ترکیه

پیش بینی میشود روند استقرار و عملیاتی شدن کامل سامانه S۴۰۰ در خاک ترکیه تا ماه می سال جاری میلادی تکمیل شده و تحویل محموله‌های بعدی موشکی این سامانه نیز ادامه یابد.

سرویس جهان مشرق- به گزارش خبرگزاری TASS روسیه، بخش بزرگی از موشک‌های پدافندی سفارش داده شده توسط ارتش ترکیه به این کشور تحویل داده شده است.

ارتش ترکیه و وزارت دفاع روسیه ماه جولای سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی به شکل رسمی قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری به منظور فروش ۲ گردان سامانه پدافندی برد بلند S۴۰۰ به نیروی هوایی ترکیه به امضا رساندند. از اواخر تابستان روند تحویل اجزای سامانه فوق و استقرار آن در پایگاه هوایی Akinci ترکیه آغاز شد.

تصویر ماهواره‌ای از استقرار اجزای سامانه S۴۰۰ در پایگاه هوایی Akinci

علی رغم تمامی شایعاتی که در خصوص لغو این قرارداد و بازگشت ترکیه به دامان غرب برای دریافت جنگنده‌های F۳۵ از امریکا منتشر می‌شد اما دولت اردوغان بر سر اجرای این قرارداد و تحویل کامل و عملیاتی شدن هر چه سریعتر سامانه S۴۰۰ پافشاری کرد.

طبق ادعای خبرگزاری روسی از ماه دسامبر سال گذشته میلادی روند تحویل موشک‌های مورد استفاده در این سامانه به ارتش ترکیه آغاز شده و تا کنون ۱۲۰ تیر موشک به این کشور تحویل داده شده است. همچنین این کشور تا کنون حداقل دو رزمایش هوایی با حضور سامانه S۴۰۰ و تمرین با جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور انجام داده است.

رزمایش هوایی ارتش ترکیه با حضور جنگنده F۱۶ و رادارهای سامانه S۴۰۰

پیش بینی می‌شود روند استقرار و عملیاتی شدن کامل سامانه S۴۰۰ در خاک ترکیه تا ماه می سال جاری میلادی تکمیل شده و تحویل محموله‌های بعدی موشکی این سامانه نیز ادامه یابد. در صورت دریافت کلیه اجزا و موشک‌های مورد استفاده در این سیستم و عملیاتی شدن هر دو گردان پدافندی S۴۰۰ در این کشور ، کلیه شایعات مربوط به لغو قرارداد، بازپس فرستادن آن به روسیه و یا فروش به کشور ثالث نظیر قطر یا آذربایجان پایان می‌پذیرد.


سامانه پدافندی برد بلند S۴۰۰ با کد ناتو SA-۲۱ پیشرفته ترین و دوربردترین سامانه پدافندی ارتش روسیه است که از سال ۲۰۰۷ در این کشور عملیاتی بوده و تا کنون به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر شده است.

موشک‌های مورد استفاده در این سامانه طیف گسترده‌ای از انواع مختلف با بردهای متفاوت را شامل می‌شود که حداکثر توان درگیری با اهداف در فاصله ۴۰۰ و ارتفاع ۳۰ کیلومتری را داشته و از توان ثانویه مقابله با موشک‌های بالستیک و حتی اهداف زمینی نیز برخوردار هستند.

اینفوگرافی از اجزای سامانه S۴۰۰ و برد مناطق تحت پوشش در اطراف کشور ترکیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 71
    ترکیه مثل ایران توانایی ساخت سامانه پدافندی ندارد و مجبور است با هزار خفت و خاری و چند برابر قیمت از بیگانه بخرد. که البته کدهای نرم افزاری سیستم را هم به ترکیه نداده اند و معنی اش این است ترکیه آن چیزی را در صفحه رادار میبیند که روسیه اجازه بدهد و آن هدفی را میتواند رهگیری کند که روسیه اجازه بدهد.
  • CA ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    26 9
    از این به بعد با اف سی و پنج می‌تونه خیار چنبر حمل کنه!
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      5 5
      خخخخ دمت گرم .باحال بود
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    25 4
    چرا کامنت دیگران را منتشر میکنی و مال ما را نگه داشتی و منتشر نمیکنی؟! حرف حق تلخه؟
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    17 1
    از سفر فردای پوتین به اسرائیل تحلیلی ندارید ؟
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    25 8
    امیدوارم ایران و ترکیه از امپراطوریهای قدرتمند صفویه و عثمانی که بجای اتحاد با هم به جون هم افتادند و هردو تضعیف و در اینده بخشهای وسیعی از خاکشون تجزیه شد از تاریخ درس عبرت بگیرند و اینبار با اتحاد با هم پوز کشورهای مرتجع منطقه و اروپا و امریکا رو به خاک بنشونند
    • بهزاد AZ ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      20 4
      حتی قبل از صفویه در زمان اوزون حسن هم اروپایی ها سفیر می فرستادند تا رابطه دولتهای ایران و ترکیه رو به هم بزنن. متاسفانه مردم منطقه هنوز به بلوغ سیاسی نرسیدند نمیتونن درک کنن اتحاد تنها چاره رهایی از این اوضاعه
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      12 27
      الگو درست دوران هخامنشی است. و پسمانده عثمانی هم کلا باید از صفحه تاریخ و جغرافیا محو شود.
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 10
    چرا نظرات منو منتشر نمی کنی واقعیت خیلی تلخه .شما به جای حسادت به ترکیه بهتره سیستم های پدافند تان را درست کنید که هیچ کارایی ندارند
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    15 10
    صانحه هواپیمای اوکراینی نشان داد سامانه های روسی به درد نمی خورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس