمیه مستقیم المپیک توکیو ندارند. مگر اینکه از طریق وایلد کارت بشود برای آنها یک سهمیه گرفت.
 
غیبت نگران‌کننده سهراب در اردوی پولادمردان!
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ از بیستم دی ماه آغاز شده است. در این اردو ۱۶ وزنه‌بردار دعوت شده‌اند که یکی از دعوت‌ شده‌ها سهراب مرادی است. با وجود اینکه ۱۱ روز از اردوی تیم ملی می‌گذرد اما این وزنه‌بردار هنوز به جمع ملی پوشان اضافه نشده است. اگرچه سهراب مرادی از قبل هم گفته بود که تصمیم ندارد در جام فجر وزنه بزند و خود را برای مسابقات غرب آسیا آماده می‌کند اما مرادی نباید فراموش کند که او قطعاً باید در دو گزینشی آینده المپیکی خود رکورد بالایی را به ثبت برساند تا بتواند با کسب امتیاز بالا نهایتاً جزو هشت وزنه‌برداری باشد که به صورت مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ می‌روند.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ad IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 0
    مشرق خان لطفا سعی نکن مرادی رو به حاشیه ببری با فاصله از همه رقباش بهترِ خواهید دید
  • Amir IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    1 0
    سهراب مرادی بهترین در این دسته هست کیانوش رستمی خوبه،اما سهراب بهتره،خیلی هم بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس